י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

5 טיפים לשמירה על הדפדפן שלכם בטוח

באיזה דפדפן אתם רגילים לגלוש - אקספלורר, כרום או פיירפוקס? בכל אחת מדפדפני האינטרנט פרצות אבטחה מנוצלות באופן קבוע על ידי פושעי הרשת והדבר עלול להעמיד את המידע הפרטי שלכם בסכנה ממשית

5 טיפים לשמירה על הדפדפן שלכם בטוח
pixabay

באיזה דפדפן אתם רגילים לגלוש - אקספלורר, כרום או פיירפוקס? בכל אחת מדפדפני האינטרנט פרצות אבטחה מנוצלות באופן קבוע על ידי פושעי הרשת והדבר עלול להעמיד את המידע הפרטי שלכם בסכנה ממשית.

קבלו מחברת ESET ישראל 5 טיפים פשוטים אך חשובים כיצד תוכלו לגלוש בבטחה בדפדפן המועדף עליכם תוך שמירה על מירב הפרטיות.

דפדפן האינטרנט שלכם הוא הגורם המקשר ביניכם הגולשים לבין המידע הרב הקיים ברשת האינטרנט. ברם ההאקרים, ופושעי האינטרנט באשר הם, מנסים לנצל כל פרצה או חור באבטחה שמתגלה בדפדפן כדי לדלות עליכם עוד ועוד מידע. מה למשל? נתוני חשבון בנק, מספרי אשראי ויותר מכל - סיסמאות. כדי שתוכלו לשמור נפשכם מפשעי רשת, הרי לכם כמה טיפים חשובים לשמירה על דפדפן בטוח.

עדכונים, עדכונים, עדכונים: החברות המפתחות את הדפדפנים דואגות תמיד לשפר ולעדכן את הדפדפנים שלהן. כל עוד תדאגו לעדכן את הדפדפן, או טוב מכך – לוודא שהדפדפן מתעדכן אוטומטית – אתם תישארו צעד אחד לפני מי שרוצה לפרוץ למחשב שלכם דרכו. רוב הדפדפנים בימינו מתעדכנים אוטומטית, אך כדאי לוודא שהאופציה הזו מאופשרת במחשב שלכם על ידי כניסה ללשונית ה"מידע אודות הדפדפן" שם יופיע מספר הגרסה ואם יש צורך לבצע עדכון.

בלי תוספת ב-1.90: המטרה של התוספות וההרחבות השונות לדפדפנים היא להפוך את הדפדפן שלכם לפונקציונלי יותר, אך חשוב גם לא להעמיס עליו יותר מדי. כמות גדולה מדי של תוספים והרחבות עלולה להאט את הדפדפן ולפגוע במהירות ובחוויית הגלישה. בנוסף, ולא פחות חשוב, האקרים כבר עשו ועושים שימוש בתוספי דפדפן זדוניים על מנת לרגל אחר הרגלי הגלישה של המשתמשים ובניסיון להשיג מידע יקר כמו סיסמאות ומספרי אשראי איתם משלמים הגולשים ברשת.
עשו לעצמכם ככל: עדיף לעשות וויתור על תוספות והרחבות, אם ההתקנה שלהם היא לא הכרחית, להצימד לתוספים שפותחו על ידי חברות מוכרות ובעלות מוניטין.

חסימת פרסומות: פרסומות הן לא רק משהו מעצבן שפוגע לנו בחוויית הגלישה, הן עלולות גם לשמש להונאות רשת – בעיקר באתרים קטנים או מפוקפקים. מרבית מהדפדפנים המודרניים מגיעים בימינו עם חוסמי פרסומות מובנים או לחילופין עם אפשרות להתקין תוסף חינמי שיחסום את הופעת הפרסומות. דוגמה לתוסף כזה הוא Add Block Plus שגם מאפשר לכם לסמן אתרים מסוימים כבטוחים להצגת פרסומות, במקרה והתוסף פוגע בהצגת התוכן באותו אתר.

לא לשמור את הסיסמאות שלכם בדפדפן: שמירת הסיסמאות שלכם בדפדפן נראית אולי רעיון טוב, אך למרות הנוחות שאתם מקבלים כשאתם מתחברים לשירותים המקוונים שלכם, היא אינה מומלצת. קל יותר להאקרים לפרוץ את ההגנות של הדפדפן ולהשיג את הסיסמאות שלכם מאשר בתוכנת ניהול סיסמאות.

הפעילו את הגנת הדפדפן: לדפדפני האינטרנט יש מנגנון הגנה בסיסי מפני אתרים חשודים שעלולים להכיל ווירוסים ונוזקות. מומלץ להפעיל את ההגנה או לוודא שהיא פועלת – זו אמנם הגנה בסיסית ביותר, אך היא טובה בתור שכבת הגנה נוספת והיא בטוח לא מזיקה.
דפדפן אינטרנט גוגל כרום אקספלורר פיירפוקס פרצות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד