י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דוחה: הופצה שיחה פרטית של הזוג ברלנד

המאבק ב'שובו בנים' עולה מדרגה: לאחר פרסום "ההקלטה המפלילה", מתנגדי הרב ברלנד הפיצו בימים האחרונים הקלטת שיחה פרטית בין הרב לרעייתו, הרבנית תהילה, בה היא מטיחה בו דברים קשים בנוגע להתנהלותו

הרב ברלנד בבית המשפט (יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב ברלנד בבית המשפט (יונתן זינדל, פלאש 90)

המאבק ב'שובו בנים' עולה מדרגה: לאחר פרסום "ההקלטה המפלילה" ב"ערוץ 2", בה נשמע הרב מודה לכאורה במעשים חמורים, נראה שמתנגדי הרב ברלנד לא בוחלים באמצעים.

בימים האחרונים הופצה הקלטת שיחה פרטית בין הרב לרעייתו, הרבנית תהילה, בה היא מטיחה בו דברים קשים בנוגע להתנהלותו.

מדובר בהקלטת שיחה פרטית, מתומללת וערוכה, גם במצגת וידאו - של שיחת הרב ברלנד עם רעייתו. בשיחה מטיחה בו רעייתו טענות קשות ועניינים פרטיים - שבוודאי אין מקום להביאם כאן ב"בחדרי חרדים".

אולם הפצת הקלטה זו היא שלב משמעותי בפרשה, שכן רבים המסתפקים בנכונות הטענות והחשדות כנגד הרב עשויים להשתכנע כעת.

הדברים שאומרת ומעידה אשת הרב, וכן תגובותיו, מוכיחים לכאורה כי הרב התנהל בצורה בעייתית בלשון המעטה, לאורך שנים רבות - התנהלות שוודאי אינה עולה בקנה אחד עם המקובל בציבור החרדי, גם אם לא מדובר במעשים פליליים.

כזכור, לפני שלושה ימים - חודש לאחר הסגרתו של הרב ברלנד לישראל - בית משפט השלום בירושלים החליט להאריך עד תום ההליכים את מעצרו של הרב, בין היתר בשל קושי לתת בו אמון בחלופות מעצר שהוצעו.

יום קודם ההחלטה פנתה אחת מבנותיו של הרב ברלנד לשירות המבחן של שירות בתי הסוהר וביקשה לשחרר את אביה למעצר בית. "באתי ברצוני החופשי להעיד על אבי מורי במכתב זה, מתוך רצון אמיתי לגלות אופיו של אבי למרות הקושי להכיל את שיעור קומתו, בשורות מועטות אנסח את עצמי" פתחה את המכתב בכתב ידה.

בעקבות התסקיר שהוגש לבית המשפט ציינה הבת כי "אגואיזם ולדאוג לעצמו - הן תכונות שרחוקות ממנו כרחוק שמים וארץ. כל מי שבקרבתו יעיד על כך. מעולם לא ראינו התנהלות שך אילוץ, מעולם לא ראינו בו דמות מאולצת וכופה את עצמו, התקיים בו 'ונפשי כעפר לכל תהיה'".

"אבא תמיד חינכנו לשמור על החוק ושחוקי המדינה הם בעצם חוקי התורה.. תמיד הדריך אותנו לשמור על החוק בכל מחיר. נקבל כל תנאי" כתבה הבת.
הרב אליעזר ברלנד הרבנית תהילה ברלנד הקלטה עימות מתנגדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד