י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לפחות 80 הרוגים בניס בצרפת: הרב ל'בחדרי': יש יהודים פצועים

פיגוע הדריסה הגדול בהיסטוריה: 80 הרוגים ויותר ממאה פצועים, בהם עשרות מבוגרים וילדים במצב קשה • הרב יוסף פינסון שליח חב"ד מניס ל'בחדרי': "חמישה יהודים נפצעו, אחד במצב קשה. מדריכי קייטנה ניצלו" • המחבל: צרפתי שהתאסלם

הרב על רקע זירת הפיגוע. צילום: רויטרס
הרב על רקע זירת הפיגוע. צילום: רויטרס

 

המחזה בטיילת הסמוכה לחוף הים התיכון בצרפת מזעזע. לאורך הכביש, מסלול דהירתו של המחבל זרועים עשרות גופות מכוסות, וכן לאורך המדרחוב הסמוך לטיילת - אלו פצועים שנדרסו, הצליחו לרוץ מעט והתמוטטו. בנוסף, חלקם אף נפגעו מהירי, בו פתח המחבל בסיום מסע הדריסה. בין הנפגעים ילדים רבים.



על פי הדיווחים עלה ל-80 מספר ההרוגים בפיגוע הדריסה הגדול ביותר מעולם, אשר אירע סמוך לחצות, בעיר ניס בדרום צרפת. מחבל אשר נהג במשאית שעט לעבר ההמון החוגג, יצא מהמשאית כשנעצר והחל לירות לכל עבר. שוטרים חיסלו אותו במקום. נשיא ארה"ב ברק אובאמה גינה את הפיגוע.

תחמושת ונשק, ועל פי דיווח בCNN גם מטענים נמצאו במשאית. על פי דיווח זה בנס לא אירע פיצוץ במשאית מה שיכול היה לגרום לאפקט גרוע אף יותר, מהתוצאות הטראגיות של הפיגוע המחריד גם כך.

‏נשיא צרפת הולנד נשא דברים לפנות בוקר ואמר : "הטרור הכה בנו שוב, צרפת נפגעה ביום חגה הלאומי, סמל החופש ‏אחרי פריז. כעת ניס מותקפת. כל צרפת נמצא תחת איום איסלאמי. היורה חוסל. נבדק החשד שפעל עם אחרים. מצב החרום יוארך ב-3 חודשים נוספים".

הרב יוסף פינסון שליח חב"ד בניס שבצרפת בשיחה לפנות בוקר ל'בחדרי חרדים' מספר כי בין הנפגעים ישנם פצועים יהודים, האחד במצב קשה וארבעה במצב קל. אין נעדרים ואין הרוגים. בני המשפחות הקרובים נמצאים בבתי החולים, לשם מתאפשרת כניסה רק של קרובי משפחה.

"בזירת הפיגוע היו ארבעה מדריכים יהודים צרפתים שפעילים אצלינו בקייטנה של ילדי הקהילה" מספר הרב פינסון ל'בחדרי', "הם היו בחגיגות העצמאות במרכז העיר. דקה לפני הפיגוע, כשהמשאית החלה לדרוס, הם זזו הצידה מהכביש עליו דהרה המשאית, והחלו ללכת לביתם", מגולל הרב את הדרמה שעברה על המדריכים אשר ניצלו מהפיגוע.

"לפתע הם שמעו צרחות, אנשים בוכים ורצים. אנדרלמוסיה של ממש. גם הם החלו במהרה לנוס. הם סיפרו לי על מחזות מזעזעים. הם ראו אנשים עפים באוויר מעוצמת פגיעת המשאית, ושהכביש היה מלא בדם ובאנשים שוכבים הזועקים לעזרה" מתאר הרב את רגעי האימה והפחד במקום.

"כעת לקחתי אותם לבית רפואה עם פסיכולוג. הם בטראומה והלם מוחלט". על אף הפיגוע, הרב אומר, "נמשיך מחר כרגיל את הקייטנה לילדי הקהילה, לא נרתע מפיגועים, נלך לבית הכנסת וברחובות בגאווה. ונמשיך לקדש שם שמיים".

כאמור הרב מדווח כי ידוע כעת על פצוע קשה ו4 פצועים קל מבני הקהילה היהודית. לא ידוע על הרוגים יהודים. "אנו כעת עוזרים לפצועים, הרבה עברו טראומה וזקוקים לסיוע פסיכולוגי, ובאים לכאן לקבלת תמיכה.

זמן קצר אחר הפיגוע, ראובן וענונו מפעילי חב"ד בעיר, אמר: "יש קייטנה של חב"ד בימים אלה בעיר, והמדריכות והבנות הלכו לראות את הזיקוקים. אבל כולם ב"ה בסדר. חלק מהבנות נמלטו והסתגרו במסעדה.

בקרב יהודי צרפת מופצת ההודעה הבאה בשעות האחרונות: נא להתפלל עבור יהודים שהיו באיזור בעת הפיגוע
John Dray
Dominique Azan
Axel ben Yael
Moche ben Yaakov
Clara bat Nouna
Yonathan ben Zuzy

ג'ון דרי
דומיניק אזן
אקסל בן יעל
מוכה בן יעקב
קלרה בת נואנה
יהונתן בן זוזי.

 

המשאית הדורסת עם סימני הירי. צילום: רויטרסצילום: המשאית הדורסת עם סימני הירי. צילום: רויטרס

המשאית הדורסת עם סימני הירי. צילום: רויטרס


נכון לשעה זו, על פי דיווחי הרשויות בצרפת, נספרו לפחות 80 הרוגים ולפחות מאה פצועים, כמה עשרות מהם במצב קשה ויותר מ - 40 עם פגיעות קשות מאוד.

המשאית נסעה לפחות 2 קילומטר במהירות מאה קמ"ש. הרשויות בעיר ביקשו מהתושבים להישאר בבית. הנשיא הולנד חזר במיוחד מאביניון לפריז והוא יכנס את מועצת הביטחון הצרפתית ב-9 בבוקר.

הפיגוע התרחש מיד אחר שמופע הזיקוקים לרגל יום העצמאות הצרפתי הסתיים. המחבל חוסל על ידי שוטרים צרפתים ודובר משרד הפנים הצרפתי פייר הנרי ברנדט אמר שהם חוקרים אם הנהג פעל לבדו. כפי הנראה המחבל הוא אזרח צרפתי שהתאסלם. גורם במשטרת צרפת הודיע כי נמצאו מסמכים של אזרח צרפת ממוצא תוניסאי במשאית.

אחד הניצולים מהפיגוע אמר לפוקס ניוז: "גופות עפו לאורך תוואי המשאית כמו בקבוקי באולינג". פייסבוק הפעילה גם הפעם את הכלי שכל מי שנמצא בסביבה יכול ומתבקש לסמן למכריו שהוא בסדר.

עודכן: 7:33

פיגוע דריסה בצרפת ניס הרב יוסף פינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד