ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תערוכת הגמר של תלמידות מכון "לומדה" לאומנות דיגיטלית קוצרת שבחים

בסיום השקת התערוכה, חולקו תעודות למצטיינות קורס איור ועיצוב דיגיטליים וקורס צילום ועריכה דיגיטליים, שהתקיימו במימון משרד המדע והטכנולוגיה והחלל, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, קרן קמ"ח ומרכז "כיוון"

תערוכת הגמר של תלמידות מכון "לומדה" לאומנות דיגיטלית קוצרת שבחים
יחצ

תערוכת הגמר, שהושקה השבוע בידי בוגרות קורסי ההכשרות של "לומדה" - המכון החרדי ללימודי מקצוע, הותירה את כל מבקריה, פעורי פה. הצגת התערוכה, וחשיפת תיקי העבודות של התלמידות, שסיימו זה עתה את לימודיהן, הצביעו על רמה בלתי-שגרתית של למידה ועל רמה מדהימה לא-פחות של יישום פרקטי.

התערוכה המרהיבה, כללה מבחר מייצג של עבודות, שבהחלט אפשר להגדירן כאומנות של ממש, פרי-יצירתן של בוגרות שני קורסים, שכל אחד מהם, נמצא במקום אחר בסקאלה. האחד, איור ועיצוב דיגיטלי; והאחר, צילום ועריכה דיגיטאליים, הכולל גם עריכת אלבומים דיגיטאליים, כשבשני הקורסים, רותמו יישומיים טכנולוגיים חדשניים.

בטקס, נחשפו המבקרים והמכובדים לגלריות מרשימות ואמנותיות של פורטרטים, רישומים, ואלמנטים אחרים. בחד גיסא - כאלה שנוצרו באיור, ובאידך גיסא - כאלה שנוצרו בצילום. המכנה המשותף ביניהם, היתה הרמה המקצועית והחדשנות הטכנולוגית.

המבקרים לא יכלו לכלוא את רגשות-התפעלותם מהאופק המקצועי הרחב, מהזווית האמנותית המשובחת, ומרתימת הטכניקות העדכניות והאחרונות בתחום.

הקורסים התקיימו בשנה האחרונה, בקצב אינטנסיבי, והעניקו מקסימום ידע במינימום זמן, וכמיטב המסורת של מכון "לומדה", הצועד במשך למעלה מחצי יובל של שנים, עם מערכי לימודים והכשרות מקצועיות במבחר תחומים שימושיים, ועם אלפי בוגרים ממגוון רבדי הציבור החרדי, אשר רובם מתפרנסים כיום בכבוד.

הקורסים הונחו והודרכו בידי מורות מקצועיות, בעלות אוריינטציה דידקטית מעולה. הקורסים יצאו לדרך בסיועם הנכבד של משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל; הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י); קרן קמ"ח; ומרכז "כיוון" ירושלים;

בתום הסיור המאלף בתערוכה המיוחדת, פנו אישי הציבור והמכובדים, לטקס חגיגי של חלוקת התעודות לתלמידות שסיימו בהצלחה את הקורסים.

הרב מיכאל וינט, מנהל מערך הלימודים ב"לומדה", שהנחה את הטקס, ציין בדבריו, שאנו נמצאים בשבועות אלה בפרשיות: קורח, חקת בלק, כשבכל אחת מהן, האות קו"ף נמצאת במיקום אחר לפי סדר יורד, ודרשו על זה: קורח – שבחו הוא בעברו, באבותיו הגדולים; חקת, שזו פרה אדומה, שבחה - היא בה-עצמה; בלק - שבחו הוא בעתידו, שכן נכדו היה עגלון, ובתו היתה רות המואבייה, שהיתה הסבתא רבה של דוד המלך. כאן הוסיף הרב וינט וקישר זאת להליך הקורס, שהיה בו גם עבר –חשיבה מקצועית על בחירת תחום מקצועי מתאים ומתגמל ופיתוח הקורס ובנייתו; הווה - הקורס עצמו על שיעוריו ותרגוליו; עתיד – הבטחת השמה ועידוד תעסוקה, בשילוב סדנא ליזמות עסקית.
המנחה קידם במילים חמות את המנכ"ל החדש של משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל, אל"מ (במיל.) פרץ וזאן, וציין, כי תפקידיו בעבר, כמנהל שני מחוזות בשירות התעסוקה, וכראש  המחוז הדרומי במערך פיקוד העורף – יביאו ללא ספק לקידום המשרד וליצירת פרויקטים חדשים, שיש בהם ממד תעסוקתי.

מנכ"ל המשרד, מר וזאן, דיבר בשבחן של העבודות, כפי שהתרשם בתערוכה, והביע בטחונו, כי הקורס יסייע לקידום התעסוקה של משתתפות הקורס.

מר נתנאל מזא"ה, מנהל אגף מדע וקהילה במשרד המדע, אמר בדבריו, כי המיזם הזה היווה מודל לחיקוי במקומות אחרים והוא מציב יסודות נכונים לתעסוקה עתידית ולצמצום פערים.

מר אודי בן-דרור, סמנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים, ציין, כי מה שמייחד את הפרויקט, הוא שיתוף הפעולה בין מספר נכבד של גופים ומשרדים, שהניב עשייה כה-מבורכת.

הרב ישראל קלרמן חבר מועצת עיריית ירושלים, כי למכלול הקורסים של "לומדה" יש ערך מוסף לא-יסולא: הם מכשירות את הנשים לפרנס את ביתן בכבוד, ולאפשר לבעליהן לשקוד על התורה בשלוה.
הרב יוסף דייטש, סגן ראש עיריית ירושלים, אמר בדברי ברכתו, כי ערך נעלה יש בקורסי הצילום, מלבד עצם המקצוע: שימור ההווה, הנצחת המסורת היהודית, והנחלתם לדורות הבאים. "כולנו חווינו את ההתרגשות שעורר בעולם היהודי, הסרטון שנחשף לאחרונה מימי הכנסייה הגדולה בווינה, בו נראה בין השאר, הכהן הגדול מאחיו, בעל החפץ חיים והמשנה ברורה זצוק"ל".

מר דוד אפשטיין, נציג קרן פליישר, אשר סייעה להקים את מרכז ההשמה של מכון "לומדה", דיבר על חשיבות ההשתלבות בעולם התעסוקה.

עו"ד אברהם יוסטמן סמנכ"ל קרן קמ"ח, והרב אליהו וינד ראש תחום תעסוקת חרדים בעיריית ירושלים, השמיעו דברי ברכה, ושיבחו את הרמה המקצועית של העבודות.

חלק מהנואמים קישרו את נושאי הקורסים לנקודת הכשל של המרגלים. "אפשר לקחת אובייקט אחד ולהציגו בשתי פנים אחרות ושונות, כאשר, למעשה, הכל הוא ענין של זווית-ראיה ונקודת-מבט".
החוט השני שנשזר בדברי כל הנאומים היה, ההוקרה למכון "לומדה", שיש לו את הגישה הנכונה ללמידה עם הציבור החרדי, ולהנגיש לו את הקורסים בצורה הכי מקצועית, שגם תואמת את שפתו וערכיו.

נציגת התלמידות הודתה לכל הגופים שהביאום הלום: למכון "לומדה", המכון שהופך כישורים לפרנסה; למשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל; לרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י); קרן קמ"ח ומרכז "כיוון" ירושלים; היא ציינה שהקורס הצליח לעשות את הבלתי-אפשרי: לתת במינימום זמן, מקסימום של הספק. הקורס היה מתוכנן ביסודיות ובשלימות, מהשלבים הכי בסיסיים עד ה'פינישים', וגם נותן כלים להתמודד גם עם קשיים ואתגרים בעבודה.

גב' רבקה ירוסלבסקי, מנכ"ל מכון "לומדה", שחילקה את התעודות, שיבחה את צוות הקורס – הרכזת, סגל המורות והתלמידות. "ההנאה הגדולה ביותר שלנו היא לראות את פירות העמל וההשקעה", ובישרה כי לאור ההצלחה, עומד להיפתח עתה רישום למחזורים חדשים של קורס איור דיגיטלי וקורס צילום דיגיטלי.

בנוסף, השתתפו בתערוכת הגמר ובטקס חלוקת התעודות: יועץ משרד המדע לענייני חרדים הרב ישראל חשין; מנכ"ל קרן קמ"ח הרב מוטי פלדשטיין; ומנהל מרכז כיוון מר יחיאל אמויאל.























לומדה תערוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד