י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רכניץ מקדש את לוס אנג'לס: מייבא אברכים מישראל בעלות מיליונים

יוזמה חדשה של הטייקון החרדי ומחזיק התורה הנודע: כולל של 25 אברכים נבחרים מישראל יוקם בלוס אנג'לס • 'בחדרי חרדים' חושף את הפרטים המלאים - גובה השכר, התנאים הנלווים והתחרות בכוללים בניסיון לתפוס את המקומות שנותרו

רכניץ מקדש את לוס אנג'לס: מייבא אברכים מישראל בעלות מיליונים
p360

פרסום ראשון: כחלק מחיזוק הקהילה החרדית המבוססת והעשירה של אחת הערים המרכזיות בעולם, הנגיד שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס יוזם הקמת כולל יוקרתי ומובחר של בני עלייה, אברכים בני תורה מישראל - שיבואו ללמוד במקום ולחזק את אופי הקהילה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי רכניץ מתעתד להקים את הכולל כבר לקראת זמן אלול הקרוב ולהטיס את האברכים מישראל במיוחד כדי שיבואו וילמדו במקום מגוריו. הליך הבירור ובחירת האברכים כבר החל, מודעות פורסמו בריכוזים שונים, אברכים שפנו, עברו בדיקות וסינון, כדי לבדוק התאמתם.

אנשיו של רכניץ עמלים בתקופה האחרונה לברור אברכים מהעידית שבעידית בעולם התורה, שיבואו יחד עם בני משפחותיהם להתגורר במקום.המטרה היא להביא 'חיזוק' לקהילה החרדית בלוס אנג'לס, שכל בניה הם אנשים העסוקים במסחר ותעשייה, וחלקם אף זכו לעשירות.

על פי התוכנית, שעלותה השנתית כמה מיליוני דולרים, רכניץ יממן כל אברך בעלות שכר של 50 אלף דולר בשנה, זאת מעבר למימון מגוריו במקום, מימון עלות חינוך הילדים (עשרות אלפי דולרים לשנה לכל ילד) וחיי קהילה מיוחדים.

האברכים מלבד לימודם ב'כולל' יעסקו בהרבצת והפצת תורה בין אנשי הקהילה. שיעורים, חברותות עם צעירים ומבוגרים. מטרת העל של הנגיד - היא הכנסת 'טעם התורה' לחיי הקהילה.

רכניץ נחשב אחד מגדולי תומכי עולם התורה, והיוזמה החדשה היא מלבד המימון השוטף לישיבות ובעיקר לישיבת מיר בה למד, ואשר לאברכיה הוא מעניק פעמיים בשנה משכורת כפולה.

ל'בחדרי' נודע כי בין האברכים שכבר נבחרו, ישנם כמה מבכירי אברכי ישיבת 'מיר' - והסקרנות סביב שמם של "הזוכים" המאושרים הפכה לשיחת היום בישיבה בימים האחרונים.
שלמה יהודה רכניץ כולל לוס אנגלס 50 אלף דולר קהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד