י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'יתד נאמן': לפעול להקמת אוטונומיה חרדית

האם תנועת 'דגל התורה' מצטרפת לסאטמר? • על רקע פסיקת בג"ץ שעצרה תקצוב לאברכים - עיתון הבית של התנועה 'יתד נאמן', קורא "להתארגן מחדש לאי תלות במדינה שבחרה להתנתק מהתורה" • במאמר אף נשקלת אפשרות לנטוש את ישראל אך: "חו"ל אינה אופציה, שכן גילויי האנטישמיות רק הולכים ומחמירים"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

האם 'דגל התורה' מצטרפת לסאטמר? מאמר מערכת בביטאון תנועת 'דגל התורה' יתד נאמן קורא ליצירת אוטונומיה כלכלית חרדית מול המדינה.

במאמר, שנכתב על ידי עורך בעיתון, הרב ישראל פרידמן, מואשם בית המשפט בכך שבפסיקתו הוא הופך את עצמו לשותף ל"ממשלת הזדון של לפיד שכל מטרתו היא לחנוק כלכלית את לומדי התורה".

"מסכת ההתנכלויות וההצקות ללומדי תורה, הפגיעות האנטי דתיות בכל ערכי היהדות ויריית החיצים שנועדה לצוד את צפור הנפש של היהדות החרדית", אומר פרידמן, "גרמה לא רק לנהירה חזרה אל ה"גטו" - אלא ההכרה שהיהדות החרדית צריכה להתנתק ולהתארגן מחדש, חדרה עמוק לתודעה.

"נדיבי עם שהפנימו את המצב הנורא, ייחלצו חושים. מגמת השולים של "השתלבות" וגיוס למסגרות צבאיות ואזרחיות, צבר תאוטה משמעותית. אחוז המתגייסים, המתנדבים והפונים ללמודים שאין רוח חכמים נוחה מהם, ירד, קטן בהרבה – וטוב שכך. במציאות, הם עצמם, במו ידיהם, קלקלו את התהליך שהם זממו להיות הקטליזטור שלו".

פרידמן ממשיך ומסביר את הטעות שבגישת בית המשפט והממשלה בכך שהם חושבים שבדרכים כלכליות יצליחו לחנוק את לומדי התורה ולהצר את צעדיהם: "תהום גדולה רובצת ביננו לבין רודפינו. החילוני אינו מבין כלל מהי תורה ואינו מעריך את לומדיה. הוא גם אינו מבין שההתנכלות הכלכלית תשיג את היפוכו, לא את הדבר! בתודעתו החילונית זה בלתי נתפס שלמרות ההכאה של החרדי בכיסו, השוט הזה רק מרחיק את הצבור החרדי מהשתלבות וגיוס".

בסיום מאמרו חוזר פרידמן ומדגיש את הצורך בהתארגנות של הציבור החרדי אל מול המצב בו מדינת ישראל חונקת אותו מבחינה תקציבית: "חו"ל כבר איננה אופציה בשל האנטישמיות הגואה בה", כותב פרידמן בניסוח שמזכיר את הדברים שנאמרו במשך השנים על ידי פלגים קיצוניים כסאטמר ו"נטורי קרתא":

"היהדות התורתית צריכה להתארגן לאי תלות במדינה שבחרה להתנתק מהתורה ונוספה גם היא על שונאינו. אנחנו חייבים להתארגן, כי אין לנו עיר מקלט אחרת. חו"ל כבר מזמן אינה מחייכת אלינו. מפלגות הימין הקיצוני כולל מפלגות ניאו נאציות כמו בהונגריה ויוון, שבו השבוע והרימו ראש גלוח. שונאי זרים הולכים ומתחזקים וגילויי האנטישמיות רק הולכים ומחמירים. רצח יהודים כבר הפך לפחות נדיר. הגלובוס כולו הפך למקום לא נעים ליהודים. כאן רע, וגם שם לא בטוח".
מדינה אי תלות סאטמר חרדים אוטנומיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 67 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד