י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"מחזיק מכשיר טרף? לא יכול לשמש שליח ציבור"

גדולי ישראל הספרדים במכתב חריף לעסקנים נציגי הציבור ומנהיגי קהילות ומלמדים בת"ת: "כל מי שמחזיק פלאפון לא כשר אין הציבור יכול למנותו עליו כשליחם בכל עניין" • כל הפרטים

הגר"ש כהן והגר"ש בעדני. צילום: יעקב כהן
הגר"ש כהן והגר"ש בעדני. צילום: יעקב כהן

לקראת הימים הנוראים, יוצאים גדולי הדור הספרדים במכתב חריף בו הם קוראים לכל נציגי הציבור והעסקנים שלא להחזיק פלאפונים שאינם כשרים.

במכתב עליו חתומים נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני וראש ישיבת פורת יוסף גאולה הגר"מ צדקה, כותבים גדולי הדור: "בפרוס עלינו הימים הנוראים והקדושים ימי הרחמים והסליחות הננו פונים אליכם בקריאה קדושה זו לעורר בכל אתר ואתר ולעמוד בפרץ לבל ייכנסו למחנינו כל מיני מכשירים שאינם כשרים ע"פ הוראתם של רבותינו שליט"א אשר יש בהם קלקול גדול והרס וחורבן היהדות".

גדולי ישראל במכתבם מוסיפים כי "גם העסקנים שמשתמשים בזה לצורך עבודה אין להם להחזיק מכשיר לא כשר".

"ועל כך באנו להתריע כי אין שום היתר להחזיק מכשירים אלו וכ"ש וק"ו למנהיגי קהילות ומלמדי תשב"ר ועסקני הציבור אשר הם שליחים של הציבור שודאי חובתם רבה בעניין זה וצריכים להתרחק מפלאפונים אלו".

גדולי ישראל מתבטאים בחריפות כי כל מי שמחזיק מכשיר זה אינו יכול לשמש כנציג ציבור או כמלמד בתלמוד תורה. "וודאי הוא שכל מי שמחזיק מכשירים אלו אין הציבור יכול למנותו עליו כשליחם בכל עניין ואין הוא ראוי לעסוק בצרכי ציבור ולשמש כמנהיג קהילה ומלמד תשב"ר.

לסיום מברכים גדולי ישראל "ובזכות קיום ובערת הרע מקרבך הקב"ה יזכנו לשוב בתשובה שלמה ולעובדו בלבב שלם ולהיכתב ולהיחתם לחיים טובים ולשלום ולשנה טובה ומבורכת. החותמים בכאב וזועקים על העתיד.

יצוין כי את המכתב כתבו גדולי ישראל לאחר שנוצר חיזוק גדול בציבור בעניין זה. ולאחר שמועות רבות על ראשי קהילות ועסקנים ומלמדים בת"ת שעדיין מחזיקים מכשירים כאלה וגורמים ח"ו לקרר את הציבור בחיזוק הגדול שנוצר והריחוק מהכלים המשחיתים הללו.



מכשירים כשרים גדולי ישראל הרב שלום כהן הרב שמעון בעדני הרב משה צדקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד