י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סגירת מעגל: האב היה רופא גדולי ישראל, והבן מונה למנהל המחלקה

פרופ' אילן בנק מונה למנהל המחלקה הפנימית במרכז הרפואי מעיני הישועה • כיהן כמנהל מחלקה פנימית ב'שיבא' ונודע כחוקר ומדען פורץ דרך בעל תגליות רפואיות ומדעיות בינלאומיות • פרופ' בנק: "הופתעתי מרמת המסירות והמקצועיות של מעיני הישועה ומהאצילות המיוחדת של החולים ובני משפחותיהם"

מחקרים בינלאומיים פורצי דרך. פרופ' אילן בנק, מנהל המחלקה הפנימית החדש במרכז הרפואי מעיני הישועה
מחקרים בינלאומיים פורצי דרך. פרופ' אילן בנק, מנהל המחלקה הפנימית החדש במרכז הרפואי מעיני הישועה

רכש אנושי מקצועי חדש במרכז הרפואי מעיני הישועה: פרופ' אילן בנק, שניהל עד כה מחלקה פנימית ב'שיבא' – תל השומר, מונה למנהל המחלקה הפנימית במרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק. פרופ' בנק, מומחה בעל שם לרפואה פנימית וראומטולוגיה, החליף את פרופ' אברהם ויינברגר שעמד עד כה בראש המחלקה ופרש לגמלאות.

פרופ' אילן בנק התמחה ב'שיבא' אצל פרופ' יחזקאל סמרה מבכירי הרופאים בבית החולים בתל השומר. לאחר מכן המשיך כרופא חוקר ופורץ דרך באוניברסיטת קולומביה בניו יורק ארה"ב, שם הוביל מחקרים רפואיים ומדעים פורצי דרך.

במסגרת עבודת המדע התפרסם בזכות מחקר בינלאומי שפורסם במגזין המדע המוביל בעולם אודות גילוי תאי ה-T המכונים 'גאמה-דלתה' האחראים על מערכות החיסון וההגנה מפני חיידקים, וירוסים ומחלות סרטן. המאמר פרי מחקרו של פרופ' בנק נחשב למאמר החיוני והחשוב ביותר שפורסם ב-30 השנים האחרונות.

בשנת 1988 חזר פרופ' בנק לישראל והפך לרופא פנימאי בכיר ובמקביל עמד בראש מעבדת מחקר שהקים לבירור תחומי רפואה שונים.

פרופ' אילן בנק הוא בנו של הפרופ' צבי בנק ז"ל - רופא צבאי בעת מלחמת השחרור ולימים סגנו של פרופ' חיים שיבא מנהלו הראשון של המרכז הרפואי בתל השומר. כמו כן שימש כרופאם הנודע של גדולי ישראל מרנן ורבנן: ראש ישיבת פוניבז' הרב כהנמן; כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ בעל ה'אמרי חיים'; הסטייפלער; הרב שך ועוד גדולי עולם – זצוק"ל.


פרופ' אילן בנק: "זהו עבורי סגירת מעגל לבוא ולשמש כמנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי מעיני הישועה בבני ברק. בהיותי ילד קטן זכיתי להתלוות לאבי ז"ל בהגיעו למעונם של גדולי ישראל לצורך טיפול ומתן רפואה. כעת אני שב לבני ברק בכובע של מנהל מחלקה".

בהתייחסו לתפקידו החדש אליו נכנס לפני כשבוע אומר פרופ' בנק: "הופתעתי מרמת המסירות והמקצועיות של מעיני הישועה ומהאצילות המיוחדת של החולים ובני משפחותיהם. מצאתי צוותים רפואיים וסיעודיים בעלי מסירות נדירה. מצאתי מנהלים בכירים כמו מייסד ונשיא המרכז הרפואי ד"ר משה רוטשילד שבעצמו מצטרף לביקורים ומתעניין במצבם של החולים המאושפזים. זה דבר חריג ונדיר בעולם כולו וזה מוכיח שב'מעיני הישועה' שמים את המטופל במרכז תשומת הלב. זה לא דבר שמובן מאליו בכלל".

עוד ציין כי "צוות המחלקה מתמודד עם עומסים גדולים ובכוונתו לפעול להגדלת מצבת הרופאים והאחיות במחלקה, להכניס רופאים מתמחים ולפתח את הנושא האקדמי הרפואי בתחומי המחקר הקליני".

הוא שיבח את עזרתם של המנכ"ל הרב שלמה רוטשילד, המנהל הרפואי פרופ' מוטי רביד, סגן המנהל הרפואי ד"ר מנחם חיים ברייר ונגיד בית החולים פרופ' מרדכי שני, אשר היו מעורבים במינויו למנהל המחלקה ועל השקעתם הרבה בפיתוח וקידום השירותים הרפואיים של המרכז הרפואי.

יצוין כי קדם למינויו של פרופ' בנק, מפגש מיוחד שהתקיים במרכז הרפואי מעיני הישועה בינו לבין הרב אלימלך פירר, יו"ר 'עזרה למרפא'. במהלך המפגש הציג פרופ' בנק בפני הרב פירר את מחקריו פורצי הדרך ושיטות פעילותו הרפואית. מנגד הציג הרב פירר בפני פרופ' בנק את משנתה הרפואית הייחודית של המרכז הרפואי בנושאי איכות רפואית, אתיקה, והחיבור בין הלכה לרפואה מקצועית.
רופא גדולי ישראל אילן בנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד