י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אבוטבול יאבטח את התלמידים

לראשונה: עיריית בית שמש תשתתף בעלויות השמירה לת"תים בתקופת החופש של משרד החינוך. ראש העיר משה אבוטבול: העירייה רואה לעצמה כזכות להוביל את פרויקט השמירה של ילדי החינוך החרדי

אבוטבול יאבטח את התלמידים

השומרים ואנשי האבטחה במוסדות החינוך החרדיים בבית שמש ימשיכו בפעילותם גם בחודש הקרוב. על כך הודיע אמש ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול.

במוסדות החינוך בבית שמש כמו בכל ערי ישראל ישנה מערכת שמירה בכל מוסדות החינוך, אך עלויות השמירה ממומנות ע"י משרד החינוך רק בתקופת הלימודים הרישמית של משרד החינוך, ולכך ב-30/6 מסתיימת העסקתם של השומרים ואין עליהם מימון.

מנהלי מוסדות חינוך חרדיים בבית שמש ובמיוחד תלמודי תורה בהם נמשכת המסגרת הלימודים עד לפחות תשעה באב, פנו לראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ותינו לפניו את מצוקת המוסדות, אחר והם עומדים מול פרדוקס, שכן מצד אחד לא מעבירים להם מימון לשמירה עבור חודש זה, ומצד שני משרד החינוך לא מאשר לימודים ללא שמירה ואבטחה מתאימה.

מנהלי המוסדות ציינו בפני ראש העיר כי בשנים עברו הם חויבו לשלם את כל עלויות השמירה בכוחות עצמם, בלי כל השתתפות מצד משרד החינוך או הנהגת העירייה הקודמת.

ראש העיר על אתר החליט להרים את הפרויקט, והורה מיד לממונים על אגפי החינוך בציבור החרדי, סגן ראש העיר שמואל גרינברג הממונה על חינוך תורני, וחבר העירייה ראובן כהן הממונה על חינוך תורני, לרכז רשימה של כל המוסדות הממשיכים במסגרת לימודית, כדי שאלו יוכלו לקבל מימון של 50% בעלויות האבטחה של מוסדות החינוך החרדיים בתקופת החופש של משרד החינוך.

ראש העיר משה אבוטבול אמר שבטיחותם וביטחונם של ילדי המוסדות החרדיים הממשיכים במסגרת לימודית חשובה ביותר לעיריית בית שמש, ולכך העירייה רואה לעצמה כזכות להוביל את הפרוייקט החשוב זה.

בתוך כך נמסר מעיריית בית שמש, שהעירייה תעניק השנה לראשונה למוסדות החינוך החרדיים השתתפות בהצטיידות לקראת שנת הלימודים החדשה, והתקציב יוענק לפי מספר התלמידים הלומדים בכל מוסד ומוסד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד