י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גורם חרדי בכיר ל'בחדרי חרדים': "תם משבר השבת. מאחורינו"

לאחר הודעת ראש הממשלה הבוקר כי עבודות הרכבת שתוכננו לשבת יידחו, ורק העבודות שיש בהן סכנת חיים יתקיימו - מודיע בכיר חרדי כי די בכך, וכי זהו הישג גדול למאבק על השבת • "לא חוגגים את ההישג - כדי לא להתגרות בחילונים"

ראש הממשלה והשרים החרדים, צילום: פלאש90
ראש הממשלה והשרים החרדים, צילום: פלאש90

משבר השבת הסתיים? גורם חרדי בכיר אומר ל'בחדרי חרדים' כי המשבר בנושא עבודת הרכבת בשבת מאחורינו, דברי ראש הממשלה הם "הישג גדול" וכן הקמת הוועדה בנושא.

לדברי גורם חרדי בכיר ל'בחדרי חרדים', "המשבר מאחורינו. אנו רואים בהודעת ראש הממשלה הישג ראשון במעלה, כאשר ראש הממשלה מודיע בעצמו שעבודות שאין בהם פיקוח נפש לא יתקיימו בשבת - זה המסר הכי חשוב".

הבכיר מוסיף כי "ההישג הנוסף הוא הקמת הועדה בנושא השבת, מה שיחזיר כוח לחרדים בנושא השבת". לדבריו, "נאבק שהסיכום של ראש הממשלה ישמר". הבכיר מדגיש שאם "יש פיקוח נפש - אין שאלה. גם כוחות הצלה פועלים בשבת".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי ההודעה שיצאה מטעם ראש הממשלה תואמה עם ראשי המפלגות החרדיות. בסביבת ראש הממשלה ביקשו מהמפלגות החרדיות שלא לחגוג את ההישג, וזאת על מנת שלא להתגרות בחילונים.

מוקדם יותר היום פורסמה הודעת לשכת ראש הממשלה בה נאמר כי - "לאחר שהסיעות החרדיות גילו כי בניגוד למסרים שהועברו אליהן ממשרד התחבורה - מתבצעות בשבת עבודות תשתית של רכבת ישראל, הגיעה הקואליציה לסף משבר.

"ראש הממשלה התערב כדי לפתור את המחלוקת, ניהל דיונים לאורך הלילה ולאחר שנבחנו כל ההיבטים קיבל את ההחלטות הבאות: כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל זו בנתיבי איילון. העבודות על מסילת הרכבת בנתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית ניתנות לדחייה ולא יתקיימו בשבת זו.

"בנוסף תקום ועדה שתפקידה להדק את התאום בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות. בראש הוועדה יעמוד ראש סגל לשכת ראש הממשלה, והיא תכלול את מנכ"לית משרד התחבורה, מפכ"ל המשטרה, ושרי הסיעות החרדיות או נציגיהם".
משבר השבת עבודות הרכבת חרדים ונתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד