י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יצאו מלכות: נשים חרדיות בדרך למסע בגיאורגיה • צפו בסלפי מהמטוס

מלכת הגשרים – לראשונה: נשים חרדיות מצטרפות למסע אתגרי בגיאורגיה ביחד עם חילוניות ודתיות כדי לייצר חיבורים ושיח • בין הנשים במשלחת: ביתיה מלאך, פייני סוקניק ויעל אלימלך

יצאו מלכות:  נשים חרדיות בדרך למסע בגיאורגיה • צפו בסלפי מהמטוס

בשעת כתיבת שורות אלו, היו 28 נשים על מטוס בדרכן לגיאורגיה. יש שם חילוניות, דתיות וחרדיות, נשים מכל הקבוצות בעם. על אף שחדשות לבקרים אנו רואים קיטוב, שיימינג ברשתות החברתיות וניכור הולך וגובר בין מגזרים, הנשים הללו החליטו להוכיח שיש דרך אחרת - להכיר, לעשות, לפעול, מעבר לחומות והשסעים.

בשיחה עם מכון גשר למנהיגות מספרת תמר ברודי, אחראית רשת עמיתים במכון, על תחילתו של הרעיון למסע: "2 עמיתות במכון גשר למנהיגות, שושנה בקר וביתיה מלאך, חילונית וחרדית, השתתפו בקורס מנהיגות של המכון ובעקבות החוויה החליטו לצאת עם פרויקט חדש מסוגו בארץ. הפרויקט נעשה בשיתוף עם "מלכת המדבר" ומכאן השם "מלכת הגשרים". זהו מסע ראשון של מלכות מדבר חרדיות בטיול אתגרי, כיפי ומרגש שגם נושא עמו את רוח ההידברות והדיאלוג שמקדמים בגשר למען חיבורים בין קבוצות בעם".

ברודי מספרת, שהן הנגישו את המסע המדהים הזה שיתאים לנשים חרדיות. "להבדיל מכל טיול אחר, היה מפגש מקדים בו עלו דיונים שפותחים לבבות וכמובן שהתכנים נערכו בהתאם. גם השבת תהיה שבת ברוח מתאימה".

גשר, ארגון שקיים מעל 40 שנה ומטרתו קידום חיים משותפים בעם היהודי. מכון גשר למנהיגות – עובד למעשה עם אנשים בכירים, מובילי דעת קהל שיש להם השפעה רחבה בכל הארץ, איש איש בתחומו ובמקומו. בקורסים של גשר מעמיקים את ההיכרות בין כלל המגזרים ולא חוששים מדיונים על קונפליקטים שונים תוך שיח מכבד.

בתום הקורס, כל בוגר עושה מיזם – חוזר לזירת ההשפעה שלו עם השפה שלמד, עם הכלים והתהליך, לוקח את זה איתו ועושה משהו כדי להגדיל את המעגלים של השיח וההשפעה החיובית. "מלכת הגשרים" המיזם של שושנה וביתיה היה אתגר מורכב, שדרש התאמות לוגיסטיות, אם זה מבחינת כשרות, אם זה מבחינת בגדים, שיווק ומיתוג של המיזם, יצירת שיח זהות מורכב ועוד. אין ספק שביתיה ושושנה עשו עבודה בלתי רגילה.

ביתיה מלאך, ירושלמית, אם לחמשה ילדים בלי עין הרע, ומנהלת בית ספר יסודי, ופועלת למען אחדות בחברה הישראלית.

משתתפת חרדית נוספת במסע היא יעל אלימלך, 49, ירושלמית, אמא לשנים עשר ילדים בלי עין הרע, עובדת במחלקת חינוך בעיריית ירושלים, פעילה חברתית. "בשביל שנגיע באמת להיכרויות של אדח של השני זה רק על ידי מפגשים. לא ייתכן שאני אגור במאה שערים ואחת תגור בקיבוץ ולעולם לא ניפגש. בשביל להגיע לאינטראקציה בין האנשים במדינה הקטנה שלנו, חייבים את נקודות המפגש האלו".

את פייני סוקניק, בת 34, מדליקת משואה בטקס המשואות האחרון, אמא לחמשה ילדים בלי עין הרע, יועצת חינוכית, מייסדת ומנהלת עמותת באשרי תלכי – המסייעת לנשים חרדיות בתהליכים קשים עד לגירושין,תפסנו לשיחה רגע לפני ההמראה: "נמאס כבר לדבר. צריך לחוות דברים יחד, כי רק ככה מבינים שאנחנו מעבר לדמויות בכותרות האתרים".




פייני סוקניק מימין, ויעל אלימלך: סלפי מהמטוס בדרך לגאורגיה


מרכז גשר מנהיגות יהודית נשים חרדיות גאורגיה מלכות הגשרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד