י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בושה: תפסיקו לעשות קומבינות על ההלכה

אתם רוצים לאכול בשר בתשעת הימים? תפאדל, רק אל תספרו לנו שאם אתם מארגנים קומבינה של אברך בתשלום שעושה 'סיום' זה נחשב בסדר

אילוסטרציה: חן לאופולד, פלאש 90
אילוסטרציה: חן לאופולד, פלאש 90

אם יש משהו משותף לכל בני האדם, גם לרמאים, הוא החשד שמי שמשקר לך כנראה חושב שאתה מפגר. יותר מהשקר עצמו, אפילו יותר מהנזק שהשקר הזה יכול לעולל, מה שבאמת פוגע בנו ומעליב זו המחשבה שזה מה שהמשקר רואה בנו - מפגרים.

אפשר להבין הכל בשקר. לפעמים הוא נועד כדי להתגונן, לעיתים כדי להגן, ואני רוצה לקוות שלרוב זה מפני 'דרכי שלום'. דבר אחד קשה לקבל - שקר עלוב. כשמוכרים לך סיפור שמעיד כאלף עדים שהבעל מספר התורן חושב שאתה אידיוט.

עד כמה יעליב אתכם לדעת שיש אנשים כמוכם וכמונו, שחושבים (חלילה) שחז"ל היו פחות חכמים? ומה אם אספר לכם שבבורו פארק ישנה מסעדה, בה כל חצי שעה מגיע אברך בתשלום לסיים שם מסכת, ועל בסיס זה הם ממשיכים למכור ארוחות בשריות ואנשים יושבים ואוכלים, הייתם מאמינים?!

תשעה ימים. זה כל מה שהתקינו לנו כדי להתאבל על החורבן, הזדהות מוחלטת עם מאות אלפי הרוגי ביתר שדמם הניגר על האדמה הגיע עד הברכיים. לזכור שאנחנו עדיין בגלות ולהביע תקווה אמיתית לגאולה. תשעה ימים בלי בשר ויין. לא דברים בסיסיים. משהו שמוגדר כמותרות לפי כל הדעות, הנאורות ואלו שפחות.

אין כאן הטפת מוסר (חלילה) כי אם בוז ולעג לקומבינה הזאת. חייבים לאכול בשר בתשעת הימים למרות שהם הוגדרו כימי אבל לאומיים? תאכלו, לא באתי לחנך אתכם. רק אל תעשו צחוק מהיתרים, אל תעשו חוכא ואטלולא מההלכה.

איני פוסק הלכה או תלמיד חכם בלשון המעטה, יחד עם זאת - אני לא מפגר. משהו בתחושה שלי גורם לי לחשוב שלפעמים אנחנו מפקפקים בחוכמה של חכמינו זכרונם לברכה. לו רק היינו משקרים להם ולעצמנו, נו, מילא. אבל לפקפק בחכמתם?!

על אלו וכגון דא נאמר; אבוי לאותה הבושה.
צביעות סיום בשר תשעת הימים אוכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד