י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בן החשוד מגיב: "הפרטים הכואבים לא פורסמו. אל תעשו משפט שדה"

בנו של החשוד המרכזי בפרשת 'החיידר בת"א', בו נעצרו חמישה מלמדים בחשד להתעללות ואלימות כלפי ילדים, מגיב לפרשה: "במשפט השדה שערכתם התעללתם בנו יותר ממה שחווינו במשך כל חיינו. יש קרוב משפחה שמחפש נקמה" • הפרטים המלאים

אילוסטרציה (פלאש 90)
אילוסטרציה (פלאש 90)

פרשת "החיידר בת"א" ממשיכה לעורר עניין רב: בעוד אביו וארבעה מלמדים נוספים עצורים בחשד להתעללות ואלימות כלפי ילדים, בנו של החשוד המרכזי יוצא היום (רביעי) מבין הצללים וחושף את גרסתו לאירועים.

הבן פרסם פוסט בפייסבוק בו הוא פנה אל הגולשים והטוקבקיסטים וביקש מהם שלא לערוך בו משפט שדה, אלא לתת לחוקרים ולשופטים לחקור את הטענות עד תום.

"טוקבקיסטים יקרים, בוקר טוב לכם" פתח הבן, "מאז שגיליתי אמש מי עומד מאחורי כל (או לפחות חלק מ) חקירת ופרסום 'פרשת ההתעללות' של 'המלמד הנאצי' בחיידר בתל אביב - החלטתי לשבור את השתיקה רבת השנים. תשאלו אותי - מדוע?

"כי אתם, במשפט השדה שערכתם הן לחשודים והן לבני משפחתם, בתוכם אני, התעללתם בנו יותר ממה שחווינו במשך כל חיינו".

הבן הוסיף, "מסיבות מובנות, איני מעוניין להתייחס לתוכן הפרשה שאבי עומד במרכזה, לא לחשדות, לא למעורבים ולא לכל עניין אחר שקשור בכך. הפצעים נסגרו מזמן, לפחות חלקית, ואתם - לא רק שפתחתם אותם וזרעתם לנו מלח על הפצעים, אתם גם מוסיפים מוגלה שהולכת ותופחת.

"אתמול בערב גיליתי כי מי שלקח חלק נכבד בחקירת אבי, הוא קרוב משפחה שבינו לבין אבי התנהל סכסוך רב-שנים. אני לא מתכוון להרחיב בנושא, בטח שלא להצדיק או להאשים אחד מהצדדים, אבל כשהוא החל לעלות לכלי התקשורת, החלטתי שהגיע הזמן להציג את הנתונים.

"אתם צודקים, עברתי המון בחיי הקשים, ואני לא מתכוון לרגע לשפוט את המעורבים, גם אם התעללו בי. למה? כי יש חוקרים ושופטים, תנו להם להכריע בנושא.

"מעבר לזה שהמקרר לא היה נעול (אני זה שהייתי שם בפנים, לא הטוקבקיסטים ברשתות החברתיות ולא כלי התקשורת), ואולי שקרים נוספים שייתכן שפורסמו ופשוט לא ראיתי. יש הרבה דברים קשים שטעונים חקירה. אבל גם אני, שעברתי את כל זה (ובטח שאתם לא!) מעדיף להשאיר את העבודה לחוקרי המשטרה והשופטים.

"מה שאני כן רוצה להתייחס אליו, הוא הסיפור בכללותו - בהשוואה למי שעומד מאחורי זה.
לפי עוד ועוד עדויות שמגיעות אליי, מהם אני מסיק שלכאורה מדובר בקרוב משפחה מסוכסך, הרגשתי את חובתי להגיב בעניין.

"אותו קרוב משפחה ידע שאם יגיש תלונה על הסכסוך שלו ו/או מה שקרה בבית - הוא לא יזכה לכותרות ראשיות בפריים-טיים, בטח שלא להפוך את הנושא לשיחת היום. מה עשה? הלך וניצל את עבודתו לשעבר של אבי במוסד חינוך, ובדרך זו הגיע לאן ששאף להגיע.

"חשוב לי להבהיר: לא עבדתי או למדתי במוסד הזה, אז איני יודע מה כן היה שם ומה לא (מלבד מה שסיפרו לי - ללא הוכחות). אני רק יודע מה שהיה בבית, ומסיבות מובנות מעדיף שלא לשתף אתכם בזה.

"אז בואו נעשה סדר:

"1. אבא שלי פוטר לפני שנים, ואם הוא אכן התעלל בילדים, עבודה שאני משאיר לחוקרי המשטרה, ראו זאת כסיבת הפיטורין.

"2. אותו קרוב משפחה דיבר איתי פעמים רבות על הממסד החרדי, תוך שהוא משתלח באימפריה החסידית (...). שוב, לא אמרתי שמה שהוא טוען אלו שקרים, אבל כשאני חושב לרגע שהמתלונן, או לפחות אחד מהם, מחזיק באג'נדה אישית נגד כל הקהילה בכללותה - ללא קשר לאבי, אני מתחיל לחשוב עוד ועוד עד כמה שהקהילה, המגזר וה'חיידר' המדובר אכן נקי מאשמה.

"3. שאלתם מדוע לא התלוננתי, אני או אחרים? אל תשפטו אותי, אבל אני לא מאמין שאתם הייתם מתלוננים אילו הייתם עוברים את מה שעברתי. מה שכן חשוב לי להדגיש הוא, שלא סתמו לי את הפה, וכל מי שמכיר אותי אישית יודע שאי אפשר לסתום לי את הפה (גם פוסט בפייסבוק הוא לא רצונם של מי שאתם מגדירים 'שולטים' במגזר החרדי).

"4. אופי הגשת התלונה, הפרסום בתקשורת ותגובות ה'רחוב', פגעו קשות בי ובעוד רבים אחרים. הפרטים הכואבים באמת לא פורסמו, אבל שקר על מקרר נעול כן פורסם...

"5. חלק מהמתלוננים (ואולי אפילו כולם) שלמדו בתלמוד התורה תומרנו לעשות זאת.

"שוחחתי אמש עם חבר שביקשו מהוריו שיתלוננו, אך אלה סירבו. לא, זה לא היה כי הם מפחדים, לא כי סתמו להם את הפה, אלא כי "זה עלול להזיק לו".

"כן, כן, כולנו כמעט שכחנו מכל הסיפור הזה, אבל אותו קרוב-משפחה, שמחפש נקמה גדולה מעדיף שאני, עשרות תלמידים ובני משפחותיהם ומגזר שלם יסבלו - רק כדי שהוא יגיע לפריים-טיים, מה שייתכן ויגרום לשופט להחמיר בעונש.

"זכרו זאת: אני לא בעד או נגד אי מי מהמעורבים ואני סומך על המשטרה והחוקרים שיעשו את עבודתם, כולל בדיקת המתלוננים, אם תומרנו להתלונן בניגוד לרצונם.

"תשאירו לשופטים את העבודה ותפסיקו לעשות משפט שדה. הכי חשוב, אל תהרסו לי ו/או לנפגעים אחרים את חייהם עם כל מיני תגובות וטוקבקים מכוערים".
פרשת החיידר בתל אביב התעללות אלימות בן החשוד מגיב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד