י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

באישור רבני דגל ולמרות הפגישה: בית ספר בנות בירושלים יושבת

למרות מפגש ברקת עם רבני דגל, ולמרות הצהרת מחזיק תיק חינוך צביקה כהן, ועד ההורים בבית ספר החרדי בנווה יעקב, החליט: משביתים הלימודים בבית ספר • במקביל, ברמות נכנע ראש העיר ולראשונה העביר כיתות מבתי ספר כלליים לציבור החרדי

ניר ברקת, צילום יונתן זינדל, פלאש90
ניר ברקת, צילום יונתן זינדל, פלאש90

למרות מפגש ברקת עם רבני דגל, ולמרות הצהרת מחזיק תיק חינוך צביקה כהן, ועד ההורים בבית ספר החרדי בנווה יעקב, החליט: משביתים הלימודים בבית ספר. הסיבה, גם בשכונה מתחרדת זו - העירייה מקיימת מדיניות ראש העיר, לא מכבדת את התושבים החרדים ואינה מספקת להם מבנים ראויים בהתאם לצרכים. ההחלטה באישור רבני 'דגל'.

אחר הצהריים (ד') ולמעשה פחות מיממה לפתיחת שנת הלימודים, שוגרה ההודעה הבאה להורים: "הודעה דחופה וחשובה מועד ההורים של בית הספר "בית יעקב" נווה בת שבע. לצערנו בעקבות תקלות חמורות במערכת החשמל כאשר לא ניתן להפעיל חשמל ומזגנים בכל הכיתות, אין אפשרות לפתוח עדיין את שנת הלימודים הקרובה.

"אנו מודיעים בזאת כי מחר יום חמישי לא יתקיימו לימודים בכל כיתות בית הספר, יש לעקוב אחר העדכונים לגבי מועד פתיחת השנה. ההודעה באישור ועל דעת רבני השכונה שליט"א".

כזכור ב'בחדרי' דווח השבוע על כך שבכדי להוריד את ההורים ממאבקם, היה מי שהעליל על בית הספר, בו לומדים כחמישים אחוז בנות מזרחיות, אפליית בנות פסגת זאב.

כאמור, כעת הוחלט להשבית את בית הספר. זאת, לאחר שהיום נשלח לראשונה קבלן לבדוק בעיות חשמל במבנה בית הספר הצפוף. זאת למרות שהתקלה קיימת כבר קרוב לשנה ועד כה למרות הפצרות חוזרות ונשנות לעיריה, לא טופלה.

הקבלן שהגיע היום טען כי הבעיה נובעת מחוסר יכולת של מערכת החשמל לשאת את כל הכיתות,
מה שמצריך שדרוג מערכת החשמל - דבר שלוקח כמה שבועות. כך שהפתרון בינתיים הוא רק עם יביאו גנרטור. פתרון זה גם הובטח בעבר ועדיין לא בוצע.

בועד ההורים סוברים כי מדובר בסכנת נפשות, לקיים לימודים בלי מזגנים בכיתות.יצוין כי ללא קשר, גם הקרוונים שהובטחו עדין לא מוכנים והעיריה הודיע לבית ספר שילמדו בינתיים בספריה.

ברמות - יש בשורה לראשונה
במקביל, בדגל התורה מציגים הישג גדול בשכונה מתחרדת אחרת, רמות, שם מתקיים מאבק ארוך שנים להעברת מבנים של בתי ספר חילונים או ממ"ד שהתרוקנו, לטובת צרכי החינוך החרדי. על פי הדיווח הערב, ברקת מעביר לחרדים כיתות במבנה הממ"ד ברמות.

זאת בעקבות המפגש של ראש עירית ירושלים, ניר ברקת, עם חברי ועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים, הגר"י אפרתי והגר"ב סולוביציק לפני יומיים, עליו דווח בלעדית ב"בחדרי חרדים", והמשכה אמש בפגישה ממושכת של הרבנים והנציגים ראוכברגר, פינדרוס וקלרמן עם מנכ"ל העיריה מר אמנון מרחב.

היום זימן ברקת את ועד ההורים של ממ"ד הראל, את הנהלת בית הספר ואת ראשי הסיעות החילוניות בעירית ירושלים והודיע להם על החלטתו. הם קיבלו אותה בתדהמה - כך על פי גורמים בעירייה.

אחרי הזימון, הורה ברקת על העברת כיתות מבית ממ"ד הראל בשכונת רמות ג' לרשות בית הספר בית יעקב אהל רחל הצמוד אליו, הכיתות ישמשו במקום הקראוונים הישנים. אנשי מקצוע מהעיריה כבר נשלחו לשטח כדי לבדוק כיצד מחלקים את מבנה בית הספר ויוצרים כניסה נפרדת לטובת 4 הכיתות שיועברו לבית יעקב.

בדגל התורה מברכים על המהלך ומקווים כי זו מהווה סימן דרך חיובי בהמשך שיפור היחסים עם ראש העיר ברקת.
שכונות מתחרדות ירושלים ברקת נוה יעקב השבתת בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד