ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

האמא נפטרה והבן הוכתר לאדמו"ר בלוויה

לאחר שנים בהן לא כיהן אדמו"ר בשאץ חיפה, הוכתר רבי לחסידות - במהלך הלווייתה של אמו • כל הפרטים על הסיפור המרגש

האדמו"ר החדש משאץ ביתר שהוכתר לרבי (באדיבות המצלם)
האדמו"ר החדש משאץ ביתר שהוכתר לרבי (באדיבות המצלם)

אדמו"ר נולד: ביום שני בלילה בסיום הלוויתה של הרבנית הצדקנית מרת חנה מוסקוביץ ע"ה כלתו של האדמו"ר רבי יעקב מוסקוביץ משאץ ובתו של הרבי מבוקרשט זצ"ל, הוכתר בנה הרה"צ רבי סיני מוסוקביץ לממשיך דרכו של זקנו האדמו"ר - וזאת על פי צוואתה ורצונה של אמו הרבנית ע"ה.

סביו האדמו"ר רבי יעקב מוסקוביץ משאץ הוא בנו של האדמו"ר רבי מאיר משאץ נכדו של ראש שושלת חסידיות שאץ. הרבי ר' יואל משאץ וחתנו של רבי סיני מזמיגראד נכדו של בעל 'הדברי חיים' מצאנז זיע"א נולד ברומניה וכיהן כאדמו"ר בעיירת שאץ, לאחר ששרד את מחלמת העולם השניה בשנת תשי"א עלה לארץ ישראל והשתקע בעיר חיפה, שם הקים את בית מדרשו המפורסם ברחוב הלל בשכונת הדר בעיר.

כעבור שנים בודדות בחודש אדר א' שנת תשי"ד לאחר מחלה קצרה נסתלק לגנזי מרומים שהוא משאיר את עדת חסידיו המומים וכאובים, בנו היחיד רבי זלמן לייב מוסקוביץ זצ"ל סירב לקבל את הנהגת העדה ולאחר 22 שנה בשנת תשל"ו נפטר בפתאומיות, כשהוא מותיר אחריו את בנו הרבי החדש בגיל 9 בלבד.

אמו הרבנית ע"ה חשקה נפשה שבנה ימשיך את השושלת הגדולה של אבותיו לבית שאץ, אך כמו אביו הוא סירב לקבל את עול האדמו"רות.

זקניו אדמו"רי שאץ זיע"אצילום: זקניו אדמו"רי שאץ זיע"א
זקניו אדמו"רי שאץ זיע"א

השבוע בסיום הלווייתה, לאחר שנטמנה סמוך לבעלה וחמיה, הכריז גאב"ד יבנאל הגאון רבי סיני מאיר פרנקל כי על פי רוצנה וצוואתה הבן רבי סיני יוכתר לרבי. משתתפי הלוויה איחלו 'מזל טוב', כשלאחר מכן מסר גאב"ד יבנאל את הקוויטל הראשון לרבי הטרי כמנהג חסידים, ובכך הוכתר רשמית לאדמו"ר משאץ.

הרבי החדש נולד בחיפה. בבחרותו למד בישיבת סלונים אצל האדמו"ר בעל 'הנתיבות שלום' מסלונים, נודע כתלמיד חכם גדול שחיבר והוציא מספר ספרים לצד מידותיו הנעלות, והתמחותו בנושא החינוך שנים רבות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי המתגורר בביתר צפוי לפתוח בית מדרש וייקרא כאדמו"ר משאץ-ביתר.

האדמו"ר הטרי יושב שבעה בבית אמו הרבנית ע"ה ברחוב הצנחנים 24 בקרית הרי"ם לוין בתל-אביב, ביום שישי ובמוצאי שבת ישב בביתו ברחוב ישמח ישראל 33 בגבעה B בביתר עילית.
שאץ אדמור חדש הלוויה הרב פרנקל הכתרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד