י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שוקולדים לקינוח ארוחה • טעימה וסיפור

לא רק בגלל הטעם השוקולדי המשובח של הכדורים הנפלאים, לא רק בגלל המראה המרשים, אלא בעיקר בגלל האמא הנפלאה של שרית, שעד היום מתקשה חברתי לשכוח

שוקולדים לקינוח ארוחה • טעימה וסיפור



את המתכון הזה העבירה אלי רחל חברתי, מורה באחד מבתי הספר 'בית יעקב'. וכך סיפרה לי:

"המתכון הזה שמור אצלי במחברת וזוכה למקום של כבוד. לאחר שבני נישאו, העברתי אותו לכלותי. אצלנו במשפחה כולם מכירים אותו. שמחה במשפחה? אירוע מיוחד? - מיד מצלצל מכשיר הטלפון. 'את יכולה להכין את השוקולדים המיוחדים שלך?' - נשאלת השאלה הכל-כך מוכרת. ושוב אני מוצאת את עצמי עורכת קניות, שמה בעגלה כמה וכמה חפיסות שוקולד, מנז'טים קטנים ויפים, רצוי בצבע כסף ועוד אי אלו פריטים.

"המחמאות, הן החלק היפה של העניין, כי מלאכת ההכנה אינה קלה כלל ועיקר...

"את הכיתה של שרית איני מתקשה לזכור עד היום. כיתה 'חזקה', מעניינת, שבראשה כיכבה גם מלכת כיתה מוכתרת רשמית. שרית הייתה תלמידה די חלשה, לא 'נחשבת', שבקושי הצליחה לפלס לעצמה מקום צדדי במערכת החברתית ששררה באותה כיתה.

"כמה חודשים לא שמתי לב לכך באופן מיוחד. שרית לא התלוננה, ואני לא חיפשתי לעצמי תפקידים מיותרים. עד לאותו ערב כיתה שנערך בערב ר"ח כסלו. אני זוכרת אותו עד היום. נבחרה ועדה שתדאג לתוכנית, כמה בנות הופקדו על קניית הכיבוד, ואנו התאספנו לערב חגיגי ומהנה. בשלב מסוים נשמעה נקישה על דלת הכיתה, והיא נפתחה בידי אמה של שרית.

תכולה שוקולדית מרהיבת עין

"בידיה היו עשרה מגשים, לא פחות, על כל אחד מהם עשרות מנז'טים כסופים, מלאים בתכולה שוקולדית מרהיבת עין ומדויקת. 'הכנתי לבד, לכבוד האירוע', אמרה, וחייכה חיוך מבויש.

"היא כבשה אותי כבר ממבט ראשון. הניחה את התכולה על שולחני, חייכה חיוך אוהב לכיוון בתה, שרית, שהשיבה לה בחיוך מכיר תודה, ובזה תם האירוע".

מאז אותו ערב הפכנו לשתי חברות נפלאות. מה שהתחיל בשיחת טלפון של 'הייתי רוצה מאוד את המרשם', הפך עד מהרה לשיחות ערב כמעט קבועות. אמא של שרית התגלתה לי כיועצת חינוכית, מבינת עניין, ומאז במשך שנים נעזרתי בה רבות. בעזרת עצותיה הצלחתי, עוד באותה שנה, לקדם את שרית הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית. למענה, ולמען כל אותן אמהות מסורות המוכנות לעשות הכל עבור ילדיהן, אני שולחת לך את המתכון המיוחד שלה".

החומרים (להכנת כ-40 כדורים קטנים):

לעיסת השוקולד:

2 חפיסות שוקולד מריר (200 גרם)
120 גרם מרגרינה ללא מלח

למילוי:

1 ביצה
1/2 כוס סוכר
3 כפות קקאו
1/2 חבילת מרגרינה (100 גרם)
100 גרם אגוזים קצוצים

1. לאדות שוקולד + מרגרינה מעל אדים (סיר מעל סיר ובו מים רותחים), כרבע שעה עד 20 דקות, תוך ערבוב מתמיד.

2. לפזר את המנז'טים על השיש או בתוך תבנית, לשים בתוך כל אחד מהם כפית מעיסת השוקולד. להקפיא כ-5 דקות.

3. בינתיים להכין את שכבת הביניים: לערבב על אדים (סיר מעל סיר) את כל חומרי המילוי, כשהחומרים התגבשו, למלא במנז'טים, מעל לשכבת השוקולד, ככפית מהמילוי, ולהקפיא בשנית.

4. להוציא מהמקפיא, להמיס שוב מעל לאדים את עיסת השוקולד, שהתקשתה בינתיים, ולפזר כפית גדושה מעל לכל מנז'ט, כך שיכסה את חומר המילוי.

[email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד