י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פגיעה חמורה בסטטוס קוו: השר כץ יאשר משחקי כדורגל בשבת

בניגוד לדעתם של שחקני הכדורגל בארץ, שהגיעו כבר להסדר עם שרת הספורט, שר הכלכלה חיים כץ מקדם שינוי דרמטי בסטטוס קוו ופועל לאשר משחקי ספורט בשבת: "אני אראה איך פותרים את זה כדי לתת היתר מסודר לשחק פה בשבת"

(פלאש 90)
(פלאש 90)

מאז קום המדינה לא היה היתר רשמי לשחק כדורגל בשבת, אך הסטטוס קוו בנושא הזה עומד להיפגע באופן חמור, כאשר שר הכלכלה הטרי חיים כץ מתכוון להפר את קדושת השבת ברגל גסה.

על פי דיווח באתר "ONE", השר כץ פועל לקדם היתר רשמי למשחקי כדורגל בשבת, שכאמור לא היה מאז קום המדינה. "אני לא אמנע לשחק כדורגל בשבת. אני אלמד את העניינים ואראה איך פותרים את זה כדי לתת היתר מסודר לשחק פה בשבת" צוטט כץ ב-ONE.

העניין עומד כעת לפתחו של בית המשפט העליון, זאת בעקבות עתירה נגד המשחקים בשבת על רקע העובדה שאין היתר מיוחד כפי הנדרש ממשרד הכלכלה למשחקים בשבת.

בידיעה דווח כי כץ כבר תמך בעבר בקידום היתר רשמי למשחקים בשבת, וכעת הוא אומר כי "אחרי כל השנים הגיע הזמן שיעשו את זה. אני לא חוזר בי, מה שראיתי משם אני רואה מפה".

מארגון שחקני הכדורגל נמסר בתגובה כי "ארגון השחקנים חתם לפני מספר חודשים על הסכם ארוך טווח עם שרת הספורט, ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגות, לפיו יישמר המצב הקיים לגבי קיום משחקי כדורגל בשבת. אנו מצפים שלמרות כוונת השר לא יהיה שינוי וההסכם יכובד".

הנושא עלה לאחרונה לכותרות לאחר ששחקנים רבים, בעיקר בליגת המשנה, דרשו שלא יכפו עליהם לשחק בשבתות. שר הכלכלה דאז, אריה דרעי, אף התערב לטובתם, וכאמור, הנושא נמצא לפתחו של בית המשפט.
כדורגל חילול שבת חיים כץ סטטוס קוו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד