י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשיית הרב שלמה בניזרי • סיקור נרחב

ביהמ"ש גזר על הרב שלמה בניזרי 4 שנות מאסר • 'בחדרי חרדים' מגיש סיקור נרחב: דב פוברסקי עם שלמה בניזרי • שי איזנברג עם הבן נתנאל • אבי מימרן עם עד המדינה משה סלע ובתו סיוון • מיוחד

שלמה בניזרי, היום בבית המשפט
שלמה בניזרי, היום בבית המשפט



בית המשפט העליון קבע היום (ד') בבוקר, בהכרעת הערעור של השר לשעבר הרב שלמה בניזרי וערעור פרקליטות המדינה, כי שלמה בניזרי יישלח לכלא ל-4 שנות מאסר בגין הרשעתו בקבלת שוחד.

כתבות בנושא:
"שר" וגדול נפלו יחד בישראל
בניזרי - 4 שנים בפנים!
הירשזון - 5 וחצי שנים בכלא!


בצאתו מאולם בית המשפט, בניזרי נשמע המום, כואב, אפילו מיוסר. באולם בית המשפט שמע בניזרי את השופט אדמונד לוי אומר: "צר לי באמת ובתמים על בניזרי. צר לי על הרב שהרביץ תורה באחרים, אולם הוא עצמו לא הקפיד למלא אחר האיסור ליטול שוחד. צר לי על השר שממעמדו הרם ורב ההשפעה הדרדר לתהום כה עמוקה וצר לי על האדם בניזרי, בעל משפחה שבהרשעתו וענישתו כרוך סבל רב גם לבני משפחתו.

"ועל כל אלה ניצבת תופעה של שחיתות, ולא די במלל ובדברי כיבושין, הגיעה העת לעשות מעשה על ידי תג מחיר גבוה יותר מזה שהיה בעבר, ולהחמיר בעונשו של בניזרי".

המילים הקשות והפוגעניות דווקא ביומו הקשה, נראו כזריקת אבן אחר הנופל. זריקה מיותרת, מכעיסה, מקוממת.

כמה שעות לאחר מכן, כשהוא ישוב בביתו שבמעלות דפנה, הוא נשמע מפויס יותר, שליו, רגוע. אמנם עדיין לא מעכל את חומרת הדין, אך שואב עידוד ממאות הטלפונים שזורמים לביתו ללא הרף. כשהוא מוקף בשמונת ילדיו, הוא יכול אפילו לשחרר חיוך קטן, להמשיך את ההכנות לחתונות ביתו שתיערך בעוד כשבועיים.

עד לכלא יש עוד חודשיים. עד אז, ירחם המרחם.

הבן, נתנאל בניזרי, המשרת בכוחות המשטרה, נוטל את זכות הדיבור. בחור דומיננטי שמלווה את אביו בשנותיו הקשות. הוא גדל לתוך הפרשה, שהטילה צל שחור וארוך על המשפחה. הוא יודע היטב מי הם 'הטובים' ומנגד מי הם 'הרעים'. אך כבן של אביו, הוא מסרב להתייאש ולתלות אשמה: "הכל מאיתו יברך".

• ציפיתם להחמרה בעונש?

"בחיים לא. הלכנו היום לבית המשפט מעודדים, קיווינו שאנחנו משאירים היום בבית המשפט את הפרשה הזאת. לא עלה בדעתנו שבית המשפט יחליט להחמיר בעונש. אבא ניהל היום סדר יום רגיל. בשעה 6 בבוקר הוא קם, והלך להתפלל. בשבע וחצי הוא חזר הביתה, אכלנו ארוחת בוקר, ויצאנו לבית המשפט. שם קיבלנו את המכה. אתמול עוד שמחנו".

• היו שהאשימו את עורכי הדין שלא למדו היטב את התיק. עו"ד אוסדיטשר שייצג אתכם במחוזי אמר היום שהוא היה נגד ההליכה לערעור. אתם מתחרטים על ההליכה לבג"ץ? על בחירת העו"ד?

"אנחנו לא מתחרטים על כלום. הכל מאיתו יתברך. בנוגע לערעור, לא היתה לנו ברירה. הפרקליטות סחבה אותנו שלם, מכיוון שרצו להחמיר את העונש, הלכנו לשם בעל כורחנו. עורכי הדין עשו עבודה מצוינת, ויש לנו רק מילים טובות להגיד עליהם".

• אתם מקבלים עידוד בתקופה הזו?

"בלי סוף. מאות טלפונים מתקשרים לעודד. מגיעים אלינו הביתה לחבק, לעזור, לתמוך. זוהי השעה היפה של עם ישראל. המון הצעות לעזרה".

• סיעת ש"ס נמצאת איתכם בקשר?

"כן. ניסים זאב היה היום בבית המשפט. אלי ישי הגיע אלינו הביתה מיד לאחר גזר הדין. יש קשר".

• יש לכם תלונות עליהם?

"גם אם יש, אני לא מוסמך להגיד אותם".

• איך הילדים קיבלו את גזר הדין?

"מאוד קשה. התחושות הן מאוד קשות. אנחנו משפחה מאוד מחוברת. כולם ביחד. וזה מכה קשה. יש לנו חתונה עוד שבועיים. אין ספק שזו שמחה שתהיה מהולה בעצב. הילד הקטן בן 10, עדיין בהלם. הוא שמע על העונש, והוא צמוד כל הזמן לאבא. הם מאוד קשורים. אני לא בטוח שהוא הבין בדיוק על מה מדובר, אבל אין ספק שמה שהוא הבין גרם לו לטראומה לא קטנה. לא יודע איך נעבור את התקופה הזאת".

• תבקשו חנינה מהנשיא?

"הנושא עדיין לא עלה על הפרק. אנחנו עדיין מעכלים את הגזר דין".

שלמה בניזרי, מצטרף לשיחה. הוא נראה מעודד ומחוזק. כשהוא מדבר על מערכת המשפט, פניו מתקדרות, בקולו נמהלת נימה של כעס: "ביקשתי שידחו את גזר הדין עד לאחר החתונה של ביתי. אני מחתן בת עוד שבועיים, למה אני צריך לעבור את החוויה הזו עכשיו?, התיק הזה נסחב במשך שנים, מה יקרה עם יחכה עוד שבועיים?. השופט אדמונד לוי הסכים בתחילה לבקשת בניזרי, אך לאחר מכן הודיע כי אין לו מקום בלו"ז, ואי אפשר לדחות את ההחלטה. אני לא מבין את זה".

הוא ממשיך: "במשפטים מבסוג הזה שמים דווקא משהו עם כיפה, שישמש כעלה תאנה. גם במשפט דרעי שמו משהו עם כיפה, כך שיהיה ניתן לכסות על הגזר דין. הם יכולים להגיד: "משהו משלכם נתן כזה עונש, מה אתם רוצים מאיתנו?", זה גם לא התנהגות".

שאלנו אותו איך הוא מסביר את הפער. איך יכול להיות שהוא קיבל עוד שנתיים וחצי בפנים. אין לו תשובה ברורה: "השופט אמר למען ישמעו וייראו. ואני אומר, גם לו יצויר שרוצים להרתיע. שיוסיפו חצי שניה, אולי שנה. אבל עוד שנתיים וחצי?, התירוץ של ההרתעה לא נראה לי תופס כאן".

דיברנו איתו גם על היחס מהתקשורת, הופתענו לגלות שגם שם הוא רכש מספר ידידים טובים: "התקשר אלי היום אחד מהבכירים בעולם התקשורת (הוא נוקב בשמו), ואמר לי אם הירשזון מקבל פחות מ – 12 שנה אחרי העונש שלך, זה אומר שמערכת המשפט מסואבת, והנה הירשזון קיבל חמש וחצי, ואני ארבע שנים. אין כאן צדק".

אתמול בלילה הוא עוד מסר שיעור תורה. "גם היום אני נוסע לתל אביב, למסור שיעור תורה. הם לא יצליחו לשבור אותי. אני אמשיך במסירת השיעורים עד לכניסתי לכלא. הסדר יום שלי לא ישתנה".

כשיצאנו אמרנו לו: באנו לחזק ויצאנו מחוזקים. הוא חייך, והלך להתארגן לשיעור.

הסיקור ברדיו 'קול ברמה'

ראיון עם הרב שלמה בניזרי



ראיון עם משה סלע




ראיון עם סיוון סלע



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד