י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

החשוד החרדי בפרשת השחיתות: שמעון שר; מעצרו הוארך בשישה ימים

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשישה ימים את מעצרו של שמעון שר, יו"ר הועדה לתכנון ובנייה בנתניה, כך גם את מעצרה של ראשת העיר מרים פיירברג, בחשד לקבלת שוחד וטובות הנאה במיליוני שקלים • כל הפרטים

שמעון שר, היום בבית המשפט (פלאש 90)
שמעון שר, היום בבית המשפט (פלאש 90)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך לפני זמן קצר (רביעי) בשישה ימים את מעצרו של שמעון שר, יו"ר הועדה לתכנון ובנייה בנתניה, החשוד בקבלת שוחד וטובות הנאה במילוני שקלים.

יחד עמו, גם מעצרה של ראשת העיר מרים פיירברג הוארך בשישה ימים, אף היא בחשד לקבלת שוחד וטובות הנאה.

על פי חשד המשטרה, פיירברג ושר קיבלו שוחד וטובות הנאה עבור קידום פרויקטים בתחום הנדל"ן בעיר.

נציגי המשטרה בדיון ביקשו להאריך את מעצרם של שר ופיירברג בעשרה ימים, אך בית המשפט החליט כאמור להאריך את המעצר בשישה ימים. לטענת המשטרה "אישי ציבור בכירים חיללו את אמון הציבור עבור רווח כספי"

השופט עמית מיכלס אמר בדיון כי עולה תמונה לא פשוטה, שלפיה מספר גורמים בכירים ביותר חברו לבעלי הון לצורך השבחת קרקעות וקיבלו טובות הנאה שנאמדות במיליוני שקלים.

בהחלטתו כתב השופט כי "לאחר שעיינתי במסמכים שונים אני חושב שקיים חשד סביר הקושר את כל המעורבים לחשדות המיוחסים להם. כידוע, בשלב בחינת החשד הסביר אין מקום להיכנס לעובי הקורה המשפטית. עם זאת ניתן לומר שמחומר החקירה שהוצג לעיוני עולה תמונה לא פשוטה לפיה מספר גורמים בכירים בתוך עיריית נתניה במרכזה חשודה 1 (פיירברג) חברו לגורמי הון להשבחת קרקעות, טובות הנאה וקידום פרויקטים. טובות ההנאה נאמדות במיליוני שקלים".

לדבריו, "ניתן לזהות בחומר החקירה פעולות ממשיות שבוצעו על ידי חלק מהמעורבים שלפי החשד מטרתן הייתה הסתרה והסוואה או סיוע לאחר לעשות כן ואי דיווח לגורמים שונים תוך ניגוד עניינים. מצאתי כי החשד לגבי פייברג הוא ממשי וגם החשש לשיבוש".

על פי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם, על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בעיר נתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח על כך ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.
שמעון שר פרשת השחיתות בנתניה מרים פיירברג ממלא מקום בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד