י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חשיפה: רבאיי ליפמן השתתף בכנס רפורמי

ח"כ דב ליפמן, היושב על משבצת 'חרדי המחמד' של יש עתיד, השתתף בכנס שדן בסוגיית הגיור, ואשר התקיים במסגרת הקהילה הרפורמית של הוד השרון • חברי הקהילה פרגנו: "פתיחות, סובלנות וקבלת השונה" • ליפמן עצמו מיתמם: "אמנם הכינוס היה בבית כנסת רפורמי בנוכחות הרבאיי, אך הוא עסק בנושאי גיור ולא בנושאי רפורמה"

ליפמן. צילום: פלאש 90
ליפמן. צילום: פלאש 90

לאחר שאתמול (ה) הצהיר שר הרווחה מטעם יש עתיד על כך שחרדי שאינו משרת בצבא אינו 'אחיו', ממשיכים חברי 'יש עתיד' לחשוף את פרצופם האמיתי: חבר הכנסת דב ליפמן, היושב על תקן 'חרדי המחמד' בסיעה, השתתף אתמול בלילה בכנס שנערך על ידי חברי התנועה הצעירה של יש עתיד בהוד השרון - יחד עם הקהילה הרפורמית "יהונתן" בעיר.

הכנס, שנערך תחת הכותרת "ואהבתם את הגר", נדחה במיוחד משבועות והתקיים אתמול בערב בכדי לאפשר את השתתפותו של ליפמן, והוא עסק בנושא "הגר וקבלת האחר".

הכינוס נפתח בהקרנת סרט דוקומנטרי מאת הבמאי דויד אופק, "האגדה על ניקולאי וחוק השבות". על פי המתפרסם באתר הקהילה לקראת הכנס "הסרט מציף זוויות הסתכלות מרתקות על נושא הגיור, העובדים הזרים, דרכי כניסה למדינת ישראל ועוד. הסרט מעורר המחשבות ישמש כרקע לשיח שבהמשך".

כנראה שגם בקהילה הרפורמית מבינים את האבסורד בהשתתפותו של אדם המגדיר עצמו רב חרדי בכנס שכזה, והם טרחו לציין את האומץ לו הוא נדרש בכדי להגיע אליהם. "ח"כ הרב ליפמן", נכתב באתר, "רב חרדי, הגר בבית שמש, ניאות ללא היסוס להשתתף בדיון המתקיים בקהילה רפורמית. מסתבר שגם רבנים חרדים אינם עשויים מקשה אחת, ולפחות חלקם מוכנים לחיות חיים של פתיחות, סובלנות וקבלת השונה".

יצויין, כי בני הקהילה שהשתתפו בכינוס סיפרו לאחר מכן שליפמן הבהיר כי הוא בחר להיות רב בכדי לפתור בעיות, ולא בכדי ליצור אותן. עם זאת, מבהירים בקהילה, ליפמן הדגיש כי הרצון לקבלת הגר אינו יכול לבא על חשבון ההקלות בפרטי הנלכות והדינים בגירות, זאת בניגוד לעמדת הרפורמים המקדמים גיור רפורמי שלא על פי כללי ההלכה.

ח"כ יפעת קריב מיש עתיד שהשתתפה אף היא בדיון, העלתה את רשמיה בדף הפייסבוק וכתבה: "קבלת האחר חייבת להיות נר לרגלנו - על פניו מדובר בשתי קצוות בחברה, שתי קצוות שמסכימות על הרבה, פועלות מעט שונה, אך מסכימות שצריך לאפשר לכל אחד ואחת לפעול לפי אמונתו, בדרכו שלו, תוך אהבת וקבלת הגר והאחר".

פנינו לליפמן, שמקפיד לתאר את עצמו כתלמיד ישיבת נר ישראל בבולטימור - בה אף הוסמך ל'רבנות', ושאלנו אותו האם לדעתו רב חרדי אורתודוכסי יכול להשתתף בכינוס רפורמי יחד עם רבאיי רפורמי - בניגוד לעמדת כל הרבנים בארץ ובארה"ב ואף רבנים מזרם המזרחי, שאסרו להשתתף בכנסים רפורמיים מכל סוג שהוא.

"לא היה מדובר כלל בכינוס רפורמי", אומר ליפמן בתגובה, "אמנם הכינוס נערך בבית כנסת רפורמי בנוכחות הרבאיי של הקהילה. אך כלל לא עסק בנושאים הקשורים לרפורמה. מכיון שלא יכולתי להשתתף בתיקון ליל שבועות - הכינוס נערך יום לאחר מכן, ועסק בנושאי גיור בלבד ולא בנושאי רפורמה".

• האם כינוס כזה לא נכלל באיסור החמור עליו הסכימו כל גדולי ישראל?

"ראש הישיבה שלי, הרב וינברג, הבהיר שמטרת האיסור היא שלא להשתתף בכנסים שנערכים בכדי להכיר ברפורמים או להתעמת איתם כיון שזה משווה את מעמדה של היהדות לרפורמים, אך בכינוס זה לא הכרתי בהם ולא התעמתתי איתם, ומשום כך לטעמי זה אינו נכלל באיסור".

הרפורמיים מעריכים אותו על אומץ לבו ועל כך שהוא פתוח ל"קבלת השונה". ולנו לא נותר אלא לתהות, האם הם היו מעריכים אותו גם אם היה אומר להם שהוא איננו מכיר בהם?
ליפמן יש עתיד רבאיי רפורמים קהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד