י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מאבק השבת: הגרי"ש מצטרף למחאה

לאחר החלטת ביהמ"ש המחוזי שלא לפתוח את חניון 'קרתא', ייפתח חניון 'ספרא' - והציבור החרדי יוצא למחאה • הגרי"ש: יש להצטרף לעצרת בבר אילן • החילונים יפגינו בצהרי השבת בכיכר ספרא

מאבקי השבת. צילום: פיני רוזן
מאבקי השבת. צילום: פיני רוזן

הציבור החרדי נערך לשבת הקרובה. אמנם לא עם הרבה רצון, שכן כולם קיוו כי בסופו של דבר יגיע ההסדר המיוחל, אך משהגיעה העת להילחם ולהיאבק על קדושת השבת - הציבור מתגייס בהמוניו.

הבוקר עוד קיוו כל הבוחשים בקדירה, כי אולי יגיעו להסדר. שכן, אם בית המשפט היה מאשר את פתיחת חניון קרתא, הרי שהרוחות היו נרגעות.

אלא שכבר בשעות הבוקר, התקוות התבדו. בית-המשפט המחוזי בירושלים לא אישר את פתיחת חניון קרתא, מאחר שלא הושגה הסכמה בין המנהל המיוחד וכונס הנכסים של המקום לבין העירייה, באשר לתנאי פתיחת החניון.

השופט קבע כי דיון נוסף בבקשה יערך ביום ראשון, אלא אם כן יגיעו עד אז העירייה והמנהל המיוחד להסכמה בנושא.


כתבות קודמות בנושא:
התחזית בירושלים: התחממות • וידאו
יהדות התורה מוחה - ברקת מביא מכתב
חניון ספרא יפתח - צפויה שבת סוערת



משנסתם הגולל על פשרה זו, החלו בציבור החרדי להיערך להפגנת ענק ביום שבת קודש. אולם מי שחשב שהמאבק יישאר בידיה של 'העדה החרדית' - טעה.

היום (ד) בשעות הערב המוקדמות, הגיע שליח מיוחד מטעם הוועדה למען השבת אל בית הגרי"ש אלישיב, ושאל האם יש למחות נגד חילול השבת? הגרי"ש השיב: "בוודאי, יש למחות".

בוועדה למען השבת אומרים כי הגרי"ש אלישיב יגלה את דעתו בימים שנותרו עד שבת, כי יש להצטרף למחאה שתיערך במסגרת קבלת שבת, ברחוב בר אילן בירושלים.

הצטרפותו של הגרי"ש אלישיב למאבק, מעלה את המחאה רף נוסף. אם עד עכשיו המאבק הובל על-ידי 'העדה החרדית', הרי שמעכשיו הופך המאבק לכלל ציבורי, על כל ההשלכות שנובעות ממאבק זה.

בתוך כך נודע, כי גם הציבור החילוני לא מתכוון להחריש. אתמול (ג'), לאחר מסיבת העיתונאים שקיים ראש העיר, הודיעו ראשי תנועת התעוררות הירושלמית כי הם תומכים בהודעת ניר ברקת, וכי יתייצבו ביום שבת קודש על מנת להפגין תמיכה בהחלטתו לפתוח את החניון.

באתר האינטרנט 'ירושלים חופשיה' נכתב: "אנו מגיעים לנקודת האמת של ניר ברקת והתייחסותו לנושא שמירת החוק ושמירה על ירושלים כעיר חופשית ופלורליסטים, חשוב ביותר שכולנו נגיע בהמונינו לכיכר ספרא ביום שבת 27.6.09 בשעה 17.00 אחה"צ. כפי שהיינו בהפגנה הקודמת אנחנו נישא שלטים שעליהם יהיה כתוב למטה 'קרית יובל'. אנא, נסו להכין שלטים גדולים עם כתובות שאינן בוטות יותר מדי".

מסתבר כי הציבור החילוני למד גם את המשנה בפרקי אבות שאומרת: "תפסת מרובה לא תפסת", ובאתר נכתב: "בגלל ההפגנה הצפויה ביום שבת הוחלט שביום שישי זה לא תתקיים פעילות בקריית יובל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד