י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

פילבר נוזף בבזק על חיתוך הסיבים; החברה: פרס לעבריינים

משרד התקשורת הודיע לבזק כי התנהגותה אינה מקובלת עליו באירוע חיתוך הסיבים של סלקום, ובתגובה מבהירה החברה כי סלקום מבצעת חבלות מכוונות בתשתיותיה

  • ל' סיון התשע"ו
.
.



משרד התקשורת רואה בחומרה את התנהגותה של בזק באירוע חיתוך הסיבים של סלקום בקריה, ובזק בתגובה אומרת שהמשרד נותן פרס להתנהגות עבריינית של סלקום. אתמול (ג') בערב פנה משרד התקשורת (בתפוצה רחבה) לבזק ולכל המפעילים במכתב שבו הוא קובע כי מבירור ראשוני של המשרד עולה כי החבלה בוצעה על-ידי טכנאי של בזק, כנגד סיב של חברת סלקום. מדובר באירוע שהתרחש ביום חמישי שעבר ובו חתכה בזק סיבים של סלקום שעברו לטענתה דרך גוב תקשורת שלה. בעקבות המעשה פנתה סלקום לבית המשפט וקיבלה צו מניעה זמני. רשות ההגבלים ומשרד התקשורת פנו לבזק וביקשו הבהרות.

לדברי המשרד, "מבלי להיכנס באופן מעמיק לנסיבות המקרה עצם ההתנהלות של לקיחת החוק לידיים וביצוע חבלה בתשתית תקשורת מהווה מעשה בל ייעשה בוודאי שלא על-ידי חברת תקשורת. ממידע שברשותנו, העניין מצוי גם בבדיקה של רשויות אכיפה נוספות (משטרת ישראל, והרשות להגבלים עסקיים), שכן מעשה שכזה יכול להוות גם עבירה פלילית. במקביל, המשרד בוחן את המידע המצוי בידיו בעניין שכן יכול שיש בו ללמד על הפרות לכאורה של הוראות בחוק התקשורת. המשרד רואה בחומרה רבה את המעשה שבוצע והתנהלות שכזו לא מקובלת בוודאי בהתנהלות בין חברות בשוק התקשורת".

בזק טוענת כי היא קיבלה בתמיהה את מכתבו של מימון שמילה סמנכ"ל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת בו מצא לנכון להטיח בה האשמות קשות, על אף שבדיקת העניין במשרד טרם הסתיימה. לדברי בזק, חמור מכך - היא נדהמה לגלות שמכתב זה נשלח והופץ ברשימת תפוצה רחבה.

עוד מציינת החברה כי "הדברים חמורים שבעתיים, כאשר ידוע לכם היטב שהתמונה העולה כעת ממעשיה האחרונים של סלקום ובעיקר ממכתביה מלמדת על קיומה של שיטה עבריינית שפותחה ושוכללה על-ידי סלקום והעומדים בראשה, ואשר לאחר שנחשפה כעת מנסה סלקום להשתמש במקרה זה על-מנת להסיט את הזרקור ממנה והלאה ואף לקבל הכשר לפעולתה זו.

"תיאור המקרה במכתב כביצוע חבלה מכוונת מצידה של בזק בשירותי תקשורת, ללא מתן התמונה המלאה לפיה מדובר במעשה שנגרם בעקבות התנהגות עבריינית של סלקום בתשתיותיה של בזק, יש בו לפגוע באופן קשה בבזק ובתדמיתה, במיוחד כאשר ידוע לכם היטב כי פעולתה של בזק נעשתה בתוך תשתיותיה שלה בסיטואציה שהיא לא מצופה להניח שעוברים בהן שירותי תקשורת של אחרים, שכן לא אמורות להיות בתשתיותיה תשתיות של אחרים!

"פעולתה של סלקום עולה לכאורה לכדי עבירה פלילית, לא רק מכוח דיני העונשין הכלליים בגין שימוש ברכושו של אחר, אלא גם מכוח חוק התקשרות עצמו, שכן סלקום שברה פיזית ממש וגרמה נזק פיזי אמיתי לגוב תקשורת ביודעין. המשרד חייב לפעול בתקיפות המירבית בכדי לחשוף את מלוא פעילותה העבריינית של סלקום. המשרד מתבקש לעשות שימוש במלוא האמצעים העומדים לרשותו על-מנת לקבל ולהעביר לבזק לאלתר מפה מלאה של החדירה הפסולה והאסורה למתקני בזק, לפעול להוצאת סלקום באופן מיידי מתוך תשתית בזק ולהפעיל הליך פיקוח נגד סלקום שסנקציות קשות בסופו. כל פתרון שיאפשר לסלקום לפעול בצורה לא חוקית ובלתי מורשית בתשתיותיה של בזק ולו דקה נוספת יהיה בו משום מתן פרס לגורם עברייני בדמות הכשרת פעילותו".
חיתוך סיבים הקריה משרד התקשורת סלקום שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד