י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'מיר' ו'העדה החרדית' על מכתב אחד • חשיפה

מגעים בין 'מיר' ל'עדה' על הסכם: כל המסעדות באזור הישיבה ייסגרו בשעת לילה מוקדמת • גורם ב'עדה': מי שלא יסגור - נסגור אותו • ומה יקרה ב'ליל שישי'?

ישיבת מיר. צילום: יצחק לב ארי
ישיבת מיר. צילום: יצחק לב ארי

על החתום 'העדה החרדית' ו'ישיבת מיר'.

נשמע לכם לא הגיוני? מופרך? תתחילו להאמין.

בימים האחרונים מתנהלים מגעים בין ישיבת מיר-ירושלים לבין ראשי 'העדה החרדית' על חתימת הסכם, לפיו כל המסעדות וחנויות האוכל הפתוחות באזור הישיבה, הממוקמת בשכונת בית ישראל, ייסגרו בשעת לילה מוקדמת.

לטענת גורם בכיר ב'עדה', המעורה בשיחות בין הצדדים, הפנייה הראשונה לקדם את המהלך הגיעה מצד צוות הישיבה, שדרש לסגור את החנויות לא יאוחר מהשעה 23:00.

במקביל, אל 'העדה החרדית' הגיעו לאחרונה יותר ויותר תלונות מצד תושבים המתגוררים באיזור, שטענו כי רעש רב נגרם בעקבות הגע הבחורים, בשעות הקטנות של הלילה, אל דוכני המזון והמסעדות.

וכך נשלם בימים אלו המהלך, המוביל לכך שהצדדים יחתמו על מכתב שישלח אל בעלי המסעדות והמזנונים, בו ייכתב כי מידי ערב חובה לסגור את החנויות לא יאוחר מהשעה 23:00.

אחד הדברים המעכב לפי שעה את חתימת ההסכם הוא הוויכוח על 'ליל שישי', במהלכו בחורי הישיבות מבלים את הלילה ערים. הצדדים מתלבטים האם לתת אישור חריג לבעלי החנויות ולאפשר לחנויות להישאר פתוחות עד לחצות הלילה, או לסגור את החנויות כמו שאר ימי השבוע - בשעה 23:00.

"חנות שלא תעמוד בתנאים שיוצבו, אנחנו נדאג לסגירתה", אומר הגורם הבכיר ב'עדה' בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "זה יכול לקרות בדרך שלקוחות לא ייכנסו אליו או בדרך אחרת ושונה לגמרי. הכל נלקח בחשבון".

אחד הבחורים מהישיבה אומר: "מעניין יהיה לראות אם ההסכם הזה ייצא לפועל. קשה לי להאמין. בחורים רבים אוכלים אצל אלי'ס וחנויות רבות באזור. אם התוכנית אכן תצא לפועל, זאת תהיה מכה קשה גם לבחורים וגם לבעלי החנויות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד