י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יוזמה בגור: חוזרים לחיידר עד כניסת השבת

בימי שישי ילדי הת"תים של גור יחזרו לכיתותיהם ללמוד עד כניסת השבת • בסיום לימודיהם יובלו היישר לבתי הכנסת

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

יוזמה חדשה בתלמודי התורה של גור: החל מתחילת הקיץ, ילדי הכיתות הגבוהות בת"תים, יתכנסו ללמוד בכל ערב שבת בתלמוד התורה, החל מהשעה חמש ועד שש וחצי, סמוך לכניסת השבת.

היוזמה מצטרפת לנורמה שכבר קיימת מספר שנים בגור, כאשר ההנהלה החינוכית של המוסדות, החליטה כי ראוי להציע לתלמידים, אפשרות של ניצול שעות אחר הצהריים בשבתות הקיץ הארוכות, לטובת לימוד במסגרת תלמוד התורה.

ההתכנסות בשבת אינה חובה. התלמידים חוזרים על לימודיהם, לומדים משניות, פרקי אבות ותהילים ובמסגרת הפעילות, המכוונת על ידי אברכים מדריכים, הם מקבלים דברי מתיקה, כמו במסגרת 'מתמידים' שגרתית.

כעת, הוחלט להרחיב את המסגרת גם לימי שישי הארוכים בשל שעמום הכרוני שתוקף רבים מילדי ישראל, בערבי השבתות של הקיץ, מאז סיימו לימודיהם בחצות היום. הם לא מסייעים יותר מדי להכנות השבת ולפעמים גם מהווים מטרד בבית.

על פי היוזמה, התלמידים הגדולים, שבים לת"ת כשהם לבושים בבגדי שבת ומוכנים לשבת, לקראת השעה חמש. בתום השעה ומחצה, שבה משננים את הלימודים או נמסרים להם שיעורים בענייני פרשת השבוע וכיוצא בכך, יוצאים התלמידים לתפילה בבית המדרש של ההורים.

כך למשל, בירושלים, מרבית חסידי גור, מתפללים בבית המדרש הגדול של החסידות ברחוב ירמיהו, ובסמוך לתלמוד התורה. כך שהתלמידים נמצאים במרחק פסיעה מהת"ת ויכולים להגיע תוך זמן קצר, לבית המדרש ולהתאחד עם אבותיהם.
שבת גור תלמוד תורה קיץ בית המדרש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד