י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ראשת עיריית נתניה ושלושה נוספים נעצרו

לאחר שהבוקר עוכבו לחקירה ארבעה חשודים נוספים בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בנתניה, ראשת העיר מרים פיירברג נעצרה בשעה האחרונה יחד עם שלושה חשודים נוספים בפרשה. הארבעה יובאו בקרוב לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצרם

בנייה בנתניה. אילוסטרציה (משה שי, פלאש 90)
בנייה בנתניה. אילוסטרציה (משה שי, פלאש 90)

לאחר שהבוקר (רביעי) עוכבו לחקירה ארבעה חשודים נוספים בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בנתניה, ראשת העיר מרים פיירברג נעצרה בשעה האחרונה יחד עם שלושה חשודים נוספים בפרשה. הארבעה יובאו בשעה הקרובה לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצרם.

בין העצורים, גורם חרדי בכיר בעירייה. המשטרה מבקשת מבית המשפט להאריך בעשרה ימים את מעצרה של ראשת העיר מרים פיירברג.

על פי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם, על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בעיר נתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח על כך ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.

כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', בית המשפט השלום בראשון לציון האריך אתמול את מעצרם של ארבעה חשודים לתקופות של 3-9 ימים במסגרת הפרשה, בהם עו"ד אברהם גוגיג מנהל ישיבת ראדין בעיר. הקבלן אברהם תשובה, אחיו של יצחק תשובה. עו"ד צפריר פיירברג בנו של ראשת העיר וגבי טטרו.

"מדובר בשוחד שניתן בהיקפים גדולים, ועולה בצורה מובהקת חשד לשחיתות ציבורית ופגיעה באמון הציבור" אמר אתמול בדיון החוקר רפ"ק אלישע קוגן. "החקירה נוהלה בשלבים סמויים, היום עם חשיפתה, בית המשפט ימצא כי התשתית העובדתית שהתגבשה עברה את החשד הסביר ומעבר לכך". עוד הוסיף כי נחקר חשד לשוחד בכמה מקרים לאורך השנים, וכי קיים חשד שבוצע באופן שיטתי. כמו כן נאמר כי אחד העצורים חשוד בכך ששיבש באופן פעיל את החקירה.

השופט עמית מיכלס אמר בהחלטתו כי בשלב זה יש חשד ממשי שהחשודים ביצעו את המיוחס להם. עוד הוסיף כי נראה שמדובר בפרשה חמורה, במסגרתה גורמים בכירים בעיריית נתניה קשרו קשר עם בעלי הון במטרה לקדם מיזמי נדל"ן והשבחת קרקרעות, בתמורה לטובות הנאה בשווי מיליוני שקלים. "מחומר החקירה עולה תמונה עגומה שלפיה כמה גורמים בכירים בעירייה חברו לבעלי הון לצורך קידום פרויקטים והשבחת קרקעות בעיר כשטובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים", נכתב.

עו"ד רונן רוזנבלום המייצג את עו"ד אברהם גוגיג מסר: "עם התקדמות החקירה יתבררו העובדות לאשורן ככאלה שאינן מקימות חשד לעבירות אותן מייחסת המשטרה למרשי". עורכי הדין הנוספים המייצגים את החשודים בתיק, בהם בועז בן צור ויוסי לין, טענו בדיון כי החשודים מכחישים את המיוחס להם.

החקירה מנוהלת בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.
מרים פיירברג נתניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד