י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הטיפ היומי: ענקית טכנולוגיה שעקפה את התחזיות בכל סגמנט

התוצאות האחרונות של מיקרוסופט מראות שמגמת הירידה בשולי הרווח הגולמי והתפעולי סוף-סוף התהפכה

  • כ"א תמוז התשע"ו
הטיפ היומי: ענקית טכנולוגיה שעקפה את התחזיות בכל סגמנט
pixabay

חברת הטכנולוגיה מיקרוסופט נסחרת בנאסד"ק (סימול: MSFT) לפי שווי של כ-446 מיליארד דולר. החברה מפתחת, מייצרת, משווקת רישיונות ותומכת במגוון רחב של מוצרי תוכנה, בין היתר מערכות הפעלה, יישומים עבור שרתים, כלי פיתוח ועוד.

לפני כמה ימים פרסמה מיקרוסופט את הדוחות לסיכום הרבעון הפיסקאלי הרביעי שלה ושנת הכספים 2016 כולה. ההכנסות ברבעון היו 22.6 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-22.1 מיליארד דולר, וגם בשורה התחתונה מיקרוסופט עקפה את התחזיות עם רווח נקי של 69 סנט למניה, בעוד תחזית הקונצנזוס הייתה 58 סנט. שיעור מס נמוך מהצפוי ברבעון תרם כ-4 סנט לרווח הנקי למניה.

התוצאות היו חזקות בכל הפעילויות, ובכל סגמנט מיקרוסופט עקפה את הרף העליון של התחזיות שפרסמה בעבר. חלק מקווי המוצרים הציגו את שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר שלהם זה כמה רבעונים. כך לדוגמה, נרשמו תוצאות טובות בתחום ה-Office עם צמיחה של 5% בחלק המסחרי ושל 19% בחלק הצרכני, ובמוצרים לשרתים הצמיחה עלתה מ-0% ברבעון השלישי ל-5% ברבעון הרביעי.

התוצאות שהציגה מיקרוסופט ברבעון מאשרות את התזה שתוצאות הרבעון הקודם נבעו מתנודתיות קצרת טווח, ושהמגמות הבסיסיות בעסקי החברה ממשיכות להיות חזקות. אנחנו ממשיכים להאמין שעשויים להיות מספר קטליזטורים למניה בתוצאות שנת הכספים 2017. למשל, אינדיקציות ראשוניות מצביעות על כך שבתחום מחשוב הענן החברה נמצאת במעמד טוב, והיא עשויה ליהנות ממחזוריות של שדרוגים ל-Windows 10 בקרב לקוחות עסקיים (אנטרפרייז). החברה דיווחה כי 96% מלקוחות האנטרפרייז שלה בוחנים בשלב זה את Windows 10.

בשנים האחרונות, הסוגיה המרכזית שעניינה את משקיעי מיקרוסופט הייתה שהתחום הצרכני נוגס ברווחיות, לעומת התחום העסקי-ארגוני. אנחנו מאמינים שהתוצאות האחרונות משככות את החשש הזה: מגמת הירידה בשולי הרווח הגולמי והתפעולי סוף-סוף התהפכה.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית מיקרוסופט ב"קנייה". מחיר היעד שלנו למניית החברה מבוסס על מכפיל רווח של 16 לרווח הצפוי ב-2018, בתוספת של 7 דולר שיש לחברה במזומן למניה. מחיר היעד הוא 65 דולר, הגבוה ב-14.6% ממחיר המניה בנאסד"ק.
windows המלצות אנליסטים המלצות מניות מריל לינץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד