ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חשוד חרדי נוסף נחקר בפרשת השוחד בנתניה

פרשה 255 - התפתחות בחקירת חשד לשוחד ומרמה בתחום הנדל"ן בנתניה: ארבעה חשודים נוספים ובהם חרדי, עוכבו לחקירה • אמש הוארך מעצרו של מנהל ישיבת ראדין בנתניה החשוד גם הוא בפרשה

צילום ארכיון, פלאש90
צילום ארכיון, פלאש90

בהמשך לחשיפת פרשה 255 בחשד לביצוע שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס על ידי מספר מעורבים בתחום הנדל"ן בעיר נתניה - עיכבו הבוקר (ד') לחקירה חוקרי המשטרה ורשות המסים ארבעה חשודים נוספים, בכיר בעיריית נתניה, שני קבלנים וחשוד נוסף, המקורב לגורם בכיר בעירייה.

בנוסף, גם ראשת העיר מרים פיירברג נחקרת באזהרה.

על פי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם, על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בעיר נתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח על כך ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.

במסגרת הפעילות הבוקר ערכו כוחות משטרה וחוקרי מס הכנסה ברשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. בנוסף, מאז החלה החקירה הגלויה, נתפסו והוקפאו חשבונות ונכסים לצרכי בקשות חילוט בהמשך.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו בהמשך חלק מהחשודים לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.

כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', בית המשפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרם של ארבעה חשודים לתקופות של 3-9 ימים במסגרת הפרשה, בהם עו"ד אברהם גוגיג מנהל ישיבת ראדין בעיר. הקבלן אברהם תשובה, אחיו של יצחק תשובה. עו"ד צפריר פיירברג בנו של ראשת העיר וגבי טטרו.

"מדובר בשוחד שניתן בהיקפים גדולים, ועולה בצורה מובהקת חשד לשחיתות ציבורית ופגיעה באמון הציבור" אמר אתמול בדיון החוקר רפ"ק אלישע קוגן. "החקירה נוהלה בשלבים סמויים, היום עם חשיפתה, בית המשפט ימצא כי התשתית העובדתית שהתגבשה עברה את החשד הסביר ומעבר לכך". עוד הוסיף כי נחקר חשד לשוחד בכמה מקרים לאורך השנים, וכי קיים חשד שבוצע באופן שיטתי. כמו כן נאמר כי אחד העצורים חשוד בכך ששיבש באופן פעיל את החקירה.

השופט עמית מיכלס אמר בהחלטתו כי בשלב זה יש חשד ממשי שהחשודים ביצעו את המיוחס להם. עוד הוסיף כי נראה שמדובר בפרשה חמורה, במסגרתה גורמים בכירים בעיריית נתניה קשרו קשר עם בעלי הון במטרה לקדם מיזמי נדל"ן והשבחת קרקרעות, בתמורה לטובות הנאה בשווי מיליוני שקלים. "מחומר החקירה עולה תמונה עגומה שלפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים", נכתב.

עו"ד רונן רוזנבלום המייצג את עו"ד אברהם גוגיג מסר: "עם התקדמות החקירה יתבררו העובדות לאשורן ככאלה שאינן מקימות חשד לעבירות אותן מייחסת המשטרה למרשי". עורכי הדין הנוספים המייצגים את החשודים בתיק, בהם בועז בן צור ויוסי לין, טענו בדיון כי החשודים מכחישים את המיוחס להם.

החקירה מנוהלת בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
שוחד פרשה 255 נדלן נתניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד