י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך לא תיפלו על אפליקציה זדונית באנדרואיד

אפליקציות מזויפות, לינקים חשודים או השתלטות מרוחקת על המכשיר - קבלו טיפים חיוניים לשמירה על האנדרואיד

כך לא תיפלו על אפליקציה זדונית באנדרואיד
צילום: פיקסי

לאחרונה יש יותר ויותר כותרות על מתקפות והונאות שמכוונות כלפי מכשירי האנדרואיד. בין אם מדובר על אפליקציות מזויפות, לינקים חשודים או השתלטות מרוחקת על המכשיר המגמה ברורה - אנדרואיד הופכת לפלטפורמה המועדפת על פושעי הרשת. הטיפים הבאים מבית ESET ישראל יעזרו לכם להתגונן מפני המתקפה הבאה.

התייחסו להורדת אפליקציה כאל רכישה חשובה
הלוואי שניתן היה לסמוך על כל מה שמוצאים ב- Google Play, זה בהחלט היה עושה את החיים של המשתמשים קלים יותר, אך אין זה המצב. בשונה מאפל, האפליקציות שעולות לחנות האפליקציות של גוגל אינן עוברות תהליך אישור קפדני לפני שהן זמינות לרכישה לכלל הגולשים. כך אפשר להעלות ל- Google Play אפליקציות זדוניות שעלולות להכיל וירוסים, תוכנות מעקב ותוכנות זדוניות אחרות דיי בקלות.

התקנת אפליקציות אינה שונה בהרבה מרכישת מוצרים באתרים לא מפוקחים. לפני שאתם מתקינים את אפליקציה עשו קצת "שיעורי בית": האם היא קיבלה דירוג טוב? האם למפתחים שלה יש אפליקציות נוספות בנוסף לזו שאתם רוצים להתקין? איך האתר שלהם נראה? יש פרטים ליצירת קשר? מה כתבו הגולשים שכבר התקינו את האפליקציה? כמו כן, אפליקציות ללא כוכבי רייטינג הן בדרך כלל מאוד חדשות או שיש משהו חשוד בהן.

"חינם" עלול לעלות לכם ביוקר
קיימים ברשת אלפי אתרים שמציגים עצמם בתור אתרים תמימים לסקירת אפליקציות חדשות ששוחררו ל- Google Play. במיוחד עליכם להיזהר מאתרים כאלה שמציעים לכם להתקין אפליקציות פופולאריות שניתנות לרכישה ב Google Play ב"חינם". כאשר אתם מתקינים אפליקציה מאתרים כאלה אתם לא באמת יודעים מה אתם מתקיני. הכי טוב להתקין אפליקציות רק מה- Google Play (או מה App Store אם אתם משתמשי אייפון) או מאתרים של חברות מוכרות ואמינות.

תנו את הדעת על ההרשאות שהאפליקציה מבקשת
כחלק מתהליך הרכישה או התקנת האפליקציה על מכשירי אנדרואיד, אתם מתבקשים לקרוא ולאשר את ההרשאות שהאפליקציה מבקשת - אל תדלגו על השלב הזה. אפליקציות להפצת דואר זבל או הונאות אנדרואיד אחרות ינסו להשיג גישה לכמות גדולה של מידע רגיש, כמו למשל הודעות ה- SMS שלכם, אנשי הקשר שלכם וכו'. אם האפליקציה שאתם רוצים להתקין מבקשת גישה למידע רגיש או לאפשרויות כמו "ביצוע שיחות" ובסך הכל מדובר בשומר מסך או שעון מעורר – אל תתקינו אותה, זו כנראה באפליקציה זדונית.

חמישה כוכבים? עדיין תחשדו
גם אם האפליקציה שאתם רוצים להתקין קיבלה חמישה כוכבים, זה עדיין יהיה מאוד נבון עבורכם להשקיע כמה דקות מזמנכם ולקרוא את הביקורות שנכתבו על ידי משתמשים שכבר התקינו את האפליקציה. אפליקציות מסוימות למשלוח ספאם כופות על הגולשים לדרג את האפליקציה עם חמישה כוכבים לפני שהם מתקינים אותה, כך יוצא שהרייטינג שלהן גבוה מאוד. לעומת זאת, אם תציצו בביקורות הגולשים אתם עלולים להיתקל שם בכמה משתמשים זועמים במיוחד.

שמרו נפשכם משמועות ומ"השקות מוקדמות"
אין זה חדש שפושעי הרשת דואגים להיות מעודכנים והם יודעים מתי יש באז בנוגע לאפליקציה כזו או אחרת שעתידה להיות מושקת. סביב תאריך השחרור המיועד הם מפיצים אפליקציות שמתחזות לאותה אפליקציה מיוחלת ומפתים את המשתמשים להתקין אותה על המכשיר שלהם. דוגמה לכך מהעת האחרונה היא כמות האפליקציות המזויפות הרבות של פוקימון גו ושל אפליקציית עיבוד התמונות פריזמה.
אפליקציה זדונית אנדרואיד לינקים חשודים Google Play

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד