י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האישום: השתוללו ותקפו את הרב ואשתו

שלמה זלמן, יהודה לייב ומנחם מנדל, נאשמים שפרצו באלימות לביתו של רבה האשכנזי של קרית גת ותקפו אותו ואת אשתו

הרב הבלין. צילום: col
הרב הבלין. צילום: col

כתב אישום הוגש נגד שלמה זלמן ויספיש (30), יהודה לייב זילברברג (29) ומנחם מנדל ראובן טעפ (27) תושבי בית שמש, שתקפו רב ואשתו על רקע הסכם חב"ד שנחתם עם צה"ל. השלושה מואשמים בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, התקהלות אסורה, תקיפה סתם ועבירות נוספות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין חן עסיס לביא מפרקליטות מחוז דרום, שלושת הנאשמים הגיעו במיניבוס מבית שמש לקרית גת לביתו של רבה האשכנזי של העיר, הרב משה הבלין, אשר מכהן בנוסף גם כחבר בית הדין של חב"ד ואחד מרבניה. השלושה הגיעו למקום על רקע האישור שהעניק בית הדין הרבני של חב"ד להסדר עם צה"ל בדבר גיוס בחורי הישיבות.

עם הגעתם של ויספיש, זילברברג וטעפ לביתו, נקשו על דלת דירתו של הרב ומשפתח את הדלת ביקשו לשוחח איתו. לאחר שסירב לכך, ביקש שילכו מביתו וניסה להדוף אותם מחוץ לדירה. שלושת הנאשמים יחד עם אנשים נוספים שהיו איתם הדפו את הרב בכוח, נכנסו לביתו, השתוללו, תקעו בשופרות שהביאו עימם, זרקו בתוך הבית את הכרוזים וצעקו לעבר המתלונן שהוא גנב, עוכר ישראל, בושה למשפחתו ולרבי מלובביץ', שהוא מוכר נשמות ומקבל עבורן 600 ₪, שהוא מעביר ילדים על דעתם ומוציא אותם לשמד וכיוצא באלה.

אשת הרב שהייתה אף היא בדירה, פחדה וביקשה מבעלה שייכנס לאחד החדרים כדי שלא יפגעו בו, האישה דרשה מהמפגינים לעזוב את הדירה וניסתה לסגור את דלת הכניסה. ויספיש בתגובה דחף את דלת הכניסה בכוח על גופה של הרבנית, תקע בשופר ואמר לה שבעלה מוכר נשמות תמורת 600 ₪. היא הזעיקה את המשטרה והפורעים ברחו.

זמן קצר אחר כך חזרו שלושת הנאשמים לאזור מגורי הרב, שוטר ניגש אל ויספיש וביקש ממנו להזדהות אך זה סירב ובעקבות כך הודיע לו השוטר שהוא מעוכב לחקירה והורה לו להתלוות אליו לניידת. לאחר שסירב - השוטר הודיע לו שהוא עצור, הוא נאזק והוכנס לניידת. כך גם השניים הנוספים, זילברברג וטעפ.

בתחנת המשטרה סירבו השלושה להזדהות וכך גם בבית המשפט הם אמרו תהילים בקול וסירבו לדבר עם השופט שהאריך את מעצרם בארבעה ימים. בהמשך, נלקחו השלושה לתחנת משטרה שם זוהו באמצעות טביעת אצבע.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את ויספיש עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ובעניינם של זילברברג וטעפ להאריך את התנאים המגבילים.
הרב הבלין תקיפה קרית גת חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד