י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ההורים עתרו לבית משפט - והילדים באוהל

סכסוך לוהט בין הורי ילדי הגנים בשכונת מעלות דפנה בירושלים ובין העירייה, שהפקיעה את הגנים לטובת השכנים משמואל הנביא

הגן הזמני
הגן הזמני

יותר ממאה הורים חרדים בשכונת מעלות דפנה זועמים על סגן ראש העיר מטעם ש"ס צביקה כהן, וטוענים כי ילדיהם שובצו בגנים הרחוקים מהשכונה בגלל החלטה שרירותית, אחרי 15 שנה בהן התנהל הכל כשורה.

אחד ההורים מסביר ל'בחדרי חרדים': "יש לנו גנים 15 שנה, 50% מהתלמידים ספרדים, לפני עשרה ימים הגיעו הודעות מייל מהעירייה ששיבוץ התלמידות בוטל ועל שיבוץ חדש תגיע הודעה, כשעל חלקן עד כה לא הגיעה הודעה... ביום רביעי בלילה, 8 שעות לפני תחילת שנת הלימודים, הסתובב שליח מהעירייה וניסה להזכיר למשפחות איפה הילדים שלהן לומדים, זאת בעוד באופן נורמלי השיבוץ מסתיים כבר לפני החופשה".

'בחדרי חרדים' בדק את הסיפור ומתברר כך: בבניין האחרון של שכונת שמואל הנביא שכנו עד כה הגנים של מעלות דפנה. אלא שבשמואל הנביא עצמה התעורר בשנים האחרונות מחסור בגנים וחלק מהילדים נאלצו ללמוד בשכונות אחרות.

השנה העירייה החליטה להחזיר את כל ילדי שמואל הנביא לשכונה, ולצורך כך הפקיעה את הגנים ששימשו עד כה את תושבי מעלות דפנה. תוך שנוצרות שתי בעיות - ילדי מעלות דפנה שנותרו ללא גן סמוך לביתם ובנוסף, הודעות 'ברגע האחרון', קרי עשרה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים.

ההורים לא מתכוונים לוותר. "החלטנו על השבתה, כשכולם מתייצבים בגנים המקוריים ששוכנים באוהל זמני בינתיים ויש לנו חוות דעת משפטית שאנחנו חוקיים והעירייה היא העבריינית", מספר אחד ההורים ל'בחדרי חרדים'. "הגשנו עתירה בבית משפט וצפוי דיון ביום שני בבוקר. התשובה של העירייה מוזרה ומבוססת על שקרים, לא קרה שום דבר השנה שונה משנים שעברו שהצריך את זה".

טענה נוספת שמעלים התושבים נוגעת לגן בנים בשפה האנגלית שסגרו לגמרי ברגע האחרון, אבל ההורים לא קיבלו על כך כל הודעה רשמית - ועדיין אין להם פתרון.

מנגד, גורם מקצועי בעירייה מסביר ל'בחדרי חרדים': "קודם כל זה לא כצעקתה, התושבים הקרובים של מעלות דפנה כן שובצו בגנים הללו, כמו גם אלה שיש להם אחות כבר בגן שם, כדי לא לפצל את הילדים ולהטריח את ההורים. אכן, ההודעה הייתה קצת 'ברגע האחרון' אולם אין סיבה שתושבי שמואל הנביא יסבלו שנה נוספת".

"לגבי הגן באנגלית, הבעיה אינה באשמת העירייה, הגן היה במתנ"ס שהחליט ברגע האחרון לא להשכיר יותר את המקום וצריך להעביר אותו מקום. העירייה מחוייבת לכך והיא תדאג לפתרון מהיר".
מעלות דפנה אוהל גן ילדים שמואל הנביא מבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד