י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני: "כסף לת"תים או פרישה מהממשלה!"

'חוק נהרי' המשודרג, המתקן את הליקויים בחוק המקורי, יעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. יוזם התיקון, ח"כ משה גפני: "אנחנו לא מאיימים, אבל אם לא יגיע הכסף - למה לשבת בממשלה?"

מאיים. משה גפני
מאיים. משה גפני

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון בהצעת חוק חדשה הקובעת, כי רק מוסדות "החינוך העצמאי" ו"מעיין החינוך התורני" יקבלו תקצוב נוסף מהרשויות המקומיות במסגרת הסיוע הניתן למוסדות מוכרים שאינם רשמיים.

הצעת החוק הוגשה על-ידי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני והח"כים מנחם אליעזר מוזס ואורי מקלב. ההצעה אמנם הוגשה רק לפני שלושה ימים, אך היא תועלה כבר מחרתיים להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, בשל רצונה של הקואליציה להגיע לפתרון מהיר בעניין.

על פי הצעת החוק החדשה המוסדות החרדיים יזכו לתקצוב של 100% משעות הלימוד, בעוד שלפי "חוק נהרי" (המחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות חרדיים וחילוניים המוגדרים כמוכרים שאינם רשמיים) הם זכו רק בתקצוב של 75% מהשעות. על פי ההערכות, מדובר בתוספת של כ-95 מיליון שקל בסך הכל מתקציב הרשויות למוסדות אלה. על פי נתוני מערכת החינוך, בבתי הספר של "החינוך העצמאי" ו"מעיין החינוך התורני" לומדים כיום כ-100,000 תלמידים.

בנוסף, הצעת החוק החדשה מחייבת לראשונה את הרשויות המקומיות להוסיף לתאגידים אלה תמיכה נוספת, בדמות העסקת עובדי עירייה לשירותם, מימון תשלומי חשמל, מים ועוד. הצעת החוק מחייבת את הרשויות גם להקצות מבני חינוך לבתי הספר של מוסדות החינוך החרדיים באותה מידה שהן מקצות לבתי הספר העירוניים.

יצוין כי "חוק נהרי", שנחקק בזמנו ביוזמת השר משולם נהרי, נועד לחייב רשויות לתקצב מוסדות חרדיים המוגדרים "מוכר שאינו רשמי". ואולם, על מנת לשמור על עקרון השוויון הוא מתקצב גם מוסדות חילוניים מוכרים כמו בתי הספר הדמוקרטיים או בתי הספר של הכנסייה.

הצעת החוק החדשה עלולה לפגוע במוסדות שאינם כלולים בה, ומוגדרים "חינוך מוכר שאינו רשמי". בין מוסדות אלה: מוסדות חב"ד ו'חדרים' פרטיים.

ח"כ גפני מסר בתגובה ל'הארץ', כי הצעת החוק החדשה מעוגנת בהסכם הקואליציוני עם הליכוד. לדבריו, החוק המוצע "עושה סדר" באופן חלוקת הכספים. הוא הוסיף ואמר כי: "איננו מאיימים, אבל אם לא יהיה כסף למוסדות החינוך שלנו - לא יהיה טעם להישארותנו בקואליציה".

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד