י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרשת הסמים: בין העצורים בחורה מביתר

מדובר בצעירה שנסעה עם קליין בעבר לחו"ל, ובמשטרה חושדים כי השניים הבריחו סמים גם באותה הזדמנות

קוקאין. צילום ארכיון: המשטרה הפדרלית
קוקאין. צילום ארכיון: המשטרה הפדרלית

פרשת הסמים: פרטים נוספים מתבררים על פרשת הברחת הקוקאין, שסוקרה הבוקר (ו) בהרחבה ב'בחדרי חרדים', ואשר במהלכה נעצרו שני צעירים חרדים.

כזכור, משה קליין נעצר בנמל התעופה בן גוריון עם חזרתו ארצה, לאחר שבמזוודתו נמצאו מוסלקים 7.5 קילו קוקאין טהור. בהמשך, בלשי ימ"ר נגב עצרו גם את שלום רוקח בביתו שבבני ברק, בחשד שהגיע מבלגיה יחד עם קליין ואף הוא מעורב בהברחת הסמים. ברשותו של רוקח לא נמצאו סמים, אך במשטרה חושדים כי יש קשר ביניהם.

על פי הפרסום של מיכאל פרוסמושקין באתר 'פוסטה', בימ"ר נגב המשיכו בחקירה ועצרו ביום רביעי השבוע שני חשודים נוספים בחשד שהם קשורים לייבוא הקוקאין על ידי קליין ורוקח. אחד מהם הוא צזר רזניק (55) מבני עייש, החשוד שפעל לאורך תקופה, יחד עם אחרים, להבריח לארץ סמים. רזניק, המיוצג על ידי עו"ד שילה דורפמן, נחקר לגבי רכב שקשור בדרך כזו או אחרת לביצוע העבירה.

היחידה החוקרת ביקשה להאריך את מעצרו בשמונה ימים, אך בסופו של דבר השופט החליט כי מעצרו יוארך עד 30 באוגוסט. בהחלטתו קבע השופט: "בחקירתו של החשוד ביחס למידת זיקתו, בין היתר, לרכב שנמצא בסמוך למקום, ניכר בעליל כי תשובותיו בחקירה היו מתחמקות, ושיקפו על פניו ניסיון פתלתל להרחיק את עצמו מביצוע העבירות, אלא שבהמשך חקירתו ידע החשוד לספק תשובות שתחילה טען שאין לו לגביהן פרטים".

לצד שלושה חשודים אלו, עצרו בלשי ימ"ר נגב צעירה, בת 25 מביתר עילית, בחשד שהייתה מעורבת יחד עם קליין בייבוא סמים לישראל חודשיים קודם לכן, בתחילת חודש יוני. למשטרה נודע כי השניים הכירו, כך לדבריה, בפייסבוק וטסו בחודש יוני יחד לאמסטרדם. לאור כך, חושדים במשטרה כי גם אז הבריחו השניים סמים – וזאת למרות שהסמים לא נתפסו.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה של הצעירה, אף היא מהמגזר החרדי, בשמונה ימים. אולם השופט יעקב דנינו מבית משפט השלום בבאר שבע קיבל את טענות עורכות הדין טליה גרידיש ורויטל סבג שקד, המייצגות את הצעירה, וקבע כי לא קיים חשד סביר לגביה וחומר החקירה שהוצג לעיונו קשור בכלל לייבוא הסמים ב-21 באוגוסט, אז נעצר קליין עם הסמים בשדה התעופה.

השופט ציין בהחלטתו: "בחקירת החשודה צפו סימני שאלה ביחד למועד מוקדם יותר, כחודשיים טרם לכן, במסגרתו שהתה יחד עם מהעורב האחר מחוץ לגבולות הארץ ואפשר כי הייתה ערה לכך שהוא מחזיק ברשתו סמים". עם זאת, ציין השופט: "אין כל בדל של ראיה בתיק כי קיימת זיקה כלשהי בין החומר שאפשר כי היה ברשות המעורב האחר בחודש יוני 2016 ואשר חשוד כסם, לבין זה אשר לפי החשד הוכנס לארץ בחודש אוגוסט".

בסופו של דבר קבע השופט: "צאתה מגבולות הארץ בחודש יוני נעשה על רקע היכרותה עם המעורב האחר באותה עת, אך הקשר ביניהם תם בסמוך לאחר מכן, ככל שניתן להבין עוד בחודש יוני, ועל כן לא מצאתי כי קיימת זיקה כלשהי לגבי הסם שלפי הנטען החדיר המעורב האחר לגבולות הארץ בחודש אוגוסט לבין מעשיה של החשודה".

לאור קביעה זו, השופט הורה על שחרורה למעצר בית עד 31 באוגוסט. עוד התברר במהלך הארכות מעצרם של החשודים כי חוקרי מרחב נגב מחפשים לפחות שני חשודים נוספים שלטענתם קשורים לייבוא הסמים, אחד מהם הוא ככל הנראה בן משפחתו של אחד מהחשודים.
סמים בחורה מביתר שליין הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד