י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

החרדים רותחים על השר כץ; שיחות אינטנסיביות עם לשכת רה"מ

הנציגים החרדים רותחים מזעם על שר התחבורה ישראל כץ, על רקע סערת חילול השבת ברכבת. בשעות האחרונות מתחוללת דרמה של ממש מאחורי הקלעים כאשר הנציגים הבכירים מנהלים שיחות ועידה אינטנסיביות עם בכירים בלשכת רה"מ • כל הפרטים

שר התחבורה ישראל כץ
שר התחבורה ישראל כץ

כעס אדיר בקרב הנציגים החרדים על השר ישראל כץ בעקבות סירובו להביא לפתרון בעיית חילולי השבת בעבודות תשתית הרכבת. השר הממונה על התחבורה העביר את הטיפול בסוגייה לראש הממשלה.

בשעות האחרונות מתחוללת דרמה של ממש. הנציגים החרדים השוהים כל אחד במיקום אחר, דרעי בספסופה, ליצמן בגלי צאנז וגפני בבאר יעקב, מקיימים שיחות ועידה עם גורמים בלשכת ראש הממשלה.

הבקשה העומדת על הפרק היא לדחות את העבודות בשבועיים, או לכל הפחות בשבוע, כדי לאפשר לקיים דיון ממצה עם כלל הגורמים, זאת לאחר שנציגי משרד התחבורה מתבצרים מאחורי עמדת המשטרה, שמסרבת לאשר את סגירת נתיבי איילון במהלך השבוע לשלושה לילות, כתחליף לעבודה במהלך השבת וסגירת הכביש מכניסת השבת ועד צאתה.

אך גם הצעה זו תקועה ולא מתקדמת מאחר ובמשרד התחבורה מתעקשים על ביצוע העבודות בשבת הנוכחית, תוך הסבר שזו השבת האחרונה של חופשת הלימודים, בה התנועה דלה.

הכעס על שר התחבורה כה גדול, כיוון שסחב את ההתנהלות בעניין לאורך השבועיים האחרונים, מבלי אפשרות להגיע לפתרון. לטענתם, כץ מסתתר מאחורי חוות דעת משפטיות, וזאת כחלק מרצונו להביך את נתניהו, על חשבון השבת.

כץ לעומת זאת ממשיך להתעקש. מוקדם יותר דווח כי בשיחה עם דרעי התעקש שלא לבטל את העבודות, כיוון שזה יהיה בניגוד לחוות דעת חד משמעית של המשטרה שמדברת על סיכון חיי אדם. על פי מקורביו, ‏כץ אמר לראשי הסיעות החרדיות: "יש לי אחריות לשלום הציבור. העבודות הן במסגרת הסטטוס קוו והאישורים ניתנו כחוק".

שלושת הנציגים הבכירים - השרים ליצמן, דרעי וח"כ גפני, קיימו מוקדם יותר שיחה עם ישראל כץ, שבעקבות הגעתה למבוי סתום החליטו על פנייה בכתב בבקשת התערבותו של ראש הממשלה.

אין בשלב זה דיבורים על משבר קואליציוני, אולם הביקורת התקשורתית החרדית הביאה את הבכירים להיכנס לעובי הקורה, ערב אחרון לפני השבת.

במהלך כל השבוע היה זה חבר הכנסת אורי מקלב שריכז את המאבק בעניין ופנה לבכירים במשרד התחבורה והתריע שוב ושוב כי הפיכת השבת למרמס, באמצעות הכנסת נוהג העבודה בשבת, בטענה ל"פיקוח נפש" לא תעמוד לעד.

ברכבת ישראל קיימו מפעם לפעם עבודות שהוגדרו כפיקוח נפש, באמצעות עובדים שאינם יהודים. אולם הפיכת הדבר לתופעה, כשבשבת הקרובה לבדה תוכננו עבודות בארבע נקודות שונות, כולל בתל אביב, בחילול שבת בפרהסיה, תוך כך שאין שום יכולת לאכוף שאכן רק אינם-יהודים יעבדו בכל המערך - היא זו שגרמה למשבר הנוכחי.
חילולי שבת רכבת ישראל ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד