י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרשת החיידר בתל-אביב: כתב אישום חמור נגד המלמד רוזנפלד - כולל סחיטה ואלימות

פרשת החיידר בתל אביב: 22 בוגרים התלוננו על פגיעה והתעללות של המורים, כאשר החשוד המרכזי, אברהם מרדכי רוזנפלד, נאשם בסדרת עבירות חמורות - כולל בבני משפחתו ובחתול, ונשלח להארכת מעצר • חמשת החשודים הנוספים שוחררו בתנאים מגבילים

הנאשמים בבית המשפט. צילום: רועי אלימה, פלאש 90
הנאשמים בבית המשפט. צילום: רועי אלימה, פלאש 90

פרשת החיידר בתל אביב: פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ג') כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד 6 מורים בחיידר החסידי בתל אביב, הכולל את העבירות הבאות: חמישה מהם, מואשמים בהתעללות ותקיפת קטינים על ידי אחראי. בנוסף, כתב האישום מייחס לנאשם אברהם מרדכי רוזנפלד, מקרים רבים של פגיעה חמורה בקטין מתחת לגיל 16, סחיטה באיומים ואיומים. העבירות בוצעו כלפי 22 מתלוננים שלמדו בכיתותיהם של הנאשמים לאורך השנים מגיל 3 ועד 10.

הפרקליטות ביקשה לעצור את החשוד המרכזי - אברהם מרדכי רוזנפלד, בן 49, עד תום ההליכים, ואת 5 הנאשמים הנוספים לשחרר בתנאים מגבילים עד תום ההליכים.


צילום: אלי שלזינגר

במהלך הדיון, התנגדו עורכי הדין של החשודים לבקשה שהם לא יוכלו לעסוק בהוראה וחינוך עד תום ההליכים. במקביל, צוטט אחד הילדים שאמר בחקירתו כי הוא "מצפה שהחשוד המרכזי יישלח למאסר עולם".

בית המשפט קיבל את בקשת הפרקליטות באופן חלקי, והאריך את מעצרו של רוזנפלד עד להחלטה אחרת בעניינו ובתאריך 8 באוגוסט ייערך דיון נוסף. שאר חמשת החשודים ישוחררו בערבויות ותנאים מגבילים נוספים, בהפקדה של 20 אלף ש"ח, ערבות עצמית וצד ג' בסך 50 אלף ₪ כל אחת. כמו כן צו איסור יציאה מהארץ ואיסור יצירת קשר עם מי מהמתלוננים במישרין או בעקיפין.

ברגן בלזן או הגזמה מסוימת?
עו"ד יהודה פריד, פרקליטו של אברהם מרדכי רוזנפלד, אמר ל'בחדרי חרדים': "כתב האישום אכן לכאורה חמור ביותר, אנחנו סבורים כי עצם גודלו ועצם המעשים המתוארים זה בעצם הבעייה בכתב האישום. מדובר במעשים שמרוב שהם לכאורה חמורים - הם מראים שיש פה סוג של הגזמה מסויימת, כמובן שאנחנו בשלב ראשוני ונלמד את חומר הראיות. לגבי המשפחה אני חייב לציין שמדובר בהאשמות שמצוצות מהאצבע, מדובר בגורמים מחוץ למשפחה שמעוניינים להפריד בין הנאשם לבין אשתו, הם עשו את זה בעבר ולא הצליחו, הם ממשיכים לעשות את זה כרגע, התחברו ועלו על הגל".

"אני סבור שבשלב זה בית המשפט גם היה צריך לשחרר את מרשי. בית משפט העליון הורה על עיקרון השיווין, כך שאם אנשים נאשמים על אותו כתב אישום, על אף שחלקו של האחר חמור יותר, בסופו של יום על פי עיקרון השיוויון - חייבים להכיל את העיקרון ולשחרר אותו כבר כעת. העניין של המשפחה לדעתי זה בעצם הכנסת סעיף מטעם המדינה כדי להראות לכאורה על מסוכנות עד היום. הדבר הזה לא היה ולא נברא ונוכיח את זה בדיון הבא".

עו"ד ציון אמיר שמייצג שלושה נאשמים מסר: "כתב האישום הוגש כעת, הוא כולל עשרות עמודים של עובדות ואישומים, אנחנו כמובן לא יכולים להתייחס בשלב זה לתכנים של הראיות, אך חלק מהאנשים שאני מייצג מכחישים לחלוטין את המיוחס להם. אנו נלמד את הדברים האלה במשפט ארוך, שיבוא וינקה את מי שצריך מתוך הקהילה החשובה הזאת מהחשדות והאישומים שמיוחסים להם".

לבנת מלמד ושלי פוטין, מפרקליטות מחוז תל אביב אמרו לאחר הגשת כתבי האישום: "כתב אישום חמור הוגש היום לבית משפט המחוזי המייחס לשישה נאשמים עבירות של מעשי התעללות פיזית ונפשית בכ-22 קטינים עת היו במוסד תורני בתל אביב. כתב האישום מתאר מסכת התעללות החל מהרגע שהקטינים היו כבני שלוש שנים ולמדו בכיתת הגן עד לכיתה ה' אז היו כבני 10.

"חשוב להבין כי הקטינים רואים זאת כמסכת אחת של התעללות, כמו כן כתב האישום מייחס עבירות חמורות חמורות לנאשם מס' 1. צריך להבין את העובדה כי הקטינים קראו למוסד בו למדו "ברגן בלזן", מבחינתנו זה אומר הכל".

המלמדים בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגרצילום: המלמדים בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר
המלמדים בבית המשפט. צילום: אלי שלזינגר

התעללות בתלמידים, בבני משפחה ובחתול
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד שלי קוטין ולבנת מלמד, במועדים הרלוונטיים לכתב האישום, שימשו הנאשמים כמורים ומחנכים למספר רב של ילדים בגילאי 3 עד 10. במסגרת תפקידם בתלמוד התורה, היו הנאשמים אחראים לצרכי מחייתם, בריאותם, חינוכם ושלומם של הילדים.

החל משנת 2000 ועד 2011 בערך, עת היו הילדים בני 4-3 ולמדו בכיתת הגן, ועד שהיו בני 10 לערך, ולמדו בכיתה ו' בתלמוד תורה, הפעילו הנאשמים על הילדים, במספר רב של הזדמנויות ובאופן שיטתי, על בסיס יומיומי, אלימות פיזית ונפשית, שאופיינה באכזריות, השפלה והטלת אימה, תוך ניצול יחסי התלות והמרות בין הנאשמים לבין הילדים.

מהצטברותם של האירועים, התמשכותם, חומרתם ואופיים הרי שמעשיהם של הנאשמים עולים כדי התעללות גופנית ונפשית בילדים.

בנוסף לכך, במהלך התקופה, עת היו הילדים בני 7 בערך ולמדו בכיתה ג' בתלמוד תורה, פגע בהם רוזנפלד באופן חמור תוך שימוש באכזריות, השפלה והטלת אימה, וניצול יחסי התלות והמרות בינו לבין הילדים.

בנוסף, הוא מואשם בסחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה, התעללות בקטין על ידי אחראי, ותקיפות מרובות של קטין ע"י אחראי הגורמת חבלה, כיוון שבמהלך השנים 2006-2016 בערך, הטיל אימתו על בני ביתו, והנהיג משטר של אימה ופחד, כלפי אשתו והילדים, באופן שיטתי ויום יומי. כמו כן פגע באחד מילדיו, בהיותו קטין, במשך שנים, עד שעזב את הבית.

רוזנפלד גם מואשם בהתעללות בבעלי חיים כיוון שבמהלך שנת 2006 או בסמוך לכך, התעלל בחתול שנכנס לכיתה לעיני כל הילדים ששהו בה, בכך שהיכה אותו בחוזקה באמצעות מטריה או מקלות עץ. משניסה החתול לברוח מהכיתה, דחף אותו החשוד מאדן החלון, שבקומה השלישית בבית הספר, וגרם למותו.
כתב אישום החיידר בתל אביב מלמדים התעללות פגיעה בילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד