י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מלונדון ואמסטרדם לנתב"ג: מסע הקוקאין של הסוחר הבני ברקי

כתב אישום הוגש נגד תושב בני ברק משה קליין שהבריח כ-7 קילו קוקאין לישראל ונעצר בשדה התעופה - ומעצרו הוארך • בפנים: פרטי המסע חובק עולם שערך קליין עם חבר נוסף כדי להבריח את הסמים, הנאמדים בקרוב למיליון שקל

צילום ארכיון: המשטרה הפדרלית
צילום ארכיון: המשטרה הפדרלית

שלושה שבועות לאחר מעצרו של תושב בני ברק שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים', פרקליטות מחוז דרום הגישה נגד משה קליין כתב אישום בגין הברחה של כ-7 קילו קוקאין מאמסטרדם לישראל תמורת 40,000 ש"ח. שני חרדים נוספים שנעצרו במסגרת הפרשה, בהם בת 25 מביתר עילית - שוחררו בתנאים מגבילים.

על פי עובדות כתב האישום, קליין היה בקשר עם גרמן רזניק (55) מבני עייש והשניים סיכמו כי קליין יטוס לאירופה ויביא משם מזוודה עם סמים תמורת 40,000 ש"ח, בנוסף יממנו לו שולחיו את הטיסות, לינה ונסיעות.

לפני כשלושה שבועות, משה קליין יצא מישראל יחד עם חברו שלום רוקח והשניים טסו ללונדון והתארחו באותו בית המלון. משם טסו יחד לאמסטרדם ובהמשך אותו היום הודיע גרמן לקליין בווטסאפ כי יעביר לו את הסמים באמצעות אנשים אחרים - ואף שלח לו את מספר הטלפון של איש הקשר.

בהמשך אותו היום נפגש קליין עם איש הקשר באמסטרדם, שהציג את עצמו בשם "יוסי". הוא קיבל לידיו מזוודה שחורה גדולה בעלת דופן כפולה, בה הוסתרו 10 אריזות עטופות בניילון בצבע כסף ובתוכן סם קוקאין במשקל של כ-6.900 קילו וחזר למלון עם המזוודה. בשבת הודיע גרמן לקליין כי הזמין עבורו ועבור רוקח כרטיסי טיסה מבריסל לישראל ושילם עליהם.

עו"ד ניר יסלוביץצילום: עו"ד ניר יסלוביץ
עו"ד ניר יסלוביץ

באותה השיחה הודיע גרמן לקליין כי עם הנחיתה למחרת ביום ראשון בשדה התעופה בן גוריון, ימתין עבורו רכב איתו יסע עם המזוודה ויעביר את הסמים לכתובת שתימסר לו עם ההגעה לישראל. כמתוכנן, ביום ראשון בשעה 22:34 נחתו קליין ורוקח בנתב"ג. קליין אסף את המזוודה עם הסמים, צעד לעבר אולם הנוסעים - שם נעצר על ידי שוטרי ימ"ר נגב ויחידת הבילוש 747 שייעודה העיקרי הוא תפיסת בלדרים ואיתור ויירוט משלוחי סמים המיובאים מחו"ל.

קליין הודה בחקירתו במשטרה כי הביא את המזוודה וקיבל אותה מגרמן וחשד כי ייתכן ומצויים בתוכה סמים, אך טען שסבר כי היא מכילה יהלומים. כמו כן, אמירתו הספונטנית של קליין (המתועדת בסרט וידאו) לפיה סבר כי היה במזוודה חומר במשקל של כארבעה קילוגרמים, שעה שבחקירתו הכחיש ידיעה באשר לתוכן החומר ומשקלו.

עו"ד ניר יסלוביץ', פרקליטו של קליין אמר ל'בחדרי', כי ההגנה כופרת במיוחס למשה קליין ועומדת על כך ש"עסקינן בשליח תמים שלא היה מודע לתכולת המזוודה". עוד הוסיף, כי ההגנה סבורה כי בסופו של יום בית המשפט יגיע למסקנה כי מרשי לא היה מודע לכך שיש במזוודה סמים.

הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. מעצרו של קליין הוארך בבית משפט המחוזי לוד עד להחלטה אחרת, המענה לכתב האישום נקבע ל-06/10/2016.

במסגרת החקירה נעצרה גם תושבת ביתר בת 25 שטסה איתו לפני כחצי שנה לאמסטרדם אך שוחררה מחוסר ראיות. בנוסף, מי שטס יחיד איתו במסגרת ההברחה, שלום רוקח מבני ברק נעצר גם הוא ושוחרר בשבוע שעבר לאחר שברשותו לא נמצאו סמים. פרקליטתו עו"ד לימור רוט-חזן, אמרה ל'בחדרי', כי "למרשי אין כל קשר עם פעולותיו של קליין תהיינה אשר תהיינה. העובדה שמרשי שוחרר מלמדת יותר מכל כי החשדות נגדו התבררו כשגויים וכי אין ולא היה לו כל יד בביצוע העבירות".
סמים קליין כתב אישום הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד