י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

'לא יהיה כמו ר' אריה': פוניבז' ספדה לרבי אריה פינקל זצ"ל • תיעוד

בהיכל כולל פוניבז' בבני ברק נערכה עצרת מספד על הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר ברכפלד וחבר מועצת גדולי התורה: "אין לנו תמורתו. רבי אריה היה העניו של הדור" • תיעוד

'לא יהיה כמו ר' אריה': פוניבז' ספדה לרבי אריה פינקל זצ"ל • תיעוד
שוקי לרר

בהיכל כולל פוניבז' בבני ברק נערכה היום (חמישי) עצרת מספד על הגאון רבי אריה פינקל זצ"ל, ראש ישיבת מיר ברכפלד וחבר מועצת גדולי התורה שנסתלק השבוע לבית עולמו. בעצרת נשאו דברים הגרי"ג אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי, הגר"י אזרחי והגר"א כהנמן.

הגרב"ד פוברסקי אמר: "אני מכיר את רבי אריה יותר מכולם ואני יכול לומר כזה דבר לא יהיה. אין לנו תמורתו. ועלינו רק ללמוד מדרכיו ולשאוף להיות כמוהו. רבי אריה היה העניו של הדור. ענווה זה ראש כל המעלות. ובסדר הברייתא של רבי פנחס בן יאיר הענווה זה השלב האחרון לפני רוח הקודש.

"למדרגות האלה הגיע רבי אריה ועל זה אנחנו מתאבלים. על רבי אריה שרתה קדושה שהשפיעה על כל סובביו. מה שקרית ספר היא עיר ואם בתורה זה היה בזכות רבי אריה שהיה גר שם. גם אני שהייתי רואה אותו הייתי מתעורר לתשובה". את דבריו סיים בבכיה רבה ואמר כי "עלינו לבקש רחמים מהקב"ה שישאיר לנו משהו ממידותיו".

הגרי"ג אדלשטין אמר: "האסון הגדול של פטירת הראש ישיבה זצ"ל אירע בימי סוף זמן שבהם כח התורה נחלש וחסר בהשפעות של לומדי התורה. על כל אחד להתעורר לתשובה מחמת המאורע הזה וההתעוררות הזאת שהיא בזכות הנפטר הרי הזכויות הללו יהיה לזכות עבור הנפטר וזיכוי נשמתו הטהורה".



הגר"י אזרחי אמר בהספדו: "רבי אריה חי כל חייו ב'שיוויתי ה' לנגדי תמיד'. מי שזכה לראות אותו בתפילה יכל לראות איך שבכל מילה רבי אריה מדבר עם הקב"ה. רבי אריה היה פיקח גדול. עשרות שנים שהייתי קרוב אליו ויכול להעיד על פיקחותו ואת כל פיקחותו ניצל להיכנס ללב של השני, ולעצמו לא היה צריך דבר. אני יכול לכתוב ספר שלם על מעשי ההטבה של רבי אריה.

"הוא הגיע לכל מה שהגיע מפני שהיה נותן כל חייו. רבי אריה היה מורם מעם. הגאון רבי נחום זצ"ל אמר לי פעם: איך ללמד, למדתי מרבי אריה. אם היה יכול הוא היה בורח אתמול מהלוויה אבל הוא פשוט לא יכל. הראו לנו משמים צלם אלוקים את רבי אריה לא זכינו וקוראים אנו ויצא מבת ציון כל הדרה".



































הספד רבי אריה פינקל ישיבת פוניבז ישיבת מיר הרב פוברסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד