י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שרת המשפטים איילת שקד מגיבה לחשיפת 'בחדרי חרדים': "האחריות - על ההנהגה החרדית"

אמש נחשפו בבחדרי חרדים הנתונים שמאחורי השירות הלאומי, מהם עלה כי בניגוד לגיוס לצה"ל - הגיוס לשירות לאומי ואזרחי צנח פלאים, והחרדים רחוקים מאד מהיעד המוצע • בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מגיבה שרת המשפטים לנתונים המדאיגים

מנהלת השירות הלאומי, צילום: זוזנה ג'נקו, פלאש90
מנהלת השירות הלאומי, צילום: זוזנה ג'נקו, פלאש90

שרת המשפטים איילת שקד מגיבה לחשיפת "בחדרי חרדים" אמש (א') על כך שהציבור החרדי לא עומד ביעדי הגיוס לשירות האזרחי, ואומרת "האחריות לעמידה ביעדי הגיוס לשירות האזרחי היא בראש ובראשונה של ההנהגה החרדית".

לדברי השרה שקד שעמדה בראש הוועדה ליישום חוק הגיוס, "האחריות לעמידה ביעדי הגיוס לשירות האזרחי היא בראש ובראשונה של ההנהגה החרדית. כשעמדתי בראשות הוועדה בקדנציה הקודמת פעלתי רבות למען המגזר החרדי, והגענו לכמות יעדים שהייתה מוסכמת על כולם, כולל על חברי הכנסת מיהדות התורה ומש"ס".

שקד הוסיפה כי "היה חשוב לי להגיע איתם להסכמות, אף שהם היו באופוזיציה, נוכח החשיבות שאני רואה בשלילת כפייה. עכשיו - הנטל עובר לראשי המגזר חרדי. מלבד החשיבות לחברה הישראלית, השתלבות חרדים בשירות האזרחי היא נכס תוך מגזרי - הן ביכולת ההשתלבות בחברה הישראלית לאחר השירות, והן במתן שירות למגזר החרדי בעת השירות".

כזכור, אמש נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' מספרי המתנדבים החרדים שהתגייסו בשנה האחרונה לשירות לאומי אזרחי. לפי הנתונים הרשמיים מתוך מסמך שהגיש רשות השירות לממשלה, עולה כי רק 728 חרדים התחילו לשרת בשירות לאומי-אזרחי בשנת הגיוס הנוכחית - רחוק מאוד מהיעד שהוצב בהחלטת הממשלה של 1800 מתגייסים.

ל'בחדרי חרדים' הגיע מכתבו של השר הממונה, אורי אריאל, למ"מ מזכיר הממשלה אריה זוהר, אודות מספר המשרתים שהחלו את שירותם בשנת הגיוס לפי החוק, ובו הוא מודיע כי החרדים לא עומדים ביעדים.

בסיום המכתב אומר השר "כי אם לא יתקבלו המלצות הרשות ובפרט בנושאים של העלאת דמי הכלכלה למשרתים ושינוי הגילאים המוגדרים לכניסה לשירות, לא צפוי שינוי בקצב המצטרפים לשירות הלאומי-אזרחי ועל כן לא צפויה עמידה ביעדים שנקבעו, גם בהמשך. לצערנו, אז לא התקבלה עמדתנו. אנו מקווים כי לאור הנתונים שהוצגו לממשלה תתקבל כעת עמדה זו, המחייבת את שינוי התנאים".
גיוס חרדים שירות לאומי שירות אזרחי שרת המשפטים איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד