י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יהדות התורה מוחה - ברקת מביא מכתב

'יהדות התורה' בירושלים הוציאה הודעת גינוי חריפה להחלטת ראש העיר לפתוח החניונים בשבת. ברקת, בתגובה, שולף מכתב שכתב השבוע ניצב המחוז המורה על פתיחת החניון • המלחמה החלה

ניצב אהרן פרנקו עם סגן הרה"ר למשטרה הרב משה גפני ורב המחוז הרב אליהו חרל"פ אצל הגרי"ש אלישיב, השבוע
ניצב אהרן פרנקו עם סגן הרה"ר למשטרה הרב משה גפני ורב המחוז הרב אליהו חרל"פ אצל הגרי"ש אלישיב, השבוע

חניון ספרא יפתח - צפויה שבת סוערת

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הודיע על פתיחת חניון ספרא בשבתות, והנציגות החרדית הולכת למלחמה.

האם אנו שומעים ברקע את הפרפורים האחרונים שמשמיעה השותפות ברקת - חרדים? אם לשפוט על פי הודעת סיעת 'יהדות התורה' הרי שניתן לומר קדיש השלם על שותפות זו.

בהודעה שהוציאה הערב (ג) יהדות התורה נכתב:

"לא חרבה ירושלים אלא בשביל שחיללו בה את השבת

סיעת יהדות התורה כואבת ומוחה נמרצות כנגד חילולי השבת בעיר הקודש ובכללם ההודעה המצערת על פתיחת חניון למחללי השבת בליבה של ירושלים.

סיעת יהדות התורה הביאה בפני ראש העיריה באופן נחרץ, את דבר שמירת קדושת השבת, שמירת חומות קדושת ירושלים, שמירת השקט והשלווה בין כלל הציבורים בעיר ואת כאבם ומחאתם בשם הציבור כולו על פתיחת כל חניון בעיר ירושלים.

סיעת יהדות התורה סוברת כי סוגיית הבטיחות שהועלתה על ידי משטרת ירושלים היא מעניינה של המשטרה. עיריית ירושלים אינה אמורה להציע או לפעול בנושא זה כנגד רצונם של רובם המוחלט של תושבי העיר אשר חרדים לקדושתה ולשלוותה".

אמנם, יש הטוענים שהודעה זו באה בכדי לצאת ידי חובה בלבד, ואין בה כל חידוש או אמירה נגד פתיחת החניון. אך הנימה התקיפה אותה משמיעים הנציגים החרדים, יכולה בהחלט להביא אותם אל מחוץ למושבי הקואליציה העירונית

מנגד עיריית ירושלים מחזירה מלחמה. לראשונה מוציאה העירייה, באופן רשמי, את מכתבי המשטרה המורים, באופן חד משמעי, על פתיחת חניונים בשבת.

המכתב שנכתב אתמול על ידי אהרון פרנקו מפקד מחוז י-ם מסביר את החשיבות שבפתיחת החניון בשבת.

מקורבי ברקת טוענים: "זוהי דרישה משטרתית, אנחנו מחויבים לדאוג לככל תושבי העיר, מה רוצים מאיתנו, הפכו אותנו לשעיר לעזעזל. אין עוד ראש עיר שהלך כל כך הרבה לטובת החרדים, ובמקום לקבל הכרת הטוב, אנחנו מקבלים יריקות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד