י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ניסיון עוקץ: כך ניצלו את מעצר שמעון שר

אנשים שונים בקהילה החרדית קיבלו שיחות מאדם שהציג את עצמו כ"איש שב"ס" שהתקשר בשמו של שמעון שר, שנעצר בחשד למעורבות בפרשת השחיתות בנתניה, המעוניין בהלוואה. איך זה נגמר והדרך המוזרה בה עלו על ניסיון העוקץ • כל הפרטים בפרסום ראשון

שמעון שר בבית המשפט (פלאש 90)
שמעון שר בבית המשפט (פלאש 90)

במסגרת החשד לפרשת שחיתות בנתניה, נעצר בשבוע שעבר שמעון שר, יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר ומעסקניה המוערכים של חסידות צאנז. מעצרו הוארך עד למחר (שני), אז תחליט המשטרה האם לבקש שוב את הארכת מעצרו בדומה לראשת העיר מרים פיירברג.

אולם מסתבר כי היו מי שהחליטו לנצל את המצב ולנסות להונות את תושבי הקריה. מפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בשעות הצהריים קיבל אחד מדייני הקהילה, הרב ברים, שיחת טלפון ממספר לא מוכר. המחייג הזדהה כאיש שירות בתי הסוהר. "הרב שמעון שר מבקש הלוואה של 10,000 ש"ח" אמר. הרב לא התרשם, "אין לי" השיב וסיים את השיחה.

זמן קצר לאחר מכן, אדם נוסף, הדיין הרב חיים יעקב שוורץ, קיבל שיחה דומה. הרב השיב כי אין לו כסף אך הוא ינסה לארגן. לאחר מספר דקות צלצל שוב מי שהזדהה כאיש שירות בתי הסוהר, ואמר כי שמעון שר ביקש שילווה כסף מהחלפן אברהם שלמה רוט.

במקביל, החשוד צלצל לחלפן והודיע לו שהדיין שוורץ יצלצל אליו בהמשך, לצורך הלוואה לשמעון שר.

וכאן מגיעה תפנית מוזרה בעלילה. אמש (מוצ"ש) נפטר הרב אברהם מנחם הלוי פריזנט זצ"ל (93) מצפת, מחותנו של האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל. בשעות אחר הצהריים היום נערכה הלווייתו בנתניה, לשם הגיעו רבים מבני הקהילה, בהם הדיין שוורץ וחלפן הכספים רוט.

במהלך ההלוויה התברר כי אנשים נוספים קיבלו שיחות טלפון דומות, מה שהעלה את החשד כי מדובר בנוכלות. מנהל המרכול השכונתי, גבאי האדמו"ר ועוד, קיבלו פניות דומות מאותו מספר טלפון.

חברי הקהילה החליטו לטמון מלכודת והודיעו ל"איש השב"ס" כי יגיע לעסק להמרת כספים ברחוב ברטנורא במרכז העסקים של הקריה שם יקבל את הכסף. בשעה שנקבעה הגיע אדם לצ'יינג', נכנס פנימה והדלת מאחוריו ננעלה. משטרה הוזמנה למקום והחשוד עוכב לחקירה.

בחקירתו במשטרת נתניה התברר כי מדובר בשליח תמים שהזמינו אצלו שליחות והוא אינו קשור לניסיון ההונאה, כך מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים'. במשטרה נפתחה חקירה לבירור זהות הנוכל.
שמעון שר עוקץ נתניה פרשת השחיתות בנתניה מרים פיירברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד