י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"תקציב הדתות מהווה סחטנות פוליטית"

שר הדתות יעקב מרגי השתתף בישיבת ועדת הכספים וקונן על תקציב משרדו, שאינו רלוונטי למציאות. יו"ר הוועדה משה גפני הביע כעס על משרד האוצר שכורך את התקציב בהסכמים פוליטים

יו''ר ועדת הכספים עם שר האוצר בדיוני הוועדה
יו''ר ועדת הכספים עם שר האוצר בדיוני הוועדה

"התקציב הזעום הניתן למשרד שירותי הדת, אשר לדברי השר, אינו רלוונטי למציאות, מהווה סחטנות פוליטית"

בדיון בועדת הכספים אמר השר לשירותי הדת יעקב מרגי כי תקציב משרדו אינו רלוונטי למציאות, כאשר נדרשים למשרדו תקציבים פי כמה מהתקציב הבסיסי הניתן ע"י משרד האוצר. מנכ"ל המשרד אביגדור אוחנה הביא לדוגמא את תחום העירובין אשר לדבריו מתוקצב בכ160,000 ₪ בעוד התקציב המעשי הוא פי עשרה, ועומד על כמיליון ושש מאות אלף שקלים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בדיון כי הוא רואה את המדיניות של משרד האוצר הקובעת את התקציב הבסיסי של המשרד ברמה נמוכה מאד ושאר התקצוב כרוך בהסכמים פוליטיים, כסחטנות פוליטית, "לא רואים תופעה כזאת באף משרד ממשלתי. רק במשרד לשירותי הדת, האוצר קובע תקציב נמוך והשאר יהיה תלוי בתמיכת השר בתקציב וכו', זאת מדיניות פסולה לחלוטין, ואני דורש לקבל תשובות ממשרד האוצר על ההתנהלות הזאת".

בדיון בוועדה העלה ח"כ יעקב אדרי את נושא רבני הערים ואמר כי בערים רבות אין עדיין רבנים וזוהי תופעה אשר איננה מתקבלת על הדעת. גם ח"כ פאינה קירשנבאום העלתה את נושא בניית בתי כנסת אשר לדבריה המשרד לשירותי הדת כיום איננו מסייע בכך, "גם בישוב נילי בה אני מתגוררת, אנו מתקשים למצוא מימון להקמת בתי כנסת לעדות השונות", אמרה.

השר יעקב מרגי ענה כי המשרד בהליך הינתקות ממשרד ראה"מ למצב של משרד עצמאי ככל משרדי הממשלה וכי הבירוקרטיות רבות והוא יפעל במסגרת יכולותיו התקציביות לשיפור שירותי הדת. יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני אמר כי הוא בטוח ביכולותיו המעשיות של השר לבצע את השינויים, ולהביא את שירותי הדת בישראל למצב טוב יותר מכפי שהם כיום ".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד