י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לוחמי העור: כך תלחמי נכון נגד הזדקנות העור שלך

החשיפה לקרני השמש עלולה לגרום לכתמים ולהזדקנות העור • יש מה לעשות: ממכשור מתקדם דרך קרם ייעודי ועד מסכה מבצל סגול • כל הטיפים

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

אם נראה לכם שהעור שלכם מזדקן, ואין לכם קמטים עמוקים במיוחד, רוב הסיכויים שזה הודות לגוון עור לא אחיד.

לא מדובר כאן על קומץ של נמשים, אלא משהו גדול וברור יותר כמו כתמים חומים לא אחידים, על הפנים, הידיים, המחשוף ואזורי הכתפיים. הכתמים הללו מוכרים בשם פיגמנטציה, הנגרמת בעיקר על ידי חשיפה לשמש ולקרני UVA אשר חודרות לעומק העור וגורמות להזדקנות.

קרני ה-UVA מגרות תאי פיגמנט שנקראים מלנוציטים, שכתגובה מייצרים פיגמנט הנקרא מלנין.

המלנין אחראי על המראה השזוף וגם על הכתמים החומים בעור.

כתמי השמש הללו יכולים להתפתח במשך 10-20 שנים, כך שכתמים נוכחים יכלו להיגרם כבר בשלב הילדות או ההתבגרות. הגורמים לתופעת הפיגמנטציה בנשים צעירות כוללים גם את הגלולה למניעת הריון, אשר משנה את רמות ההורמונים ובשילוב עם חשיפה לשמש גורמים לכתמים כהים, לעתים קרובות על השפה ועל המצח העליון.

• איך מטפלים?

1. לינה נילסן, קוסמטיקאית ראשית "סטודיו עדי" ממליצה על טיפול פוטו ריג'וביניישן. הטיפול מתבצע באמצעות מכשור מתקדם המושתת על טכנולוגיית הבזקי אור, המוקרנים על גבי שכבת העור העליונה (האפידרמיס) וחודרים עד לשכבת הדרמיס, שם מתרחש טיפול שורשי בתוך עומק העור. הבזקי האור הינם סלקטיביים ופוגעים רק ברקמה הרצויה, הם מתבייתים בסימני ההזדקנות מבלי להרוס או לפגוע ברקמות אחרות מסביב. שיטת הטיפול אינה פולשנית ומשיגה שיעורי הצלחה של עד 90%. ההחלמה מיידית, ללא סיכונים וללא תופעות לוואי וניתן לחזור מיד לסדר היום.

2. אורית קמחי, מנהלת ההדרכה של חברת יונקה פאריז, ממליצה על קרם ייעודי. חשוב לציין כי כדאי להימנע ממוצרים שמכילים כספית מכיוון שהם יכולים ליצור גירוי. ההמלצה היא למצוא קרם, המכיל רוזמרין, שמסייע להבהרת העור ובנוסף, להקפיד על מקדם הגנה שיכול למנוע את החמרת המצב.

3. מסיכות ביתיות טבעיות. זה אומנם לא עובד כמו טיפול קוסמטי, אבל תמיד כדאי לנסות:

מסיכת לימון עם דבש - לימון הוא אקונומיקה טבעית ודבש אורגני מזין את העור בלחות.

בצל סגול - זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר להפחתת פיגמנטציה של העור. לחתוך את הבצל ולמרוח אותו ישירות על האזורים הנגועים. לחלופין, ניתן לגרד את הבצל, לסחוט את המיץ שלו ולמרוח.

חומץ - מערבבים חומץ עם כמות שווה של מים ומשתמשים בנוזל לשטוף את הפנים.



נשים פיגמנטציה עור טיפוח נמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד