י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ראש הממשלה נתניהו מגיב למשבר: "חילול שבת - רק במקום בו יש סכנת חיים"

ראשי הסיעות החרדיות הכריזו על משבר סביב עבודות הרכבת בשבת, ונתניהו לא משתהה - בהודעה מיוחדת שפרסם הבוקר הוא עוקץ את שר התחבורה ישראל כץ, מצהיר איזו עבודות יידחו ואף מודיע על העבודות שכן יעשו בשבת • ובנוסף: מקים ועדה

ראש הממשלה נתניהו והשר ישראל כץ
ראש הממשלה נתניהו והשר ישראל כץ

ראש הממשלה נתניהו שיגר הבוקר (ו') הודעה בעקבות המשבר סביב סוגיית עבודות הרכבת בשבת, והודעת המפלגות החרדיות כי לא יעברו על כך לסדר היום. בהודעתו עוקץ נתניהו את יריבו החדש השר כץ, מודיע כי העבודות הכרוכות בסכנת חיים יתקיימו בשבת, ומצהיר כי חלק מהעבודות יידחו. בנוסף, מכריז נתניהו על הקמת ועדה מיוחדת לבחינת הסוגיה.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי - "לאחר שהסיעות החרדיות גילו כי בניגוד למסרים שהועברו אליהן ממשרד התחבורה - מתבצעות בשבת עבודות תשתית של רכבת ישראל, הגיעה הקואליציה לסף משבר.

"ראש הממשלה התערב כדי לפתור את המחלוקת, ניהל דיונים לאורך הלילה ולאחר שנבחנו כל ההיבטים קיבל את ההחלטות הבאות: כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל זו בנתיבי איילון. העבודות על מסילת הרכבת בנתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית ניתנות לדחייה ולא יתקיימו בשבת זו.

"בנוסף תקום ועדה שתפקידה להדק את התאום בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות. בראש הוועדה יעמוד ראש סגל לשכת ראש הממשלה, והיא תכלול את מנכ"לית משרד התחבורה, מפכ"ל המשטרה, ושרי הסיעות החרדיות או נציגיהם".

ובעוד המפלגות החרדיות מאיימים במשבר בקואליציוני על רקע חילולי השבת ברכבת, בישראל ביתנו דווקא קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לעצור את העבודות בשבת מחשש לסיכון חיי אדם.

בהודעה מיוחדת שפרסמה הבוקר סיעת ״ישראל ביתנו״ נכתב כי היא "קוראת לרה״מ ולשר התחבורה שלא לסכן חיי אדם ולאפשר את עבודות הרכבת המתוכננות בשבת. אסור ששיקולים לא ענייניים יתערבו בשיקולים מקצועיים ויביאו לסיכון חיי אדם בכבישים ולפגיעה בשגרת חייהם של מאות אלפי-ישראלים."

בישראל ביתנו הוסיפו כי "מאז ומתמיד מדינת ישראל שומרת על השבת ומכבדת אותה תוך התנהלות עניינית וביצוע עבודות חיוניות ויש להמשיך ולשמור על-כך ולקיים את העבודות כמתוכנן."

כזכור, אמש שיגרו ראשי הסיעות החרדיות השרים ליצמן ודרעי וח"כ משה גפני מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו דרשו לעצור את חילולי השבת המתוכננים בעבודות הרכבת.

ראשי הסיעות כתבו לנתניהו בין היתר: "עבודות אלו, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה, יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו. תהליך זה מוביל דה פקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל".

עוד כתבו: "נוכח הדחיפות, ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך כי תורה על מתן הנחייה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת קודש עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו".

אמש אף שוחחו ראשי הסיעות עם שר התחבורה ישראל כץ בנושא העבודות לשדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב בשבת. כץ מצידו טען כי הדבר אינו בסמכותו ומי שיכול לעצור את המהלך הוא רק ראש הממשלה.
נתניהו משבר השבת עבודות הרכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד