ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תכנית המיליארדר החרדי להשכנת שלום בסאטמר • הסיפור המלא

ל"בחדרי חרדים" נודע כי הנגיד ר' בערי ווייס מלוס-אנג'לס מוביל תהליך שלום בין חצרות סאטמר. בין המהלכים שנעשו: הרקדת נציגים של שני הפלגים יחד בחתונה והשתתפות בשבע ברכות במיקום סודי עם 20 נציגים מכל פלג. כל הפרטים

הנגיד בערי וייס בריקוד עם הגרח"צ טייטלבוים והגרח"צ מייזליש (באדיבות המצלם)
הנגיד בערי וייס בריקוד עם הגרח"צ טייטלבוים והגרח"צ מייזליש (באדיבות המצלם)

האם החלה הדרך לשלום והסכמים בין חצרות סאטמר? הנגיד ר' בערי ווייס מלוס-אנג'לס מוביל תוכנית של עשיית שלום בין חצרות סאטמר.

על הפרק שבע ברכות לנכדתו שיתקיים מחר יום (ג') בהשתתפות שני המנהיגים של סאטמר בארץ, על פי המסתמן כעת - אלו הם שלבי ההסכם, אשר יצא לדרך החל משמחת החתונה, עת הרקיד הנגיד ווייס את שני נכדי האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר הגרח"צ טייטלבוים אב"ד סאטמר ירושלים והגרח"צ מייזליש ראש ישיבת סאטמר בני ברק.

הנגיד הסאטמרי ר' בערי ווייס מלוס-אנג'לס ששוהה בארץ לרגל שמחת נישואי נכדתו שהתקיימה לפני שבוע באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק, רקם תוכנית שלום באופן עצמאי, אשר לפי המסתמן נתמך על ידי שני הצדדים בחצרות סאטמר.

בעיצומה של החתונה, כפי שנחשף בתיעוד שפורסם ב'בחדרי חרדים', הרקיד הנגיד ר' בערי ווייס את שני צדדי סאטמר בארץ, נכדי ה'ברך משה' מסאטמר - הגרח"צ טייטלבוים אב"ד סאטמר ירושלים והגרח"צ מייזליש ר"י סאטמר בני ברק. הגרח"צ טייטלבוים, רבם של חסידי סאטמר בארץ - הוא בנו בכורו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, והגרח"צ מייזליש, ראש ישיבת סאטמר בני ברק, הוא אחיינו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר, בן אחותו, ושניהם מייצגים נאמנה את שני פלגי סאטמר בארץ.

על פי מקורות בחסידות, הריקוד המשותף בחתונה לפני שבוע לא היה אקראי ותמים, וחדי עין הבחינו שהיה בריקוד 'משהוא עמוק יותר'.

מפרטים שסוכמו אמש, מדובר על התנעת תהליך של קירוב בין שני הצדדים, תחילה במסיבת שבע ברכות משותפת בה יישבו בהסכמה שני הצדדים - והיא תתקיים מחר במיקום סודי בירושלים בהשתתפות 20 איש מכל צד, ובהשתתפות גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס.

טרם ברור האם המהלך יישא פירות בסופו של דבר וישכין תחילת הליך שלום בחסידות המפולגת. כך או כך הנגיד בערי ווייס מקווה להמשיך את תהליך השלום ואישרור ההסכמים גם לאחר חזרתו למעונו בלוס אנג'לס.

בין שתי החסידויות שוררת מתיחות קבועה. אך סביב כמה נכסים, ירושות ושליטה ישינו מאבק שמפעם לפעם מועלות הצעות לפתרון, אך עד כה, הכרעות הגיעו רק בידי בתי משפט. עתה, כאמור, מנסה הנגיד שמקרב את שני הצדדים, להביא לסידור בהליך מוסכם.
שלום בסאטמר הנגיד בערי וייס הרב חיים צבי טייטלבוים הרב חיים צבי מייזליש שבע ברכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד