י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ארמני בבית

מעצבי אופנה לא מסתפקים בלהלביש ולאבזר אותנו, הם מלבישים גם את פנים הבית. תמנון הסטייל, ג'ורג'יו ארמאני, מסמן דריסת רגל בישראל. מעתה ארמאני משתלט על עיצוב הנדל"ן

ארמני בבית




ג'ורג'יו ארמאני, מעצב אופנה מוביל, אינו מסתפק רק בעיצוב פריטי אופנה. נגיעתו בעולם העיצוב חולשת על תחומים רבים ומגוונים. בשנת 2000 החליט להיכנס גם לתחום עיצוב הבית, הרחיב את המותג שלו והפך אותו לשם נרדף להיבט רחב של סטייל. כזה שמתרכז בעיצוב באופן כללי ולאו דווקא בעיצוב אופנה. הקווים האלגנטיים והנקיים המאפיינים כל כך את עיצובי הבגדים של ארמאני, מלווים אותו גם בעיצוב הפנים. ארמאני ממשיך את תפיסתו השואפת להקיף את האדם באסתטיות. הבית, בעיני ארמאני, צריך להיות מקום אינטימי ומיוחד בו אדם יכול לשהות בו בשלווה או לארח אחרים בסביבה אלגנטית.

אבל היופי מבחינתו הוא לאו דווקא תוצר של פירטי יוקרה אלא פריטים המעוררים תגובה שהיא בו בזמן חושית ורגשית. הפילוסופיה הזו באה לידי ביטוי באמצעות התחשבות ותשומת לב לפרטים, בחירת הפריטים הנכונים ושילובם תוך מחשבה על חומרים וגימורים. כל האספקטים שבעיצוב תורמים ליצירת קולקציה עשירה של פריטים, ריהוט ואביזרים שמטרתם להסב נחת לבעליהם. ארמאני רוצה שתאכלו עם מזלגות שהוא עיצב, תשוחחו בסלולארי פרי יצירתו ותישנו במצעים פרי דימיונו. מגמה זו בעיצוב קרויה "עיצוב טוטאלי".

המעצב מעוניין ליצור רצף רעיוני בכל פרטי הבית החל בבגדים ונעליים, באיפור וטיפוח, בבושם, בתכשיטים וכלה בבית עצמו ובכלי האוכל, כלי המיטה, הווילונות והספות. ארמאני הבין שהלקוחות המסורים שלו בהחלט מעוניינים שהטעם האופנתי שלו בלבוש, ישתקף גם בביתם. ארמאני כנראה השתעמם מעיצוב בגדים והחל לחפש תחומי עניין אחרים בעיצוב שיכולים לשאת את תווית שמו בגאווה. הוא מצא את מקומו בעיצוב הבית אולם לא הגביל את עצמו לאביזרים קטנים, אריגים או כלי מטבח בלבד. הרעיון שלו הוא יצירת נוף עיצובי שלם מפיסות עיצוב קטנות של ספות, שולחנות ומיטות. פיסות אלה יהוו חלק ממכלול שלם – נוף ארמאני.



ארמאני קאזה


ארמאני קאזה זהו המותג העיצובי הבינלאומי ובארץ נחנך סניף הדגל בת"א לפני כשנה. ארמאני מציג קולקציית רהיטים יוקרתית הכוללת ספות, שולחנות, שידות, כיסאות לצד אקססוריז הנילווים אליהם – בדים ופרטי אומנות וגופי תאורה מיוחדים המתאימים לכל חדר בבית. בבית העיצוב של ארמאני קיימת קולקצייה קבועה ומגוונת שזוכה לחיזוק ולהרחבה על בסיס עונתי באמצעות פריטים עכשוויים, אביזרים משלימים ובדים. "החיבור בין עיצוב אופנה ועיצוב פנים הוא מובן ואינטואיטיבי" מסביר לנו מאיר יצחקי, מנכ"ל ארמאני קאזה ישראל "מעצבי העל, כמו ארמאני, הם אנשים שמתעסקים כל הזמן באסתטיקה בשילוב עם צרכים פונקציונלים, היכולת להפוך משהו פרקטי ליפה ולהיפך, זהו כישרון נדיר, שלא חייב להיות מוגבל לתחום האופנה.

תחומי עיצוב הרי משפיעים אלה על אלה והטרנדים עוברים בין עולמות העיצוב. ככה אפשר לראות מקרה שבו פריט אופנתי משפיע על פרטי ריהוט או מגמה של עיצוב פנים משפיעה על עיצוב בגדים. אין לי ספק כי מדובר במגמה שתלך ותתרחב – אנשים שאהבו את הבגדים שעיצבו המעצבים הגדולים ישמחו להכניס לביתם ריהוט ואביזרים שעיצבו אותם אנשים. אפשר לראות הוכחות למגמה הזו בשטח – ג'ורג'יו ארמאני לא לבד – רק בתקופה האחרונה שמענו על מספר מעצבים שנבחרו לעצב דירות יוקרה בניו יורק ואפילו הצרפתים בחרו בכריסטיאן לקרואה לעצב את פנים קרונות הרכבת המהירה של צרפת. ארמאני עצמו מעצב פרויקטי נדל"ן יוקרתיים בעולם ובארץ".



ארמאני מעצב נדל"ן


חברות הבנייה המובילות השכילו להבין כי דרך בטוחה לשווק פרויקט כיוקרתי הוא חיבור עם מעצב על מפורסם. השיטה החלה בניו יורק וכבשה את העולם. אפילו בדובאי מוקם מגדל יוקרה בעיצובו של ארמאני. ארמאני נבחר לעצב את הבניין שאפריקה ישראל בונה במנהטן בסמוך לוול סטריט. ארמאני יעצב את 400 הדירות שייבנו שם ויימכרו כל אחת במחירים של 1-1.5 מיליון דולר כל אחת.

בארץ מוקם בימים אלה פרויקט "נווה צדק על הים", מגדל יוקרה בתל אביב הקטנה. פרויקט השייך למשפחת יהלומנים מבלגיה, יורוקום נדל"ן והחברה היזמית צמח המרמן. על פי התכנון יוקם מגדל שיכיל 168 דירות וכן דירות דופלקס ולופטים. הגימיק השיווקי והיוקרתי הוצג כך שהדירות יימכרו עם ריהוט מלא מבית ארמאני קאזה. בחברה מבטיחים כי "ג'ורג'יו ארמאני בעצמו עיצב אותן" מרמת הקונספט דרך תכנון פנים דקדקני של החלל ועד להחלטה על כל פריט ורהיט בדירה.

קישורים:
לכתבות נוספות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד