י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פירון לבדיקת המבקר: "יותר גרוע משולמית אלוני"

הח"כים החרדים זועמים על אפליית החינוך החרדי בתקצוב הקייטנות, ומבקר המדינה הבטיח לבדוק את טענותיהם בהקדם

נהרי. צילום ארכיון
נהרי. צילום ארכיון

בעקבות הזעקה על אפליית ילדי החינוך התורני בתוכנית קייטנות הקיץ של משרד החינוך, בודקת בימים אלה נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, את הטענות על אפליית החינוך החרדי והערבי מתכנית "בית ספר של החופש הגדול". זאת, לאור תלונתו בעניין של ח"כ דוד אזולאי (ש"ס). כך התברר היום (ג) בישיבת הועדה לביקורת המדינה בכנסת.

יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), ציין כי בדיון בשבוע שעבר, סירב השר להרחיב את תכנית הקייטנות-בחינם גם לילדים חרדים וערבים, ובכך יצר אפליה מובנית על גבם של ילדי ישראל והוא "אלוף בהרחבת פערים חברתיים". כהן נזף בנציגי מרכז השלטון המקומי, שלא התנגדו לאפלייה, ואמר כי ציפה שראשי הרשויות יתקוממו על אפליית חלק מתושביהם, משלמי הארנונה והבוחרים שלהם.

"מחר השלטון המקומי ירצה את עזרתנו כחברי-כנסת במענקי איזון וכדומה – ואז הוא יקבל את התשובה, נתחשבן אתו על שתיקתו זאת", ציין. כהן גם דרש לקבל לידיו את ההסכם שנחתם בין המשרד לבין הקרן לידידות שמממנת את הקייטנות הללו, ואת כל תהליך האישור הממשלתי למענק כספי זה.

ליאורה שמעוני, נציגת המבקר, הוסיפה כי נציבות תלונות הציבור החלה לטפל במהירות בתלונת ח"כ אזולאי, והיא תבדוק האם ההחלטה סבירה והאם היא התקבלה בהליך תקין. "ביקשנו תשובות דחופות ממשרד החינוך, כדי להתערב עוד לפני תחילת הקייטנות בשבוע הבא", הבטיחה.

ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) הוסיף: "פנינו בנימוס ובכבוד לשר, והוא לא טרח אפילו להחזיר תשובה, כנראה שזה החינוך שלו. פירון התפאר ברפורמות למען שוויון, אך כל-כולן אפליה בוטה ומכוערת. ילד בחינוך הממלכתי יזכה לקייטנה חינם, ושכנו שבחר בחינוך החרדי – לא יזכה לכך. פניתי ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי התייחסותו לכך, אך כנראה שילדים חרדים אינם חשובים בעיניו, ובכך הוא שותף לדבר עבירה של השר פירון".

חברו לסיעה, משולם נהרי, ציין: "החינוך הציבורי אכן זקוק לחיזוק – אך לא במחיר פגיעה במערכות חינוך אחרות מפוארות. לא לחינם במשך השנים אנשים שלחו ילדיהם לחינוך הפרטי, כי החינוך הציבורי לא היה מספק. השר פירון מוציא את ילדינו מכלל ילדי ישראל, ואפילו בימי שולמית אלוני כשרת חינוך, לא הייתה התנהלות כזאת".

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הוסיף: "אפילו קולו של הייעוץ המשפטי במשרד החינוך שפעם נלחם על דעתו המקצועית - נדם. בחוק יסודות התקציב נקבע כי את החינוך העצמאי יש לתקצב בשווה, אך השר פירון איים עלי שאם אומר זאת בוועדה – הוא ישנה את החוק. על הייעוץ המשפטי במשרד לומר לשר כי כל עוד זה החוק - עליו לתקצב בשווה גם את החינוך החרדי". עו"ד משה אלמליח, לשעבר מנכ"ל רשת החינוך "אל המעיין", גילה כי במשך שנים מתרחש קיצוץ עמוק ומתמשך בתקציבי החינוך החרדי להצטיידות, הסעות ובינוי.
אפליה חינוך קייטנות מבקר המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד