י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרופיל מיוחד: סיקריק רציני או עבריין?

שלמה זלמן ויספיש, הסיקריק שמעצרו הוארך עד תום ההליכים, הוא עוף מוזר - מצד אחד אברך רציני, מצד שני מואשם בשורה של פשעים, בהם סירוב לדבר עם השופט בגלל 'אלול' • פרופיל מיוחד לדמותו

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן

מכריו של שלמה זלמן ויספיש, שמעצרו הוארך עד תום ההליכים, מכתירים אותו כ'סיקריק רציני' תרתי משמע - הוא יושב ולומד מצד אחד ברצינות רבה ותלמיד חכם עצום, ומצד שני מתי שצריך למחות - הוא מוחה במלוא הרצינות.

"הוא מכיר בזה שלא בכל הזדמנות שיש הרבה מפגינים הוא גם ייצא, אלא הוא יוצא למקומות שאנשים מפחדים ושלא מתלהבים ללכת, אז הוא מתייצב", הם מסבירים ל'בחדרי חרדים'.

"לא תראה אותו עושה צחוק משום דבר, כשצריך לצאת הוא יוצא, אבל לא בתור אטרקציה. הוא מנצל את הדרך ללימוד, הוא אברך מאוד רציני" אומר אחד ממכריו.

ויספיש בן ה-30, הוא אב לששה ילדים משתייך לקהילת "אנשי ירושלים". אביו הוא רבי מאיר ויספיש מרחוב בר אילן בירושלים וחמיו הוא הרב בערל רוטמן גבאי המקווה במאה שערים.

במשך השבוע הוא לומד בכולל של הרב דוד שמידל יו"ר אתרא קדישא במושב קוממיות. כולל בו נמצאים כל השבוע ולומדים - ורק לשבת נוסעים הביתה.

לויספיש יש קבלה שהוא לא מדבר בחודש אלול דברים בטלים, ולכן לדברי חבריו הוא סירב לדבר עם השופט - מה שבין היתר הוביל להחלטה להשאירו במעצר עד לתום ההליכים.

כעת, עם המשך מעצרו על תקיפת הרב הבלין, בעדה החרדית יצאו להגנתו מאחר והם טוענים שהוא יצא למחות ולא הרים יד, "הוא אמר רק פרקי תהילים, תקעו בשופר ואחד זרק פשקווילים. אבל הם לא הרימו יד בשום פנים ואופן", טוענים שם.

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' "ויספיש מעולם לא ירים יד ולא יזרוק אבן. הוא יוצא ידי חובת מחאה בפרקי תהילים. כך גם פה הוא הגיע לדבר עם הרב הבלין הוא חשב שהוא יצליח לשכנע או למחות וראה שאי אפשר לדבר איתו".

מחר (ראשון) תתקיים עצרת בצהריים בקרית גת באישור המשטרה בעקבות המשך מעצרו של ויספיש, העצרת לא מאורגנת רשמית על ידי העדה החרדית, ומכריו מבטיחים להמשיך להיאבק למען שחרורו.

"הנאשם אינו מכבד את בית המשפט"
שלמה זלמן ויספיש, בן 30 מבית שמש, הואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, התקהלות אסורה, תקיפה סתם ועבירות נוספות, ומעצרו הוארך ביום חמישי האחרון עד תום ההליכים.

בדיון שנערך בבית משפט השלום בבאר שבע ציין השופט כי יש חששות בגינן הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, מסוכנות, החשש לשיבוש הליכי חקירה והימלטות מאימת הדין.

"כנגד הנאשם ויספיש תלויים ועומדים תיקים רבים אשר כולם הופסקו מחמת אי התייצבותו של הנאשם" אמר השופט הדיון, "בחלקם ניתנו צווי מעצר כלליים ובחלקם מפר הנאשם ויספיש תנאים בתיקים בהם הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים, ולמעשה ביצע את העבירה תוך הפרת התנאים הללו ממש".

בין התיקים נגדו, הסגת גבול, הכשלת שוטר וכניסה לאתר עתיקות בגזרת לכיש. הוא התחייב להתייצב בבית המשפט כתנאי לשחרורו ממעצר, אך זה התעלם ולא התייצב מעולם לדיונים אלה. בתיק נוסף שמתנהל נגדו, בגין שתי עבירות של הסגת גבול, הכשלת שוטר והפרת הוראה חוקית. הוא שוחרר בתנאי הרחקה אך מאוחר יותר הועמד לדין בעקבות הפרת תנאי ההרחקה.

במקביל הוגשה נגדו בקשה למעצר עד תום ההליכים בהליך פלילי אחר והוא שוחרר בתנאים, אך שוב לא הופיע לדיונים בבתי המשפט. בהליך פלילי נוסף, ישב עם גבו לשופט והוצא מהאולם, גם אז לא הופיע יותר לדיונים בבתי המשפט והוצא נגדו צו מעצר. בתיק פלילי נוסף נגדו, בגין הסגת גבול וגניבה.

"הנאשם מפר הוראות חוקיות ואינו מתייצב לדיונים דבר שבשגרה, הוא אינו מכבד את בית המשפט ולא את הערבים והפרת התנאים הסדרתית נעשית על מנת לבצע עבירות נוספות ואין תועלות לא בהפקדות, לא בערבויות ולא בערבים רבנים מכובדים ככל שיהיו, גם אותם דש הנאשם בעקבו ואינו מכבד" אמר השופט אמיר דהאן ביום חמישי.

"שקלתי אם יש מקום לשלוח את הנאשם לפיקוח אלקטרוני, אך מצאתי כי אין מקום לבטוח בנאשם לבל יפר תנאי שחרור ויש מקום לחשוש כי לא ישכילו להגיע ולאכוף על הנאשם את הפיקוח הנדרש להתייצבותו לדין כפי שלא עשו זאת תנאי שחרור וערבים בעבר", כתב השופט ובהתאם לכך החליט להותירו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

'העדה' על הרב הבלין: "ראש מוכרי הנשמות של חב"ד"
בתוך כך, בגליון 'העדה' מאשימים את השלטונות ב"החלטה נחרצת ובלתי מתפשרת לעצור את ההתנגדות העממית באמצעות הרתעה חסרת תקדים וענישה שחורגת מכל הגבולות".

בכתבה עצמה מהללים הכותבים את ויספיש וחבריו "אברכים טהורי לב שהגיעו למחות נגד ראש מוכרי הנשמות של מאות מבחורי חב"ד על החרפה הנוראה שהמיט עליהם".



ויספיש סיקריק תום ההליכים הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד