ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

גם נשים חרדיות שומרות על טיפוח - לפי ההלכה בלבד

אין אישה חרדית שמשקיעה בטיפוח ציפרניים - מכל סיבה שהיא, ולא נתקלה בשאלה הלכתית בנושא • אז מה עושים? והאם לא הגיע הזמן ללמד את נשות המקצוע, מענה ראשוני לאישה שיש לה שאלה? בואו ותופתעו

גם  נשים חרדיות שומרות  על טיפוח -  לפי ההלכה בלבד

במשך שנים רבות השקיעו נשים בטיפוח הגוף, אך לא כולן השקיעו בטיפוח שער או ציפרניים. בשנים האחרונות התופעה הרבה יותר נפוצה ויותר נשים החליטו לבנות ציפרניים מלאכותיות על אלו הטבעיות שלהן. מדוע שאישה תרצה לבנות ציפורן מלאכותית? יכולות להיות לכך תשובות רבות, מעבר לעבודה שהיא "מודרנית", או רוצה להשקיע במראה שונה מהרגיל.

אין דבר רע בטיפוח לשם הטיפוח בלבד, אך חשוב לזכור שיש נשים שמתמודדות עם ציפרניים דקות, נשברות, פגומות, ויש כאלו שאינן מפסיקות לכסוס ציפרניים, מה שהופך אותן לבעלות מראה הרבה פחות אסתטי ונקי. אחת השיטות הבולטות היתה באמת בניית ציפרניים מלאכותיות.

בכמה שנים אחרונות, נכנסה לשוק שיטה נוספת, מלבד זו של הבניה, והיא לק ג'ל. ממש כמו שמורחים לק, מורחים מעין ג'ל שקוף על הציפורן, שגורם לה להיראות ולהרגיש ממש כמעט אמיתית, והציפורן הופכת לעמידה וחזקה. אין צורך לצבוע את הציפרניים בצבע או בצורות שונות – אם האישה אינה חפצה בכך, והיא יכולה להשיג תוצאה ראויה של שיפור משמעותי של מראה הציפורן הטבעית שלה. לאחר תקופה כזו, אם לא רוצים להמשיך עם הטיפול של הג'ל – אפשר להפסיק, וסביר להניח שהציפורן כבר תהיה בריאה וטובה גם באופן טבעי וללא כל התערבות.

יחד עם זאת, טיפוח נשי אצל האישה החרדית והדתית - אינו עניין של מה בכך: נשים רבות נדרשות להתייעץ מדי חודש בעניינים הלכתיים הנוגעים לקוסמטיקה. לרוב, לא ניתן לקבל תשובות הלכתיות, אלא אצל מו"צ ומורה הוראה. ככלל, טיפולים קוסמטיים/רפואיים מצריכים בדיקה והתייעצות קפדנית עם רב פוסק. בשל כך יוצאת בשורה מהפכנית מבית נייל סטודיו ירושלים, מכללה להכשרה בינלאומית למקצועות הטיפוח והיופי. המכללה, מרימה את הכפפה ומפגישה בין ההלכה היהודית לטיפוח נשי, כבר ברמת הלמידה העיונית.

בימים אלה מושקת סדרת קורסים ייעודיים לנשים שומרות תורה ומצוות המעוניינות לפתוח ולהקים מכונים אסטטיים לנשים ומבקשות לעסוק בתחום, לתת מענה לנשים שמבקשות את הטיפולים שלהן בהתאם להלכה היהודית וגדריה. צוות מיוחד שהוכשר לכך מטעם המועצה הדתית ישתלב בקורסים הנלמדים ויעניק את החומר הרצוי על מנת לתת הכוונה ראשונית מהמטפלת למטופלת העתידית. בתום הקורס שיהווה חלק ממסלול הלימודים במכללה, תיבחנה התלמידות ותקבלנה תעודת הכשרה מטעם המועצה הדתית בירושלים האחראית על שירותי הדת בעיר.
טיפוח לק גל בניית ציפרניים טיפוח לפי הלכה ידיעה אינפורמטיבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד