י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

גור ובעלזא נלחמות על המגרש

גור ובעלזא נאבקות על 'מתחם כדורי' ברחוב שמגר. האם בעלזא לא השתתפה במאבק נגד פתיחת החניונים בשבת, כדי למצוא חן בעיני ברקת? בבעלזא זועמים על האשמות: "מעולם לא יצאנו להפגנות"

הפגנת השבת. בעלזא לא כאן. צילום: פיני רוזן
הפגנת השבת. בעלזא לא כאן. צילום: פיני רוזן


בחודשים האחרונים ניטשו מאבקים, במספר מקומות ברחבי הארץ, בין חסידויות גור ובעלזא, אך יריבות אחת, שהתנהלה על אש שקטה, הייתה החשובה שבין המחלוקות: מדובר על שטח ברחוב שמגר, המכונה 'מתחם כדורי'. המתחם המבוקש, עליו ביקשו שתי החסידויות להניח את ידן, הפך לסלע מחלוקת. ידם של עסקנים רבים בחשו בנושא.

מי שהופתע בשבוע שעבר מביקורו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, במוסדות בעלזא, בעיצומם של ימי מתח גדול בין הציבור החרדי לראש העיר, יופתע קצת פחות לאחר קריאת הכתבה (אמנם גורמים בעלזא זעמו על החלטת ראש העיר להוציא את ההודעה על פתיחת החניונים דווקא ביום בו נפגש עם האדמו"ר, מה שגרם לכך שעיתוני סוף השבוע העלימו את דבר הפגישה לחלוטין, אבל בכל אופן סיור ופגישה התקיימו).

מתברר, כי הסיור המיוחד לא התקיים לרגל התקרבותו של ברקת לחסידות, אלא בכדי לרכך את ברקת לקראת ההחלטה למי מהחסידויות יועבר המתחם. ואכן, גורמים בעירייה אומרים, כי במהלך הביקור הודיע ברקת כי 'מתחם כדורי' יעבור לידי חסידות בעלזא.

באופן רשמי מכחישים הצדדים כל סיכום מהסוג הזה. בעירייה אומרים לציטוט, כי לא ידוע להם על דיון בנושא המגרש, וגם בחסידות בעלזא מכחישים שמועות על הבטחה שניתנה.

אלא שיש מי שרוצה לכרוך את נתינת המגרש לפרשת החניונים (ולא קשה לנחש מי הוא המאשים). אותו גורם טוען, כי בחסידות בעלזא לא ניתנה כל הוראה לצאת להשתתף בקבלת השבת שנערכה ברחוב בר אילן, וכי אלפי חסידי בעלזא, המתגוררים בירושלים, התפללו בבית המדרש של החסידות כבכל שבת רגילה. הגורם מוסיף, כי כל הכורך את שני הדברים - עושה זאת על אחריותו בלבד, אך בקריצה הוא מוסיף שיש לו על מי שיסמוך.

בבעלזא זועמים על האשמות, ואומרים: "בבעלזא מעולם לא יצאו להפגנות. הרב'ה בעד הידברות ונגד הפגנות. הפעם היחידה שיצאו להפגנה היה זה בהפגנת ה'חצי מליון'. מלבד זאת, תמיד נשארנו בבית המדרש".

בחצי חיוך הם מוסיפים: "אנחנו הפגנו בשעת הבחירות בירושלים, כאשר שהצבענו עבור ראש עיר חרדי, להבדיל מחוגים מסוימים שנזכרו להפגין עכשיו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד