י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב שניצל מירי צ'צ'ני, הציג תערוכת ציורים במוסקבה

לפני כשנתיים וחצי ניצל הרב יאסקוב מירי של צ'צ'ני בשעת ליל, וכעת הוא מציג תערוכת ציורים בלב מוסקבה

הרב שניצל מירי צ'צ'ני, הציג תערוכת ציורים במוסקבה

תערוכת הרב שניצל - התעניינות רבה של ציירים ואומנים ניכרת בימים אלו באגף התערוכות של עיריית מוסקבה, שם נפתחה לראשונה תערוכה ציוריים יהודיים ייחודית ומרהיבה מפרי מכחולו של הרב עובדיה יסאקוב, רב ושליח חב"ד בעיר דערבנעט שבחבל דאגיסטאן שתחת שליטת רוסיה, על גבול צ'צ'ניה.

הרב יסאקוב התפרסם לפני כשנתיים וחצי, עת ניצל ממוות לחיים בנס גלוי וגדול כאשר טרוריסט צ'צ'ני ירה בו מטווח אפס לאחר שחזר בשעות הקטנות של הלילה משחיטת בשר כשר למשפחות יהודיות בעיירות ובכפרים שונים בחבל דאגיסטאן. העולם היהודי בכלל ועולם שלוחי חב"ד בפרט עקבו בדאגה אחר מצבו הרפואי החמור לאחר שהוטס במטוס פרטי לישראל במבצע מורכב, ובמשך שבועות ארוכים היה שרוי בין חיים למוות. בדרך נס חזר הרב לחיים בריאים, לאחר החלמה פלאית מעל הגדר הטבע ממש.

עם החלמתו המלאה שב הרב לרוסיה ומאז, בהוראת רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, מתגורר במוסקבה עם משפחתו, ומחלק את זמנו עם הקהילה היהודית הקווקזית הגדולה במוסקבה, ויהודי הקהילה היהודית בדאגיסטאן.

הרב יסאקוב הכיר את בוראו בישיבת 'תומכי תמימים' במוסקבה, כאשר החל להתפרסם כצייר מבוקש, ויחד עם תהליך התקרבותו, החל לצייר ציורים של חיים יהודים, מסורת ונופי ארץ הקודש. הרב השקיע את כל מרצו בתורה, והתעלה עד לקבלת סמיכה לרבנות ושחיטה, ומאז הוא משמש ככלי קודש עבור מאות ואלפי יהודים כשליח חב"ד בדאגיסטאן.

בפתיחה הרשמית שנערכה באגף התערוכות בבניין התרבות של עיריית מוסקבה במרכז העיר, הציג הרב יסאקוב בפני הנאספים הרבים אחדים מציוריו היהודיים, ביניהם ציור אומנות של יהודים בשדה, והסביר את משמעות חודש אלול על-פי משלו של בעל התניא, ש'המלך בשדה' לקראת השנה החדשה הבעל"ט.





















































הרב יסאקוב תערוכה ירי צצניה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד