ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

5 וחצי שנים בכלא!

אברהם הירשזון, שר האוצר לשעבר מסיעת קדימה, יישלח ל-5 שנים ו-5 חודשי מאסר בפועל. הורשע בלא פחות משישה סעיפי אישום חמורים - החמור שבהם: גניבה של כשני מיליוני שקלים

גנב הולך לכלא. הירשזון
גנב הולך לכלא. הירשזון צילום: פלאש 90

שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון מסיעת 'קדימה', נשלח היום (ד) ל-5 שנים ו-5 חודשי מאסר בפועל ועוד שנת מאסר על תנאי. כך הכריעה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ברכה תום-אופיר. השופטת גזרה על הירשזון גם קנס כספי של 450 אלף שקלים.

"שר" וגדול נפלו יחד בישראל
בניזרי - 4 שנים בפנים!


שר האוצר לשעבר הורשע בלא פחות משישה סעיפי אישום חמורים, שהחמור שבהם - גניבה של כשני מיליוני שקלים. הפרקליטות דרשה עונש מאסר של לפחות 7 שנים.

"מלאכת גזירת הדין היא כקריעת ים סוף", אמרה בפתח הדיון השופטת. "עדי האופי של הנאשם הראו את כל הטוב והיופי שבו והראו איש ציבור רב פעלים שחי חיים נורמטיביים עד שלב מאוחר בחייו".

עוד ציינה השופטת את עדות האופי של בנו אלרואי ושל העיתונאי נח קליגר שדיבר על תרומתו של הירשזון לניצולי השואה. "כיצד התגלגלה דמות זו למצבה? שמא זו הייתה תאוות בצע או ההפקרות שהייתה בארגון?", שאלה. "הנאשם היה אחד מששת הקושרים לעשוק את קופת העל ונילי, ללא רישום וללא תיעוד.

"אין להעלות על הדעת שהנאשם לא הבין שנטילת כספים מהציבור בסתר, לא רק מנוגדת לחוק אלא פועלת כנגד המנהל התקין", הוסיפה אופיר תום, שתפרוש מתפקידה כשופטת לאחר סיום המשפט הנוכחי. "אין מדובר באדם המגיע מרקע סוציואקונומי נמוך. מדוע נזקק האיש לכל המניפולציות הכספיות שהטילו בו דופי? מדוע המעשים נעשו במחשך?".

עורך דינו של הירשזון יעקב ויינרוט ביקש עיכוב ביצוע לעונש, עד הגשת ערעור. התביעה לא הסכימה לעיכוב הביצוע עד להגשת הערעור, אלא רק לעשרה ימים. השופטת החליטה בסופו של דבר לעכב את העונש עד ל-24.7 כדי לאפשר להירשזון להתכונן להגשת ערעור.

נציג הפרקליטות בדיון ביקש ערבות בנקאית בסכום משמעותי, מאחר ולדבריו - הירשזון עלול להימלט מישראל מפאת אימת הדין.

הירשזון הורשע בין היתר בגניבה, מרמה, רישום כוזב וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. השופטים אמרו בהחלטתם כי שר האוצר לשעבר "הפך את הסתדרות העובדים הלאומית לקזינו", וכי היו לו "גירסאות קלושות שצצו יש מאין".

השופטת ברכה אופיר-תום אמרה בהכרעת הדין כי "טענותיו של הירשזון על ה'לא ידעתי, לא ראיתי, לא שמעתי' - היא חסרת משמעות מאחר והוא עמד בראש הארגון, עליו היה להבטיח התנהלות נאותה, שלו ושל חבריו".

אולי כדי להמתיק קצת את עונשו, החזיר אתמול שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון להסתדרות העובדים הלאומית 570 אלף שקלים. בעבר כבר החזיר הירשזון 1,160,000 שקלים - ובסך הכול הוא השיב 1,730,000 שקלים. לטענת פרקליטיו של הירשזון, עם השבת הסכום האחרון, סיים שר האוצר לשעבר להעביר את כל הכספים שנטל שלא כדין.

הירשזון הואשם כי בהיותו יו"ר ההסתדרות קיבל מדי חודש במעטפות בין 15 ל-25 אלף שקלים במזומן, ובחגים קיבל "מענקים מיוחדים". במהלך המשפט טען הירשזון כי כל הכספים שלקח היו מקדמה על חשבון כספי הפנסיה שהגיעו לו מההסתדרות.

קישורים:
מקור, כולל וידאו מבית המשפט: מאקו
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד